Brskalniki so postali najbolj pomembna aplikacija, ki jih dnevno uporabljamo tako na računalnikih kot tudi prenosnih napravah.
Zato ni nič čudnega, da na temu področju že leta poteka srdita borba med velikimi imeni, kot so Google, Mozzila ter Microsoft.
Chrome je trenutno najbolj priljubljen, a glede na besede bivšega generalnega direktorja Mozzile, Jonathan Nightingala, je do svojega vodstva prišel na precej nepošten način.
When chrome launched things got complicated, but not in the way you might expect. They had a competing product now, but they didn’t cut ties, break our search deal – nothing like that. In fact, the story we kept hearing was, “We’re on the same side. We want the same things.”
— Johnathan Nightingale (@johnath) 13 April 2019
Johnathan je te skrivnosti razkril na Twitterju, kjer je tudi razodel, da je bil Google včasih njihov največji partner, saj so bili prihodki pri uporabi iskalnika Google ogromni in so predstavljali 90% Mozzilinega prometa.
Čeprav je Google neprestano zatrjeval, da delajo skupaj in so na isti strani, so njihova dejanja kazala drugače. Če je uporabnik v iskalnik vpisal Firefox, so se poleg iskalnih zadetkov izpisali oglasi za Chrome. Gmail in Google Docs sta na Firefoxu začela kazati napake in nekatere demo strani so ob kliku obiskovalcu izrisale lažno poročilo o nekompatibilnosti s Firefoxom.
I think they were running out the clock. We lost users during every oops. And we spent effort and frustration every clock tick on that instead of improving our product. We got outfoxed for a while and by the time we started calling it what it was, a lot of damage had been done.
— Johnathan Nightingale (@johnath) 13 April 2019
Takih napak je bilo na stotine in vsakič, ko jih je Mozzila na njih opozorila, je Google podal enak odgovor: “Ups. To je bilo po nesreči. Bomo popravili v naslednji posodobitvi čez dva tedna.”
Seveda je težko verjeti, da bi bilo tako veliko podjetje, kot je Google, tako nesposobno in takšnega mnenja je tudi Johnathan. Sam verjame, da je tehnološki gigant te zadeve počel načrtno in ob vsaki napaki in čakanju na popravek, je Firefox izgubljal uporabnike.
Lani je bil Google ponovno obtožen načrtnega zaviranja konkurence, saj je YouTube deloval na Firefoxu in Edgu občutno počasneje. Google je namreč zvito preklopil na JavaScript knjižnico, za katero je vedel, da je konkurenčna brskalnika ne uporabljata.
YouTube page load is 5x slower in Firefox and Edge than in Chrome because YouTube’s Polymer redesign relies on the deprecated Shadow DOM v0 API only implemented in Chrome. You can restore YouTube’s faster pre-Polymer design with this Firefox extension: https://t.co/F5uEn3iMLR
— Chris Peterson (@cpeterso) 24 July 2018
Glede na zadnjo raziskavo spletne strani NetMarketShare, Google Chrome nadzoruje skoraj 66% brskalniškega trga, medtem, sledita pa mu Internet Explorer z 9,83% ter Firefox z 9,62%.