Budget Cuts je od same najave veljal za naslednjo veliko stvar na VR trgu. Čeprav je slednji za uporabnika lahko močno impresiven, je adaptacija novih uporabnikov bila precej počasna. Posledica tega je, da res kakovostnih iger za VR naprave kot so Oculus Rift ter HTC Vive ni ravno v izobilju. Nekaj biserov se vseeno najde a časovno izhajajo precej narazen. Zato se je toliko bolj čakalo na izid Budget Cuts, ki naj bi končno prinesla nekaj novega svežega vetra med VR uporabnike.
Razvojna ekipa: Neat Corporation
Založnik: Neat Corporation
Platforme: PC (Oculus Rift, HTC Vive)
Operacijski sistemi: Windows 7+
Datum izida: 14.6.2018
Cena: 27.99 €
Zvrst: VR
VIDEO OPIS
Premisa igre je vsekakor zanimiva. Znajdemo se v pisarni, kjer imamo za sodelavce kup robotkov, ki se glasno pogovarjajo med sabo in se na vse pretege želijo obnašati kot navadni ljudje. Kmalu dobimo opozorilo na naš pozivnik in po vtipkanju številke v telefon, se nam na drugi strani oglasi ženska, ki ima za nas precej alarmantne novice. Namreč iz podjetja resnični ljudje počasi izginjajo in ko jih enkrat odpeljejo v posebno nadstropje, za njih nikoli več na slišimo. Da bi bila panika še večja, smo baje naslednji na vrsti prav mi.
Po hitrem ogledu našega pisarniškega kotička odkrijemo prav priročno napravo, ki bi jo lahko oklicali kot “translokator” oz. “portalna pištola”. Delovanje slednje je podobno tisti iz igre Portal: ko ustrelimo portal, si ga lahko približamo in si skozenj ogledamo okolico. S stiskom gumba se lahko nato instantno teleportiramo skozi portal in tako sem pravkar opisal naš način prehajanja skozi stopnje.
Naša naloga je pobegniti na varno in takšna nekako je tudi prva stopnja igre, ki močno spominja na sceno iz Matrice, ko Neo prejme telefonski klic in se mora skozi sprehodi med pisarnami sptreo izmikati agentom. Zamenjajte agente z zlobnimi roboti in počasi se vam lahko začne svitati, kako bo potekalo igranje.
Budget Cuts ni ravno lahka igra. S tem ne ciljam na samo težavnost nasprotnikov ampak tudi na fizično plat igranja. Manjka namenski gumb za počep zato se boste med skrivanjem pred roboti mnogokrat prisiljeni v počep, medtem ko boste previdno kukali izza pisarniških sten. Počep bo potreben tudi pri lazenju skozi različne prezračevalne jaške saj sestava stopenj omogoča prečkanje na mnogo načinov, kjer bo velikokrat potrebno malce akrobatskih spretnosti. Klasični primer razrešitve prečkanja sobe: v prostoru se nahajata dva ali več različnih sovražnih robotov, vsak od njih pa ima svoje patruljne vzorce gibanja. Zato se previdno odtihotapimo do stene, kjer snamemo rešetko. Z našo puško ustrelimo portal skozi luknjo na drugo stran in si previdno ogledamo okolico (ampak pozor, če pogledate v robota vas ta lahko vidi nazaj in tako hitro razkrije vašo skrivalno pozicijo!). Če zgleda vse v redu, se teleportiramo na lokacijo in nato spet presodimo našo situacijo.
Seveda skrivanje ni edini način pri obračunavanju z naprotniki, saj se jih lahko odkrižamo na bolj konkreten način, ki jih bo za večno pospravil v onostrastvo. V ta namen lahko v prirični inventorij naberemo različna pisarniška orožja kot so nožki, škarje ali kasneje malce bolj napredna ostra orožja. Ta arsenal lahko uporabimo tako, da v nasprotnika zalučamo nož a včasih ne bo zadostval samo eden, da hodečo jekleno kanto učinkovito ugasnemo. Slednje niso ravno inteligentne, saj se jih je moč precej preprosto odkrižati: postavimo se v njihovo vidno polje in ko nas zagledajo, se hitro zaženejo proti nam. Vse kar moramo storiti je da se skrijemo za vogal, kjer jih počakamo in napolnimo z nožki. Isto taktiko lahko uporabljamo skozi celotno igro, razen v enem primeru, ko nas zasleduje en in praktično edini resen šef igre.
Med igranjem bomo nabrali tudi marsikakšen predmet, ki si ga je pametno priročno pospraviti v svoj inventorij. Ta je omejen zato bo včasih potrebno zanemariti kakšen kos škarij, zato da lahko s sabo vzamemo kak namig. Slednji pridejo prav pri kakšnih ugankah, ki pa niso ravno posebej brihtne in originalne a za njih marsikdaj potrebujemo kakšen poseben predem v obliki ključa ali gesla za vrata.
Vrata in dvigala, vrata in dvigala. Naša igralna izkušnja je v bistvu sestavljena iz iskanja posebnih namenskih kartic, ki nam odklenejo prehod na naslednjo stopnjo ali dostop do kakšnega posebnega predmeta. Včasih smo med iskanjem teh kartic povsem izgubljeni a k sreči nas velikokrat na pozivnik pokliče naša začetna rešiteljica, ki nam vsaj okvirno nakaže naš naslednji objektiv in poda namig za razrešitev našega problema.
Štorija je precej minimalna in služi bolj kot izgovor za našo motivacijo raziskovanja stopenj. Sicer nosi nek pridih misterioznosti in proti koncu dejansko postane zanimiva in že malce strašljiva a zdi se, da bi jo lahko veliko bolje izkoristili. Čeprav vas zna igra na prvi pogled spomniti na Portal ali še bolje, The Stanley Parable, se glede globine in komičnosti še zdaleč ne more primerjati s prej omenjenima mojstrovinama.
Žal pa plehka štorija ni edini problem Budget Cuts. Igra, ki vam bo v grobem vzela okoli 5 ur za preigravanje, kljub nekaterim originalnim idejam, vsebuje kup pomanjkljivosti.
Same stopnje so sicer spočetka zanimive a vedno ostanejo na istem nivoju in pisarniškega okoliša se ne bomo rešili do samega konca. Raziskovanje raznih kotičkov je zanimivo prvo uro a postane kmalu enolično in dolgočasno. Odpiranje raznih predalov in omaric je tečno in praktično brezzvezno saj se mnogokrat v njih ne nahaja praktično nič razen pisarniških pripomočkov, ki niso namenjeni ničemur. Počasi začnejo najedati tudi okoliški, nesovražni robotki, ki skozi celotno igro ponavljajo ene in iste fraze in njihovo začetno simpatičnost kmalu nadomesti tečnost.
Budget Cuts ima tudi probleme s shranjevalnim sistemom. Praktično nikoli vam ni jasno, kdaj je igra shranila napredek, še bolj pa najeda dejstvo, da so shranjevalne točke postavljene povsem nelogično. Zgodilo se je že, da se prišel pred precej težko situacijo, kjer bi bila logična shranjevalna pozicija ampak ne. Ob umrtju sem moral preigrati spet kar precejšen del stopnje, kjer ni bilo ob ponovnem skozihodu nobene drugačne izkušnje.
Minusov tu še ni konec. Manjka namenski gumb za počep, kar zna biti velik problem za gibalno ovirane, špil pa se rad tudi velikokrat zruši ali pa med igranjem naletite na moteče hrošče. Nadzorna shema pri Oculus Riftu je nepriročna saj stvari pobiramo z sprožilcem, ta gumb pa uporabljamo tudi med samim bojem. Ta ima prav tako svoje probleme saj je metanje nožev precej nenatančno in preprosto okorno, zato ob pokončanju sovražnega robotka velikokrat šteje sreča in ne naša veščina.
Priznati moram, da sem od Budget Cuts pričakoval precej več in čudno mi je, kam točno je šel ves napor razvijalcev v zadnjih letih. Igra je bila namreč v razvoju od 2016 in preprosto mi ni jasno, zakaj smo bo izidu prejeli precej povprečno izkušnjo, ki bo ceni 27€ in nekako pet urni izkušnji veliko igralcev pustila razočaranih.
Vseeno pa so nekatere mehanike zabavne in ob pomanjkanju kvalitetnih VR iger, Budget Cuts ni ravno za odmet. Zabavali se vseeno boste in če se pustite presenetiti in ne pričakujete preveč, vas zna na mestih celo navdušiti. Žal mi je samo zapravljenega potenciala saj bi lahko končno lahko dobili ultimativno VR izkušnjo namesto samo dobre in mestoma samo povprečne.
Zaključek
Pozitivno:
+ Igralne mehanike
+ Luštna grafika
+ Komičnost
Negativno:
– Boj
– Shranjevalni sistem
– Hrošči
– Premalo raznolikosti