Pregled: Goliath

Razvojna ekipa: Whalebox Studio (Rusija)
Založnik: Octopus Tree
Spletna stran:
https://www.goliath-game.com/
Steam: https://store.steampowered.com/app/363520/
Napovednik:
https://www.youtube.com/watch?v=0KFMprWJtSc
Operacijski sistemi: Windows 7-10, MAC OS, Linux
Datum izida: 12.5.2016
Cena:
19.99€

Zvrst: Akcijska avantura


Video Pregled


Opis

Goliath spremljam že dalj časa. Sprva sem ga zasledil na Kickstarterju in že na prvi pogled se mi je zdel zelo zanimiv. Žal je tam klavrno propadel, saj je bilo od zadanih $50.000 zbrano le malo več kot $12.000. Za mnoge bi to pomenilo konec, ampak očitno je bila želja dovolj, da je Goliath sčasoma vseeno izšel… v malo manj dodelanem stanju.

Ne vzemite me narobe, to še ne pomeni, da Goliath ni vreden vašega časa. Povsem obratno. Kljub propadlemu financiranju s smeri Kickstarterja je uspelo razvojni ekipi ustvariti izdelek, ki se ga splača preizkusiti, sploh če imate radi avanture.

Robot prevlada nad človekom

Na začetku se boste morali sovražnikom v glavnem izogniti, k temu pa močno pripomore sposobnost nevidnosti, ki jo ima Gromov, vaš igralni lik. To je tudi edina omembe vredna sposobnost, ki jo imate na voljo brez uporabe goliathov in medtem, ko boste morali brez njih igrati po poti strahopetca, se lahko z njimi kosate tudi z najnevarnejšimi sovražniki. Teh je kar nekaj in med seboj so dokaj raznoliki. Vsak ima tudi svoje prednosti in slabosti, zato se morate za boj proti močnejšim sovražnikom predčasno pripraviti.

Goliath_screenshot_06
Goliathi vas lahko tudi spremljajo kot osebni stražarji.

Gromov sam po sebi dokaj šibak in že navadni sovražnik ga dokaj hitro pospravi. Prav tako Gromov ni niti hiter. V čem pa je potem sploh dober? No, njegova bistvena sposobnost je gradnja… gradnja robotov. Te ogromne kreature, imenovane goliath, so za razliko od Gromova v boju dostojen nasprotnik. Seveda pa jih je potrebno prvo sestaviti. To nas privede do sistema kovačenja, kjer ob svojih avanturah po različnih planetih nabirate  materiale, katere nato združite v celoto, ki prebuta vse, s čemur se srečate. Obstaja kar 21 različnih vrst goliathov, ki jih lahko med seboj tudi kombinirate. Ločijo se na štiri vrste: lesene, kamnite, kovinske in kristalne.

Skupaj jih sestavite iz različnih delov, od sestave pa bodo odvisne tudi različne sposobnosti in statistike. Tako na primer lesenega goliatha voda zdravi, zogleneli pa bo v njej dosti bolj počasen in se bo namesto tega zdravil s pomočjo ognja. Za odklep novih vrst goliathov bo potrebno opraviti določene misije, vsakega pa lahko nato opremite tudi z dvema različnima orožjema, za boj na blizu in razdaljo. Orožja lahko dobite z opravljanjem misij, vseeno pa ga je bolj priročno izdelati s pomočjo sistema kovačenja. Obstaja kar nekaj različnih pripomočkov, ki jih lahko izdelate, od orožij, min pa do olj za goliathe.

24
Ironično je divje prase eno izmed najnevarnejših začetnih nasprotnikov.

Boj v snegu ali pesku

Zaradi velike variacije robotkov se ne boste začeli hitro dolgočasiti, k temu pripomore tudi raznolikost sovražnikov. Tudi bojni sistem je zabaven. Vsaka vrsta goliatha ima na voljo tri sposobnosti, prav tako pa imajo sposobnosti tudi različni sovražniki. Boj se mi je zdel odziven in zabaven, zaradi hitrega tempa pa niti ni enostaven. Se pa težavnost sčasoma, ko imate na voljo več goliathov in orožij, malce zniža in navadne sovražnike boste pospravljali bolj rutinsko. Prav tako lahko imate pri sebi vedno tri goliathe in med njimi lahko prosto menjujete. Ker ima vsak ločeno “časovno ohladitev” sposobnosti, lahko, če imate več istih goliathov, isto sposobnost uporabite večkrat. To lahko tudi tako rekoč “zlorabljate”, saj vas nekatere sposobnosti recimo naredijo imune na škodo.

Vseeno to ne pomeni, da boste skozi igro prešli z levo roko, saj imajo tudi nekateri sovražniki možnost, da prekinejo vaše sposobnosti. Tako je, čeprav težavnost po začetnem delu ni prav visoka in je tudi ni možno nastavljati, bojni sistem vseeno izziv, čeprav je igra dokaj odpustljiva do napak. Težave lahko povzročajo predvsem šefi, ki so dosti večji in močnejši, za boj z njimi pa se boste definitivno morali predčasno pripraviti.

54
Podganja frakcija je takšna, kot bi pričakovali.

Ob svojem potovanju boste obiskali več svetov. Vsak je naključno generiran (vsaj naj bi bil, čeprav kljub večkratnem preigravanju nisem opazil večjih razlik), razlikujejo pa se tudi po podnebju ter vremenu. Pohvalno je, da obstaja veliko različnih vremenskih razmer, prav tako pa poteka cikel dan/noč. Vse to vpliva na delovanje vašega goliatha, kar doda dodatno plast globine.

Na vsaki mapi so prisotne tudi različne frakcije, katerim se lahko tudi pridružite. Tako dobite dostop do različnih stranskih misij, od katerih je nekaj klasičnih (prinesi x tega, ubij x pošast…), nekatere pa so narejene z več domišljije. Zaradi obilice humorja vam tako branje teksta ne bo v nadlego, prav tako pa se boste lahko pridružili tudi frakciji, ki vam je najbolj všeč. Tudi te so zelo raznolike – obstajajo frakcije lisic, podgan, trolov in še mnogo drugih.

Peštanje hroščev

Izgled me je močno spominjal na Torchlight 2, čeprav si ob podrobnem pregledu nista skoraj nič podobni. Skupno imata le podobno grafično podobo ter nadzor “iz ptičje perspektive”. Čeprav je grafika bolj otročja, mi je bila zelo všeč. So pa na žalost animacije dokaj pomanjkljive in nedodelane, sovražniki pa se občasno zagozdijo v strukturo ali se pogreznijo v tla (dobro, sprva je bilo smešno, je pa sčasoma postalo rahlo nadležno). Na srečo so hrošči občasni in ne ravno intenzivni – nimajo večjega vpliva na igro. Rahlo nadležna lahko postane kamera, saj je bila za moj okus malo preblizu. Omenil bi tudi še eno čudno zadevo, ko sem namreč na novo posnel operacijski sistem in prestavil shranjene datoteke nazaj, niso več delovale. Zaradi tega sem izgubil dobrih 8 ur igranja.

blog_boss
Šefi so dovolj veliki, da bi jih lahko vključili v Pacific Rim.

Zvočna podlaga mi je bila zelo všeč, sploh soundtrack bi lahko poslušal vedno znova in znova (žal nisem nikjer našel kvalitetne MP3 različice, da bi ga lahko poslušal tudi drugje 🙁 ) Ena majhna stvar, ki me je motila glede zvoka je tudi, da udarci, ki kaj zadenejo nimajo drugačnega zvočnega učinka, kar bi ob pretepu sovražnikov nudilo še večji užitek. Prav tako tudi govor ni prisoten, kar vas prisili v branje besedila.

Trn v peti pa je zagotovo nedodelanost. Čeprav je bila na začetku optimizacija skoraj obupna, je po par popravkih bolj spodobna. V prvi različici je namreč število sličic na sekundo pogosto padlo pod 45, z najnovejšim popravkom pa le redko pade pod 50. Odstranjenih je bilo tudi kar nekaj hroščev, a to še ni konec. Razvijalci obljubljajo, da bodo igro podpirali še kar dolgo časa, prav tako pa bo za vse lastnike v prihodnje izšel zastonjski dodatek.

Zaključek

Za zaključek, čeprav me je Goliath bolj kot na končano igro spominjal na pozno beta verzijo, sem v njem še vedno preživel veliko zabavnih uric. Osebno lahko spregledam nedovršenost, če menim, da je preostanek igre dovolj dober, se pa to razlikuje od človeka do človeka. Če vas motita nedovršenost in hroščatost, raje počakajte še kakšen mesec, da uspe razvijalcem popraviti večino lukenj, če pa vas to ne moti in ste ljubitelj avantur z veliko vsebine in raznolikosti, pa vam priporočam nakup.


Vaša reakcija na članek?

🔥Popularno

🛎️ Sveže objave

PUSTI ODGOVOR

Prosimo, vnesite vaš komentar!
Prosimo, vnesite vaše ime