Ne, ne gre za kakšen hokus pokus. AMD bo 8. decembra izdal ogromno posodobitev za Radeon grafične kartice v obliki novih gonilnikov – Crimson Relive. Programska posodobitev je namenjena novejšim Radeon in Radeon Pro grafičnim karticam, znatno bo izboljšala delovanje in dodala kar nekaj koristnih funkcij.
Posodobitev bo vključevala ogromno paleto grafičnih kartic, s pomočjo programske optimizacije pa bo dramatično izboljšala delovanje v igrah.
Od ustanovitve je Radeon Software divizija izdala že kar 29 različic gonilnikov, 8 od njih so bili WHQL izidi. Skupno so jih uporabniki grafičnih kartic s spleta sneli kar 85 milijon krat. Nadvlada AMD-ja je vidna sploh v primerjavi delovanja na DirectX 12 naslovih, ki so optimizirani predvsem za AMD grafične kartice.
Čeprav ima tudi Nvidia par asov v rokavih, pa je AMD zdaj iz rokava potegnil bazuko.
AMD Crimson Relive
Leta 2014 je AMD izdal serijo gonilnikov Catalyst Omega, kateri so v 2015 sledili gonilniki Crimson Edition. V letu 2016 bomo priča novi posodobitvi, imenovani Crimson Relive. Podobno kot prej, bo tudi sedaj njihov fokus na GPUOpen, s katerim želijo z uporabo odprtega standarda izboljšati ter olajšati sodelovanje z razvijalci.
Ena izmed novih funkcij OpenGPU je Radeon Loom, ki je AMD-jev odgovor na konkurentov Ansel Tech. Čeprav nista povsem identična, pa obe funkciji omogočata združevanje slik v 360 stopinjski pogled. Uporabna je v 4K x 2K ali 8K x 4K načinih.
Stranske posodobitve
Odstranitev hroščev:
Zraven odpravitve kar nekaj hroščev bodo gonilniki močno izboljšali tudi zmogljivost grafičnih kartic, RX 480 bo na primer dosegla 8% boljše delovanje. AMD poudarja tudi, da vstopamo v čas, kjer igračarji počasi uvidevajo prednost in se prestavljajo na 4K zaslone z HDR in Freesync podporo. Še ena zanimiva novost je orodje, s katerim bodo uporabniki lahko zaznali nedelujoče/slabe HDMI kable.
Novo VP9 pospeševanje dekodiranja bo omogočalo čisto in gladko streamanje 4k 60Hz video vsebin, kar bo izboljšalo njihov izgled. Radeon kartice bodo dobile tudi podporo za Dobly Vision in HDR 10, kar bo omogočilo več opcij za svetlost, kontrast in barve. Freesync podpora je še boljša kot običajno, z do 24% nižjimi odzivnimi časi za klike v brez-robnem načinu. Dodana je bila tudi podpora za najnovejši DisplayPort HBR3, kar omogoča povezavo preko enega kabla za 4K-120Hz, 5K-60Hz in 8K-30Hz.
AMD Radeon Chill
Ena izmed najbolj zanimivih novih funkcij posodobitve je Radeon Chill. Gre za novo funkcijo za zmanjševanje porabe in nižanje temperature, ki dinamično uravnava sličice v igri glede na premikanje. V testih se je to pokazalo v do 31% nižji porabi.
Kako sploh deluje? Algoritmi nadzirajo uporabniške ukaze, da bi zaznali, če se v igri odvijajo kakšni hitri premiki. Če uporabnik stoji in je dogajanje na zaslonu večinoma statično, algoritem zniža število sličic, tako pa grafična kartica varčuje na porabi, kar se posledično pozna tudi na temperaturi. Takoj, ko algoritem zazna premikanje, se število sličic spet dvigne, tranzicija pa naj za uporabnika sploh ne bi bila opazna.
Še druga zadeva, ki jo Radeon Chill omogoča je tudi, da avtomatično niža previsoko število sličic (na primer nad 60FPS na 60Hz monitorju), ki k ničemer ne pripomorejo in le zvišujejo porabo in glasnost.
Kakšne so prednosti Radeon Chill?
Potencialno bo Radeon Chill znižal porabo, temperaturo ter glasnost brez opaznega vpliva na igračarsko izkušnjo.
Učinek je odvisen glede na igro in vaš sistem, tako da se bo izkušnja lahko razlikovala od uporabnika do uporabnika. Zaradi tega AMD spodbuja uporabnike, da funkcijo testirajo sami.
Test
Največji vpliv se je poznal na igrah, kjer je število sličic navadno zelo visoko, grafična zahtevnost pa je nizka. Dober primer tega so različne eSports igre.
V World of Warcaft je Radeon Chill na grafični kartici Radeon RX 480 8Gb dosegel naslednje rezultate:
- 31% nižja poraba, s 108W na 75W
- 13C nižja temperatura
- 51% nižji (boljši) 99-i percentilni zaslonski čas
- Znatno nižja hitrost in glasnost ventilatorjev
Bo Radeon Chill znižal odzivnost?
Radeon Chill ima celo potencial znižati odzivno latenco (lag).
Ker se igra ne odvija na polnih sličicah in je tako grafična kartico manj zasedena, ji lahko hitro pošlje ukaz za prikaz sličice brez zamika.
Za primerjavo bomo spet vzeli World of Warcraft. V tem primeru se je povprečno število sličic sicer znižalo z 125FPS na 62FPS, je pa bilo z odzivnimi časi ravno obratno. Vsaka sličica je bila prikazana hitreje in tako je bila odzivna latenca nižja.
FAQ
Katere API-je Radeon Chill podpira?
– Radeon Chill trenutno deluje na aplikacijah, ki delujejo na DirectX9, 10 in 11.
Bo Radeon Chill v prihodnje podpiral tudi druge API-je, kot so DirectX 12 in Vulkan?
– Ob izidu ne, ampak tudi to imamo v planu.
Ali Radeon Chill deluje z FreeSync?
– Radeon chill se odlično obnese v povezavi z monitorji, ki podpirajo FreeSync.
Ali Radeon Chill deluje na vsaki igri?
– Ne, zaenkrat deluje le na igrah, testiranih s strani AMD.
Ali Radeon Chill zamenja FRTC?
– Trenutno ne, ampak se obnaša podobno, saj zniža maksimalno število sličic.
Bo Radeon Chill v prihodnje podpiral več iger?
– Upamo, da bomo lahko z izidom novih iger Radeon Chill podporo razširili na večjo število aplikacij.
A moram sam omogočiti Radeon Chill za igre, ki ga podpirajo?
– Radeon Chill je povsem opcijska funkcija, ki ga lahko omogočite za posamezne igre ali globalno.
Radeon Relive
Radeon Software Crimson Relive bo vključil tudi nov set funkcij, ki bodo omogočale izboljšano snemanje video vsebine.
Radeon ReLive bo uporabnikom omogočil zajemanje, streamanje in deljenje najboljših trenutkov in zmag s hitro, priročno in neopazno spremembo nastavitev sredi igre. Svoje najboljše trenutke boste lahko naložili na splet, kjer jih bodo lahko vsi videli. Še nikoli ni bilo tako lahko kjerkoli narediti in širiti svojo spletno skupnost.
Radeon Wattman
Radeon Wattman je ob izidu podpiral Radeon 400 serijo grafičnih kartic. Sedaj je bila podpora razširjena še na naslednje serije: 200, 300 in Fury