Star Wars: Jedi Fallen Order – Recenzija | Brez Sile

U – Vodnjak

V galaksiji ne tako daleč stran na planetu Zemlja sta imperjalistično oblast nad Vojno Zvezd v zadnjih letih prevzela EA na igričarskem področju in Disney na velikih platnih. Potem, ko je LucasArts leta 2012 napovedal svoj konec, se je premnogo-kateremu »superfanu« serije zameglilo pred očmi, nakar se je poskril v stanovanje, prenapolnjeno s vsemi možnimi »collector edition« fintami ter tam ždel do leta 2015. Taistega leta je Disney prišel na plan s svojim znamenitim »ču ču« vlakcem, ki nikakor ne simbolizira transporta »posebnežev« v taborišča, sploh ob predpostavi, kakšna simpatizerske tenzije je imel striček Walt do gospodov z rdečimi zastavami in črno vetrnico v sredini.

V ozvezdje je tako pripeljal prvi del tretje trilogije Vojne zvezd. Oba dosedanja dela tretje trilogije sta z vednostjo, da se tretji obeta decembra tega leta, med kritiki in občinstvom požela pozitivne reakcije. No, kaj takega pa težko rečemo za nedokončane zmazke v igrovju, ki nam jih je v preteklih letih na posranem pladnju serviral EA. Da bi lažje razumeli, zakaj »oldschool« gejmerji prezirajo novodobna skropucala založnika EA, se moramo z plovilom, na katerem je, glej ga zlomka, dobri stari »Čubaka«, z galaktično hitrostjo podati v bližnjo preteklost, ko je bil založnik iger o Jedijih in temni sili LucasArts.

Miško se kot Veliki brat bori proti zlobni Drugi Sestri !

Franšiza vojne zvezd stoji za preko sto izdelki v računalniških verzijah in nekateri izmed naslovov datirajo še v čas starih domačih konzol. Nekateri tesno sledijo filmom, drugim je skupnega le univerzum dogajanja. Kot v filmski franšizi, kjer gre za tridelne trilogije, se v virtualnem svetu odvija podobna zgodba. Ampak, če enostavno vse skupaj malo posplošimo, lahko rečemo, da obstaja čas pred, med in po LucasArtsu. Od zadnje »singleplayer« igre iz franšize je tako minilo že celo desetletje. Muka za enoigralske ljubitelje se je še toliko bolj udejstvovala, saj je krmilo galaktične flote prevzel EA in navdušence s povprečnima Star Wars Battlefront prej kot kaj drugega močno razočaral. Prav velikih pričakovanj ob preigravanju zadnjega naslova nisem imel, a sploh obstaja kakšna možnost, da sem v moč sile polagal malo premajhno upanje?


Razvojna ekipa: Respawn Entertainment
Založnik: Electronic Arts
Platforme: PC, XOne, PS4
Steam: LINK
Datum izida: 15.11.2019
Cena: 59.99€

Žanr: Akcijska RPG avantura


Štorijada – Norjenje iz planeta na planet !

Štorija nas popelje v čas tiranstva Imperija, v čas, ko je Jedijiski red razpuščen in uničen, inkvizicijska temna sila pa po galaksiji vohlja za preostankom jedijske druščine. In v vsem tem na novo ustvarjenem kaosu smo mi postavljeni v čevlje mladega padavana, ki v oni galaksiji tam daleč daleč stran sliši na ime Cal Kestis. Da bi prikril svojo pravo identiteto in veščine, ki jih premore, Cal deluje kot mehanik na eni izmed platform na planetu Brakka.

A skakanje po hangarju ne traja prav dolgo in igra nas kaj kmalu pošlje v akcijo, saj za Calov obstoj izve Imperialistična inkvizicija z glavno zlobnico v novem naslovu Druga Sestra na čelu. Čeprav je Prva Sestra verjetno še bolj strupena kot njena mlajša sestrica Cal kaj kmalu uvidi, da z njo ni dobro češenj zobati in jo kar se da hitro ucvre s svojim svetlobnim mečem na enega izmed šestih planetov, ki jih nam ponuja igra.

Tako se v druščini bivše Jedijke Cere Juda in njenega zabavnega pajdaša Greeza Dritusa na krovu ladje Mentis podajamo s planeta na planet in poskušamo kar se da potihoma nagajati Imperialističnim stvorom. Na naši poti se nam že na prvem planetu pridruži tudi prikupen mali droidek BD – 1, ki kot kak mali kužek s svojo simpatičnosti reši igro od skromnega povprečja. Skozi zgodbo spoznamo kar nekaj različnih karakterjev, s katerimi imamo daljše dialoge, ki se jih ne da preskočiti. Bog ne daj, da igre niste shranili in boste dialoge poslušali od začetka.

BD – 1 je ukradel šov ! 😀

Naš najzvestejši pomagač med igro je prav BD – 1. Pomaga nam pri odpiranju različnih vrat, saj kot za šalo scvre dratovje in glej, no, glej, vrata, ki so jih »StormTrooperji« strumno zaklenili, so sedaj odprta. Smuka se po različnih kontejnerjih ter nam priskrbi kak kozmetični popravek, s katerim lahko spremenimo barvo našega BD – 1 ter Mentisa ali pa iz umazanega kontejnerja privleče kak kos ogrinjala, ki nam služi kot novi pončo.

Igrevanje – Galaksija na gobicah !

Zgodba nas kaj hitro pritegne do te mere, da se prikleščimo na računalniški stol in na njem preživimo premnogo ur. Tudi bojevniške sposobnosti našega padavana niso slabe. Je zelo agilen, kar pove, da se je tehnike pridno veščil že kot mulec. Proti sovražnikom zelo spretno vihti svoj meč ter odbija nasproti leteče izstrelke. Skozi kampanjo se tako lahko priučimo treh dodatnih veščin. Zaustavljanje časa, ki nam pride ob premagovanju nasprotnikov oziroma objektivov še kako prav, k sebi pa lahko s silo privlačnosti oziroma odboja potegnemo kakega od ranljivejših nasprotnikov.

Ob poti se lahko za trenutek spočijemo ter v meditaciji nadgradimo svoj karakter s poljubnimi spretnostnimi točkami, ki se nanašajo na naše zdravje, spretnosti borbe ali pa eno izmed treh zgoraj omenjenih sil. Poleg nadgradnje se lahko ob mirni meditaciji tudi spočijemo ter si tako povrnemo moči, a ob tem moramo biti pazljivi saj počitek v igro vrne tudi vse sovražnike, tudi te že pokončane. Zdravje se na naši kampanji ne regenerira samo po sebi, ampak lahko ob poti stikamo za ampulcami, ki jih za nas do uporabe na varnem hrani BD -1.

Sneg, moj preljubi sneg

Svet pa bi bil precej lepši in marsikateri fant bi lažje dobil punco, če ne bi obstaja beseda ampak. Igra je ploščadnica, kar pomeni, da boste prisiljeni v veliko skakanja iz zidu na zid, ter drsenja po robovih raznih ploščati, kot to počnejo nažigači Black Ops serije v igri Klic Dolžnosti. Brez deske boste »bordali« po železnem, ledenem ali pa blatnem žlebu in kot češnja na vrhu torte so tu še gobice. Da, prav ste slišali, napihljive gobice, od katerih se boste kot Super Mario odbijali in »frčali« po zraku. Vse skupaj postane tako smešno kot zadeti telebajski, ki se valijo po hribu navzdol v upanju, da sesalnik ni pojedel vseh telekotkov.

Če odmislimo napihljive gobice, raziskovanje ponudi kar dobre zagonetke, ki jih globoko pod površjem skrivajo zgoraj omenjeni planeti. Nekako se ne morem znebiti občutka, da je pri izdelavi igre bdel tudi Disney, saj je igra namenjena tudi skoraj da nekoliko mlajšim. Če lahko orjaško podgano še prežgeš na pol, pa se ne zgodi nič grotesknega, ko pokončamo kakega zlobca z rdečim mečem. Naš svetlobni meč ne glede na nam preljubo barvo nikoli ne pusti nobenega črnega madeža na belih oklepih Nevihtnih vojakov.

Grafikalije – Mikroorganizmi v Galaksiji tam daleč stran ?

Zanimivo je dejstvo, da večji del igričarske skupnosti tarna nad različnimi hrošči, ki so prisotni v igri. No sam s tem ob preigravanju nisem imel problemov. Večji problem, ki ga je glede vizualnosti igre potrebno izpostaviti, je le grob oris tistega, kar je ozadju. In tukaj nočem biti preveč pikolovski in govoroti o oddaljenih skulbturah, ki so igračarjevemu očesu praktično nevidne. Tu je govora o planjavah ne tako daleč stran. Enostavno so celotne planjave slabo izrisane brez kakršnih koli detajlov in še kako je vidno, da igri manjka še kak mesec ali dva, da bi dosegla optimalno izkušnjo, ki bi jo nato ponudili igralcem.

Poglej brez madeža na naših belih oblačilih. To je čudež !

Poleg tega so tiste planjave ali reke nenaravno ogromne, in nikakor niso v dimenzijah igralca ter tega, kar se dogaja v naši bližini. Če se za trenutek ozremo okoli sebe, enostavno vidimo gore in reke, ki za stokrat presegajo dimenzijo v primerjavi s to, kjer smo mi. Tako se zdi, da smo mikroorganizem, ki skače po dnevni sobi in je bil vržen v slinasti svet lego igrač. Tu je kajpak še slaba optimizacija, ki se jo je EA verjetno nalezel na kaki igričarski konvenciji od kralja neoptimiziranih produktov Ubisofta. Sličice na sekundo skačejo od preko sto pa do pod trideset. Včasih se celo primeri, da se okolica in oblačila rendirajo sproti ali z zamikom in kar navadite se, da se bo vaša svetlobna sablja potopi v kakega od bližnjih predmetov, če ga boste prislonili preblizu.

Glede na izdelke preteklih let je STAR WARS Jedi: Fallen Order nekako korak v pravo smer. A le korak, kajti igra je neoptimizirana, zgodba je povprečna, ploščadništvo pa postane kmalu ponavljajoče in prevlada le tega pokvari doživetje, ki bi ga lahko dobili kot jedi padavan.

Razsodba

(+) Približek starim naslovom franšize še iz časa LucasArts
(+) Zanimivi karakterji, ki popestrijo dogajanje
(+/-) Preveč platformaščine in premalo jedijevstva
(+/-) Zanimive nadgradnje v sposobnostnem drevesu, a padavan ne premore dovolj sile
(-) Slaba optimizacija igre
(-) Pozabljeni detajli na vsem, kar ni v naši neposredni bližini

Vaša reakcija na recenzijo?

Povzetek ocene

Jedijskemu padlemu redu manjka še veliko, da se pobere in znova zavlada galaktičnemu sistemu, do takrat bo pa le satira Imperialistični premoči, ki jo prinesejo neoptimizirani hrošči.

Sveže recenzije

Več

PUSTI ODGOVOR

Prosimo, vnesite vaš komentar!
Prosimo, vnesite vaše ime

🔥Popularne recenzije

Več
Jedijskemu padlemu redu manjka še veliko, da se pobere in znova zavlada galaktičnemu sistemu, do takrat bo pa le satira Imperialistični premoči, ki jo prinesejo neoptimizirani hrošči. Star Wars: Jedi Fallen Order - Recenzija | Brez Sile