Razvojna ekipa: DolphinBarn (Kanada)
Založnik: DolphinBarn
Spletna stran: http://www.dominagame.com/
Steam: http://store.steampowered.com/app/535230/
Napovednik: https://www.youtube.com/watch?v=1ragn120Ijc
Operacijski sistemi: Windows 7+
Datum izida: 3.4.2017
Cena: 9.99€
Zvrst: Simulacija/strategija (delni RPG)
Domina je igra, ki me je popeljala v čase Spartaka in Gladiatorja. Spomin na s krvjo obarvan pesek, kjer sem z nasprotnimi ludusi meril moči. Vendar ne dobesedno, moji imenitnosti bolj kot razbeljen pesek pristoji VIP loža, a kljub temu le nekaj metrov oddaljen od prahu, znoja in krvi ter obupanih krikov poražencev. Vloga laniste, torej oskrbnika in lastnika ludusa mi je vsekakor bolj odgovarjala. Lagal bi, če ne bi rekel, da me je v marsikaterem trenutku zamikalo, da bi stekel v areno in lastnoročno opravil s tračansko in galsko nadlego, vendar se srkanje vinca in sedenj ter prerekanje z vplivneži bolj poda moji starosti.
Kaj torej nadzor nad ludusom obsega? Vse od najemanja osebja, kupovanja opreme, hrane, vode in vina. Kaj pa bom z vinom? Seveda bo v stilu antičnih spletk slednje namenjeno podkupninam tako Legata kot tudi Magistrata, ki sta osrednji osebnosti v mestu. Za vse, ki ne veste – Legati so bili vrhovni generali v Rimski vojski. Seveda običajno za krajši čas, saj jih je večina na to pozicijo gledala le z vidika pridobivanja slave, ki bi jim kasneje pomagala pri udejstvovanju v politiki. Magistrati so se za razliko od njih raje skrivali po vilah in igrali guvernerje provinc.
Zraven organizacije bojev vsakih nekaj dni sta znala poskrbeti za sive lase tudi, ko sem ju zalotil v postelji s priležnico, pri opijanjanju in podobnih priložnostih, ki nikakor niso bile primerne za drhal, ki živi v mojem mestu. Pri slednjih sem v stilu RPG iger izbiro dobil več možnosti, ki so opisovale moj odziv. Na je bila izbira pravilna ali napačna, večjega vpliva na nadaljevanje moje ludus kampanje ni imela, saj je zgolj nekoliko razočarala legata ali magistrata. Vendar lahko s prefinjenimi načini mogočneža pošteno vodimo za nos in ju pridobimo na našo stran. Srednje se odraža v boljših nagradah, ki so jih moji gladiatorji prejemali za zmage.
Kot v današnji ekonomiji, denarja ne bo nikoli dovolj. Porabljati ga bo potrebno za nakup osnovnih potrebščin in kosov opreme bojevnikov, ki še zdaleč ni poceni. Za najboljšo opremo bo potrebno odšteti tudi do 1500 zlatnikov, stroške pa lahko nekoliko omili kovač, ki jo naključno nadgrajuje brezplačno. Mislim, da mi ni potrebno posebej poudarjati, da ob smrti gladiatorja vso njegovo opremo izgubimo, kar je še dodaten udarec na izgubo gladiatorja.
Vendar brez izgub tudi tukaj ni šlo. Igra da vedeti, da so gladiatorji pogrešljivi in nekaterih bitk se (z danim kadrom) niti ne da dobiti in tako bo potrebno vseskozi dobavljati nove sužnje in iz mehkužnih softičev narediti može. Kot nalašč naloga za nadzornika (doctore). Slednji bo skrbel za redno vadbo in gladiatorjem s časom priučil dodatne bojne sposobnosti in zmogljivosti. Izjemno pomembno je, da omogočite, da trening gladiatorjev prevzame sam, saj bo v nasprotnem primeru potrebno borce lastnoročno brcati v rit in gnati po vadbišču, kar pa ni mala malica ob 15 gladiatorjih, kolikor jih lahko ludus sprejme.
Če je doktore v ludosu prisoten že od samega samcatega začetka, lahko ob njem najamemo še nekaj drugih uslužbencev, ki jih ljubitelji TV serije Spartacus najbrž poznate. Tako lahko najamemo vse od vohunov, zdravilcev, kmetov, arhitektov, častilcev, filozofov ipd, ki bodo s svojimi unikatnimi sposobnostmi našim gladiatorjem pridobiti ključno prednost pred nasprotniki. Boste pa naenkrat lahko imeli najete le tri in ne morem trditi, da so si po koristnosti enakovredni, saj so nekateri dosti bolj koristni od drugih. Zakaj za Boga bi koristno mesto prepustil kmetovalcu, če pa hrana sploh ni tako draga.
Na začetku igranja nas v ludosu pričakajo pičli 3 gladiatorji, od katerih je eden brez opreme, preostala pa imata naključno in razmršeno. Le kje je imel glavo? Ampak ne bom jih hranil zaman, kajne? Svoje bodo morali pokazati v areni. Ob uspešno opravljenih bojih ti s sabo prinesejo denar in nove potencialne gladiatorje. Če so borci pravilo izučeni, zna AI v marsikaterem trenutku bolje voditi mečevalce, kot če bi jih upravljal sam. Sicer se večino časa bori izjemno raztreseno, nič kaj lažje pa ni niti, če sam prevzamem kontrolo nad poljubnim gladiatorjem. Boji so namreč zelo hitri in presunljivi. Kaj lahko se zgodi, da izgubimo najboljšega gladiatorja, v katerega smo vložili na desetin ur treninga, proti nasprotniku, ki mu sicer nisem pripisoval nikakršnih možnostih. Nič nenavadnega torej ne bo nenadno zaprtje igre po tem dogodku. Pa sem mislil, da sta XCOM in Darkest Dungeon neprijazna.
Bistvo igre so gladiatorski boji. Da bi bil pri svojem delu uspešen, moram poznati karakteristike svojih borcev. Tako lahko sproti beležim vse od agilnosti, moči, spretnosti z orožjem in zmožnosti branjenja. Da bi bili bolj zbrani med dvoboji, lahko tudi meditirajo. To vse so karakteristike, ki jih z treningom lahko izboljšam. Ima pa vsak gladiator tudi prirojene sposobnosti, ki nam povedo ali je obrambno, napadalno ali spretnostno usmerjen. Slednje se bo odražalo pri boju in vplivalo tudi na izbiro profesije.
Toda tudi Domina, kot vsaka druga igra ni brez napak. Pravzaprav jih ima kar nekaj. Čeprav je zasvojljiva, jo boste ob naravnost neumnih izgubah najboljših gladiatorjev redno zapuščali in nato bo potrebno pričeti znova. Že v osnovi je nastavljena tako, da traja le eno leto in tako imamo 365 dni, da iz softičev naredimo najboljše gladiatorje v provinci. Potem moramo premagovati prvake določenih pokrajin, ki jih je 9 (premagati moramo vsaj tri), da bi dosegli večno slavo in se spopadli v velikem finalu v Rimu. Vendar boji so težavni, pogosto ponavljajoči in pot je tudi na najlažjih nastavitvah posejana s trnjem.
Vse od pomanjkanja shranjevanja (to naj ne bi bilo potrebno, saj posamezna igra traja do treh ur. Bo pa morda vseeno dodano naknadno) do občasnih sesutij ter samo treh zvrsti vojakov so večje slabosti. Sploh slednje bi bilo resnično treba izboljšati ter dodati nove “klase”. Tako pa so na voljo le Murmilo (bojevnik z dvema mečema), Thraex (bojevnik z mečem in ščitom) in Retiarius (bojevnik s sulico ter mrežo). Še od teh je na začetku na voljo zgolj Thraex, preostala pa je potrebno odkleniti.
Grafika je simpatična in nostalgična. Igra tako deluje tudi na šibkejših sistemih, čeprav sem po dveh urah igranja v zadnjih dveh arenah opazil zatikanje tudi na i7 4790 in AMD 7950. Sklepal sem, da je kriv kakšen memory leak in po ogledu steam strani igre je razvijalec res napisal, da se občasno pojavlja in da ga bo poskusil kar se da hitro odpraviti. Je pa glasbena podlaga zelo dobra in raznolika ter se lepo poda igri. Sicer me je izjemno spominjala na glasbo iz Pit People. Se pa bo po dobrih treh ur začela ponavljati.