Najprej teorija
Vsak izmed naštetih načinov delovanja aplikacije je po svoje poseben. Celozaslonski (“fullscreen”) je način, v katerem ima operacijski sistem nad programom najmanj kontrole. Zaradi tega naj bi s teoretičnega vidika ponujal največ sličic na sekundo (bolj znano kot FPS). To se zgodi zaradi tega, ker je lahko v polno-zaslonskem načinu le ena aplikacija naenkrat in zanjo operacijski sistem določi največjo prioriteto za grafično kartico, disk, procesor in spomin.
V okenskem (“windowed”) načinu postavimo aplikacijo v le še eno okno operacijskega sistema, zato se prioriteta zniža, komponente pa veliko kontrole predajo operacijskemu sistemu. Slednje naj bi botrovalo upadu FPS-jev. Brez-robi (“Borderless”) način je iz mnogih vidikov podoben okenskemu (“windowed”), a obstaja ena velika razlika. Okno ne vsebuje roba, kot že ime nakazuje.
Zakaj je to koristno? Ker je na prvi pogled nemogoče ločiti med celozaslonskim in brez-robim načinom (v kolikor je resolucija aplikacije ista kot resolucija zaslona) in ker ima večina ljudi igro najraje preko celotnega zaslona, ta način nudi fleksibilnost nekaterih izmed funkcij okenskega načina.
Do sedaj nismo povedali še nobene prednosti okenskega načina, čeprav, ja, tudi te obstajajo. Prvo kot prvo, minimizacija iz celozaslonskega načina traja dlje kot pri okenskem načinu, kar je koristno sploh v MMO-jih, večigralskih igrah, kjer moremo veliko čakati (na primer Hearthstone) ter drugih igrah, kjer želimo opravljati več stvari naenkrat. A tu se najde še ena prednost celozaslonskega načina, ki je odvisna od igre do igre. Nekatere igre namreč v celozaslonskem minimiziranem načinu ne uporabljajo sistemskih resursov, zaradi česar lahko igro enostavno minimiziramo, če želimo delati nekaj drugega.
Praksa v igri GTA V
V teh dveh grafih lahko vidite razlike med FPS-ji v različnih načinih v GTA 5 (podatki iz uradnega testa GTA 5 na moji napravi). S sivo je obarvano povprečno število sličic na sekundo, druga dva stolpca pa prikazujeta najnižje in najvišje FPS-je.
Drugi graf pa prikazuje razliko med največjim in najmanjšim številom sličic na sekundo (torej razlika med sivim in modrim stolpičem).
Kot vidite, so največji FPS-ji pri Fullscreen načinu. Prav tako ima največji povprečni FPS, hkrati pa tudi najmanjšega. Tu je vzrok manjše stabilnosti v slabših sistemih. V ostalih primerih so si zelo podobni, vendar gre tukaj za napako v merjenju. Rad bi še povedal, da so mi tako visoki FPS-ji zelo čudni, a je takšne podatke podal GTA 5.
Kaj pa drugi graf? Ta prikazuje razliko med največjim in najmanjšim FPS-jem, s čimer prikaže tudi stopnjo stabilnosti – večje kot je število, manjša je stabilnost, bolj kot med uporabo število skače, več motenj v delovanju (pog. štekanja) je. Lahko bi rekel, da gre pri večini motenj v bistvu za preveliko skakanje FPS-jev.
Poleg povedanega je Borderless oziroma Windowed dober tudi v primeru, ko imamo več monitorjev oziroma želimo hitro skakati med različnimi okni s pomočjo Alt + Tab.