Razvojna ekipa: Stardock Entertainment (ZDA)
Založnik: Stardock Entertainment
Spletna stran: https://www.sorcererking.com/
Steam: https://store.steampowered.com/app/496730/
Napovednik: https://www.youtube.com/watch?v=r_jfg2WmoEA
Operacijski sistemi: Windows 7, 8, 8.1, 10
Datum izida: 22.9.2016
Cena: 27.99€ (50% popust če si lastite igro Sorcerer King)
Zvrst: Potezna strategija/Igranje vlog
Video pregled
Pregled
Po korakih predhodnikov
Stardock je v svoji dolgi zgodovini izdal že mnogo odličnih naslovov, eden od njih je bil tudi Fallen Enchantress. Zaradi stila, podobnega Age of Wonders je bila instantni uspeh in nadaljevanje je bilo zagotovljeno. Leto pozneje smo dobili Sorcerer King, ki je mnogo stvari prevzel od Enchantress, a je bil risankastega izgleda, imel pa je tudi zanimivejši cilj.
Za ljubitelje Sorcerer King-a pa je sedaj izšel tudi samostojni dodatek Rivals, ki pa se na prvi pogled ne razlikuje kaj preveč od originalne igre. Še vedno se borite proti vsemogočnemu Coprniku, a tokrat je vaš cilj malce bolj optimističen. Medtem, ko ste prej hoteli sovražnika le ustaviti, se tokrat želite postaviti na njegovo raven – postati Bog. A tudi coprnik ima svoje cilje. Tekom igre namreč uničuje čarobne kristale, ki se nahajajo po celotni mapi. Če jih uniči dovolj, postane neumrljiv in to je za vas, ki svojega šefa ne marate preveč, slaba novica. Zanimivo igralno izkušnjo je spremljalo tudi dosti duhovitih nalog s klasičnim Monthy Python humorjem (boš ostal in se pogumno boril ali boš nabrusil pete in jo pogumno ucvrl).
Glavoboli
Vseeno je igro spremljal en kar velik problem – umetna inteligenca je bila porazna, do točke, kjer je v kampanji sploh ni bilo, vse je bilo skriptirano. V “navadnem” načinu ji je sicer šlo malenkost bolje, a kar nekaj ljudi je naletelo na problem, kjer je sovražnik celotno igro preživel na mestu in se sploh ni premaknil od tam. Tudi med spopadi ji ni šlo nič kaj bolje, v najboljšem primeru je bila povprečna z občasnimi prebliski norosti.
Ker zdaj približno veste, zakaj se je šlo v originalni igri, preidimo k neodvisnemu dodatku. Gradnja mest ostaja enaka, novačenje enot je isto, prav tako njihovo opremljanje. Skratka, vse razen glavnega cilja, izboljšanega uporabniškega vmesnika, novih nalog, dveh novih frakcij (nesmrtneži in škrati z lastnimi enotami in prilagojenim načinom igranja), je identično kot poprej… Aja, baje je par izboljšav prejela tudi umetna inteligenca, a nisem opazil bistvene razlike. Res pa je, da v par igrah, ki sem jih igral, ni nikoli ostala na začetnem mestu kot kakšen retardiran hlod, ampak se je pričela aktivno širiti. Zdaj ne vem, ali gre le za srečo ali ne, ampak sklepam, da so pri Stardocku uspeli odpraviti ta precejšni hrošč, ki je mnogim uničeval zadovoljstvo pri igranju.
Upanje umre zadnje
Tako pri Sorcerer King, gre posledično tudi pri Rivals za klasično fantazijsko strategijo v stilu Age of Wonders, kjer začnete z eno bazo, nato pa se počasi širite. Pred začetkom lahko še izberete poljubnega vladarja, od katerega so odvisne ponujene coprnije, ter začetne enote, vsak pa ima še posebno sposobnost. Na začetku se počasi začnete širiti, a kmalu pritegnete pozornost svojega nadrejenega. Če pametno odgovarjate med zaslišanjem, ki vam ga nameni, imate priložnost dobiti dodatne resurse ali enote, drugače pa vam kar hitro obljubi, da bo poračunal z vami… ko bo imel čas.
Ker je svet poln različnih monstrunov in banditov boste potrebovali vojsko. Enote lahko gradite v vaših bazah, dober vir pa so tudi naloge, ki vas občasno nagradijo z novo skupino vojakov. Je pa potrebno omeniti, da v igri ni fokus gradnje čim več enot, ampak je bolje imeti par elitnih skupin, ki se lažje postavijo po robu vojski za vojski, ki jih coprnik pošilja nad vas. Vas čas je namreč omejen. Cilj Coprnika je uničiti vse kristale, kar ga naredi neumrljivega. To je seveda slaba novica za vas, saj šefa sploh ne marate… kako ga boste šele prenašali celo večnost?Torej se začnete širiti. Sčasoma zgradite dovolj naselij in naberete dovolj veliko vojsko ter zaveznike, da začnete ultimativni spopad. Na srečo v boju niste sami. Po zemljevidu se namreč nahaja tudi več manjših frakcij, s katerimi se lahko združite. Če to ni možno, jih je priporočljivo uničiti, saj jih drugače coprnik prej ali slej premami na svojo stran.
Ko se dve skupini vojakov srečata na zemljevidu, se kamera premakne na ločeno bojišče, kjer se v potezni bitki pomerita med seboj. Skoraj vsaka enota ima par posebnih sposobnosti, med potovanjem pa lahko najdete ali naredite tudi različne pripomočke in artefakte z unikatnimi sposobnosti. Tudi šefi sčasoma napredujejo in vsak izmed njih ima ločen skill tree, kjer jim nato dodelite različne pasivne in aktivne sposobnosti.
Le malo novega
Osredotočimo se na novosti, začenjaši pri cilju. Kot sem že omenil, je vaš cilj postati Bog. Enostavno. Čeprav to ne vpliva kaj preveč na igro, pa imate v bukvi čarovnij na voljo eno novost, čarovnijo, ki zniža Božje točke sovražniku. Oba z Coprnikom namreč zbirata točke in kdor jih prvi zbere 100, se pridruži božanstvom.
Tu sta še dve novi frakciji. Celotna rasa škratov ima posebno sposobnost “delanja” snega, kot bi šlo za majhne Božičke. Prav tako dobijo na tem terenu dodatne bonuse, najbolj odmevno pa je hitrejše premikanje. Če vas to še ni prepričalo, pa naj omenim še, da njihov vladar jaha ogromnega pajka, ki pljuva kislino in hipnotizira sovražnike. Za arahnofobe ostanejo še vedno okostnjaki. Posebnost njihovega vladarja je, da lahko oživlja trupla umrlih na bojišču in si z njimi polni svojo vojsko mrtvakov.
Kopiraj in prilepi
Rivals je seveda prevzel tudi slabosti predhodnika, od katerih najbolj izstopa že prej omenjena umetna inteligenca. A k njej lahko dodamo še eno veliko slabost. Kampanja je namreč povsem copy paste iz Sorcerer King, praktično vse je identično. To pomeni, da boste srečevali identične sovražnike, naloge, skriptirane dogodke in pač vse, kar je bilo v kampanji. Res prosimo preveč, če želimo v samostojnem dodatku novo kampanjo? Očitno ja.
Z grafičnega vidika gre še vedno za isto igro, torej luštkan, risankast izgled ter gladko delovanje brez sesuvanj ter pretiranih sistemskih nastavitev. Delovanje je v večini primerov gladko, a sem se ob igranju s škrati srečal z padanjem sličic pod 60, razlog čemu je bil predvsem sneg in z njem povezani učinki. Pohvalna ostaja tudi zvočna podlaga, a nič ne bi imel proti kakšni novi skladbi.
Zaključek
Če vse povežemo v celoto, morda res ne dobimo unikatne igre, a Sorcerer King Rivals je še vedno dovolj dobro narejen, da je igranje zabavno in ne postane dolgočasno. Lastniki originalne igre dobite na platformi steam še 50% popust, kar je tudi edina stvar, zaradi katere vam ne odsvetujem nakupa. Je pa Rivals za novince serije zagotovo vreden nakup, saj vsebuje praktično vse, kar je naredilo Sorcerer King tako popularen.