Nedavno je na PC trg končno dospel prvi dodatek za vsem lovilcem pošasti najljubšo akcijsko avanturo Monster Hunter World. Iceborne je za Monster Hunter World to, kar je bila Monster Hunter 4 Ultimativna edicija za Monster Hunter 4. Gre za dodatek, ki se osredotoča na izboljšavo končne igre in napravljanje le te čim razburljivejše, to pa stori z dodajanjem novih pošasti in opreme, višanjem težavnosti, razširjanju zgodbe, raziskovanjem po novih področjih ter uvajanjem novih lovskih tehnik, kot je lovski krempelj.
Ta kavljast projektil se oklene pošasti in ti omogoča, da se povzpneš nanjo in jo od blizu razrešiš nekaj življenjskih točk, ji poškoduješ oklep ali pa jo usmeriš v zid in jo spraviš na tla. Doda dodatno raven strateškega razmišljanja in ojača kompleksnost bojnega sistema ter odlično sovpada s tem, kar ta že nudi. Če hočeš recimo razbiti določen del telesa monstruna za pridobitev posebnih materialov, ga lahko preko posebne kombinacije poškoduješ in nato nanj osredotočiš vso nadaljnjo škodo.
Če je kakšen del telesa pretrd in zgolj z žvenkom odbija tvoje udarce, ga lahko s pomočjo posebne kombinacije udarcev poškoduješ in ga s tem narediš občutljivega za nadaljnjo škodo. Pa tudi, če se ne osredotočiš na vse te prednosti in zgolj tekaš naokoli ter loviš naključne pošasti – lovski krempelj je koristna nova naprava, ki ti ob pravilni uporabi omogoča povzročitev velike količine škode, ob tem pa se počutiš kot največji car.
Razvojna ekipa: Firaxis Games, Aspyr
Založnik: Take Two Interactive
Platforme: PC, PS4, XOne, iOS, Switch
Link: LINK
Datum izida: 22.11.2019
Cena: 59.99€
Žanr: Potezna strategija
Razen lovskega kremplja je tudi vseh 14 obstoječih orožij prejelo kakšen nov trik, ki skupno dodajo dodatno kompleksnost obstoječim bojevniškim stilom. Gre za odlične adicije, ki rokovanje z orožji naredijo še bolj zabavno, a še vedno vsako ostane svojevrstno in v osnovi enako kot poprej. Konec koncev cilj Iceborne ni ustvarjanja večjih inovacij in sprememb na področju bojevanja. Njegov največji namen je ustvarjanje novih izzivov, k čimer največ pripomore nov čin mojstrstva.
Zgodba je sicer čisto ok, ampak gre zgolj še za več že znane štorije. Ekosistem je prešel v stanje kaosa in vsaka nova naloga ti da podoben razlog za uboj “Stvari”. Je pa nov snežni biom, kjer se odvija večina dodatka, prečudovit, sploh, v kolikor obožuješ snežne pokrajine in njihovo favno in floro. V njem se nahaja tudi nov štab Seliana, ki je po postavitvi sestavljen bolj logično od Astere, a ne doprinese večjih novosti.
Ampak vsi ti dodatki so zgolj smetana na torti, ki jo doda nov razlog za napredek – mojstrski čin. Po njegovem odklepu boš povsod lahko srečal močnejše variacije obstoječih živalskih pripadnikov sveta, ki imajo več zdravja, povzročajo več škode in pridejo tudi z novimi napadi. Čin dovede tudi povsem nove ekskluzivne pošasti in razburljive podzvrsti obstoječih pošasti, kot sta Koralni Pukei-Pukei ter Ebony Odogaron. V kolikor si že povsem navaden na izkušnjo v višjem činu, bo mojstrski čin privedel dobrodošlo raven svežine in enkrat za spremembo bodo monstruni tisti, ki bodo pometali s tabo.
Iceborne s sabo prinese tudi povsem novo mešanico novih pošasti in že poznanih monstrunov iz prejšnjih iger in teh je dosti več, kot je bilo za sklepati iz uradnih naznanitev s strani Capcom-a. Nočem razkriti vseh skrivnosti, ampak lahko ti dam vedeti, da je novih sovražnikov več kot 20, razvrščeni pa so po različnih stopnjah izziva. Znova smo lahko ugledali nekatere znane obraze, kot so Tigrex, Nargacuga, Barioth, Glavenus in Zinogre. Mehanično gledano so pošastkoti ostali isti kot v prejšnjih igrah, a sedaj imajo na voljo tudi nekaj novih potez.
Z izboljšanjem učinkovitosti elementarnih orožij se najdejo tudi nove taktike za bojevanje proti elementarnim šibkostim novih pošasti. Kjer je v osnovni igri večina pošasti bilo občutljivih na grom in zmajevsko škodo, večina novincev pride z občutljivostjo na vodo, led ali ogenj, kar je velika izboljšava za nekatera prej dosti manj uporabljena orožja, ki so se osredotočala na te elemente.
Monster Hunter World je bil že od nekdaj vreden naziva uspešne igre v Monster Hunter franšizi, a Iceborne mu je dodal še premnoge dobrodošle dodatke, ki izboljšajo mnogo-kateri del igre. Z zvišano težavnostjo imaš zdaj boljši razlog za uporabo pasti in ostalih pripomočkov, napoji in žavbe pa so postale še toliko bolj nujne za uspešen lov. Z mojstrskim činom pridobiš tudi priložnost za nadgrajevanje na novo stopnjo opreme, ki ne le izgleda izjemno, temveč vsebuje tudi nove zanimive sposobnosti, ki omogočajo nove kombinacije in načine gradnje likov.
Z zagonom igre Monster Hunter World je bil mnogokateri igralec razočaran nad stopnjo raznolikosti med orožji. Večina končnih je kot osnovo uporabljala železno in koščeno drevo, le da smo nanje dodali razne dele večjih živalskih pripadnikov. Saj ne rečem, da ni bilo izjem, ampak orožja so nasploh bila bolj dolgočasna kot pri prejšnjih igrah v seriji in marsikateri oboževalec je od dodatka hotel videti ravno to.
Tako sem tudi sam upal, da bo Iceborne razrešil to problematiko z zanimivim novim naborom pripomočkov za ubijanje, ampak to žal le delno drži. Seveda obstaja kar nekaj zanimivih novih orožij, a prav tako jih je na ducate dolgočasnih in nezanimivih ter večina nasploh po izgledu ne izgleda prav nič posebno in izstopajoče.
Iceborne prav tako ne uspe razrešiti nekaterih drugih problematik osnovne igre. Zbiranje dekoracij in čarobnih kamnov je še vedno za en drek. Najboljši bonusi so hudičevo redki in možnost za pridobitve teh, ki si jih želiš, je kljub možnosti združevanja še zmerom zelo majhna. Raven naključnosti za sistemi je kriva za to, da so nekatere možnosti gradnje lika zaklenjene za vse, ki niso v igro pripravljeni vložiti na ducate ur. Seveda je razumljiva odločitev, da želi Capcom uvesti nekaj, kar bi igralce vodilo v preigravanje tudi po končanju zgodbe, ampak Iceborne ni uspel nasloviti nekaterih izmed glavnih problematik, ki so jih izrazili igralci.
Imam tudi nekaj drugih pripomb, ki kljub relativni majhnosti združeno niso več tako majhen zalogaj. Iz neznanega razloga so razvijalci v izidu dodatka sovpadajočem popravku bliskavice in nekatere ostale pripomočke močno udarili z ban-kladivom in jih napravili nekoristne. Zapovrhu me je par urah po namestitvi dodatka med lovom nadlegovalo več naključnih pošasti kot poprej skupno v moji karieri igranja, včasih po več naenkrat. V enem samem lovu sem ugledal tudi po pet naključnih orjaških zverin, kar je vodilo v več frustrirajočih trenutkov. Na višjih težavnostih to vsaj zame ni zanimivo ali izziv, temveč zgolj nadležno.
Kaj češ, Capcom se očitno ne more otresti nekaterih svojih korenin, a kljub temu je Iceborne dobrodošla novost za vsakega igralca igre.