Prekrasno mesto Darksburg se je znašlo v resnih težavah. Njegovo zmedeno in zombificirano prebivalstvo nenehno nadlegujejo štirje nadležni junaki, ki jim ni niti malo mar za dobrobit lokalne ekonomije. Niso prijazni ali ustrežljivi. Raje lovijo, streljajo in razkosavajo skupine popolnoma neškodljivih mrtvih vaščanov, ko pa bi jih lahko enostavno poprosili po navodilih za pot iz mesta. Delajo galamo, povzročajo nepopisno ekonomsko in socialno škodo in kratijo pravice razpadajoče lokalne fevdalne gospode ter s tem podpihujejo rasno nestrpnost do zombificirancev. Ah, ja. Najnovejši akcijski naslov studia Shiro Games morda res nima najbolj izvirne premise, a ta kombinacija League of Legends in Left 4 Dead vseeno poskrbi za zabavno norost, vsaj dokler se jo drži vonj svežine.
Razvojni studio Shiro Games je tekom več let obstoja v svoji razvojni kolekciji nabral zanimivo zbirko neodvisnih iger. Od svojevrstnih Evoland iger pa do zelo cenjene taktične vikinške strategije Northgard. Tako je bil moj interes ob zasledenju dražilnika za najnovejšo igro Darksburg večji kot pri marsikateri visoko-proračunski “zagotovljeni” uspešnici. Že pred izidom se je okoli tega projekta zbralo kar nekaj neumornega šepetanja zainteresiranih igralcev, ki jih je dajala volčja lakota po kosu francoske pogače. Pa saj jim niti malo ne zamerim. V vrsti sem se znašel tudi sam – a brez skrbi, saj sem seveda prakticiral varnostno razdaljo (jao, ta šala se bo postarala slabše kot Keith Richards)! Nekaj je na tem zanimivemu animiranemu vizualnemu stilu, ki skupaj z zasvajajočo zanko preboja skozi horde zombificirane topovske krme z raznovrstnim naborom svojevrstnih osebkov enostavno pritegne.
Razvojna ekipa: Shiro Games
Založnik: Shiro Games
Platforme: PC
Steam: Link
Datum izida: 12.2.2020 (EA)
Cena: 19.99€
Zvrst: Kooperativna akcijska roguelite igra
Vsaka pot se prične z enim samim korakom
Žal se ta bajka prične z žalostnim uvodnjakom. Zaradi nezmožnosti držanja dolgoročnega interesa, problematika, s katero se pogosto srečujejo večigralske igre, se Darksburg trenutno sooča s precej uborno bazo igralcev. Ne pomaga niti dejstvo, da so dali promocijo na čevelj, saj je trenutno fokus raje na zadržanju obstoječih igralcev in gradnji novih sistemov ter dodatni vsebini, kot je recimo nov roguelite igralni način, ki je zamenjal vse tri obstoječe.
Debela gospa sicer še ni izrabila glasilk. Ne bi bilo prvič, da bi se igra po istem poslovnem principu uspela povzpeti po popularnostni lestvici tudi dalj časa po izidu (nenazadnje je to storil tudi Fortnite). Upam le, da jim bo uspelo. Vsekakor je Darksburg dovolj izpiljeno in zabavno igralno izkustvo, da si tega zasluži.
Zakaj pa se torej sploh gre? Darksburg v svoji mehki sredici predstavlja izometrično kooperativno PvE udejstvovanje Left 4 Dead. Predstavljaj si ga v kombinaciji s herojsko akcijsko igro, kot je recimo Overwatch. Vsak potop v temne ulice istoimenskega naselja se tako začne na isti način. Na kup se zberejo do štirje zainteresirani igralci. Vsak si izbere enega izmed petih igralnih junakov, kjer ima vsak pasivno značilnost ter tri običajne in eno ultimativno sposobnost.
Uvrščajo se v klasične MMO vloge, kot so varuška, škodonapravljalec in trdovratna beštja. V stilu kooperative je možna tudi zamenjava igralcev z računalniškimi pomagači, a kljub kompetentnosti le teh vsi vemo, da to enostavno ni to. Na koga pa se boš spravil, ko vam bo tekla voda v grlo.
Volk in rdeča čarovnica
Kar se tiče junaške zasedbe, Darksburg v trenutni obliki vsebuje pet raznolikih herojev. Najprej imamo tu Rose, strokovnjakinjo za povzročanje škode iz razdalje. Njen veveričji hišni ljubljenček jezno praska in žveči vsakega bližnjega sovražnika, da ga lahko ostrostrelka s pomočjo samostrelskega strela v sredino čela dokončno pokonča, nato pa se zavihti na varno, proč od sovražnikovih šap.
Runolf je drugi po vrsti, prevzame pa podporno vlogo polnjenja trebuščkov in s tem začasnega zdravja, paniranja sovražnikov in vodenja gostij. Kot prvovrstni kuhar se zaganja v največje kupe sovražne nesnage in nase vleče njihov bes, ob tem pa neprizadeto zbira gobe in z njimi pita svoje sotrpine. Ramsay bi bil ponosen.
Varag je idealen za ljubitelje kosmatincev. Volkodlak, ki je od nekje privlekel lesena vrata, katera uporablja kot ščit pred udarci in projektili. Verige, ki so ga nekoč držale, zdaj služijo kot improviziran bič, ki temu človečnjaku pomaga pri povzročanju ogromne količine škode. Ko pa ob zadostni količini jeze pride v stik s svojo živalsko stranjo, postane resnično odporen kujon, sposoben odvračati škodo bolje kot mops dobre gene.
Četrta je tu Abigail, redovnica, ki pleše naokoli z lesenim razpelom. Sovražnike nervira z zvonjenjem, nato pa jih odreši trpljenja preko laserskega žarka, ki ga pričara od neznano kje. Kot pristna oklepna nuna se ne osredotoča na blagoslavljanje sotrpinov, temveč se povsem zadovolji s povzročanjem čim večje količine škode iz bližine. Pazi le, ker ni znana po trdi koži…
Nazadnje imamo v repertoarju še nedavno dodano Doloroso, alkemistko, ki preko strupov… khm… hočem reči zdravil, ovira gibalne sposobnosti sovražnikov in jih ozdravi zombifikacije… PREKO SMRTI. Njena glavna vloga v ekipi je špeganje iz ozadja in nadlegovanje sovražnikov preko raznih strupov in zvarkov.
Vsak junak z ubijanjem sovražnikov prejema izkušnje in z njimi stopnje ter priložnost za specializacijo v določno smer. To lahko izboljša katero izmed sposobnosti na unikaten način ali zgolj doda večjo škodo ter hitrost zamahov. Napredovanje je povsem nov sistem, ki skupaj z relikvijami služi označevanju napredka in prilagajanja vsakega junaka svojemu okusu.
Lokalna vaška gospoda je nazaj
Darksburški zemljevidi so postavljeni v različnih okrožjih mesta. Popeljejo te po ulicah in poljih, do vrha prekritimi z neumrlimi prebivalci. Za napredovanje na naslednjega se je potrebno prebiti skozi njih vse do izhoda. To vključuje neprestano prizadevanje za odpravo sovražnikov iz vseh smeri. Pri višji težavnosti je skupno sodelovanje ključnega pomena za preživetje, saj ekipo drugače horde mrličev v trenutku preplavijo.
Medtem, ko so običajni zombiji precej duhomorni in naporni zgolj v večjih skupinah, Darksburg za pravšnjo mero zraven njih vrže tudi povratnike. Oh ja, grdavži na kvadrat. V bistvu gre za zombificirane različice junakov, vsaka pa pride s svojevrstno temo in spretnostmi. Dajmo iti kar po vrsti, kot pri herojih.
Grobjan je kaznovan zapornik, ki se s telesno maso kot “Charger” iz Left 4 Dead zažene v skupino ter z malo sreče prepriča kakšnega preživelega v zastonjsko potovanje do najbližjega zidu; Rabelj lahko z zanko zvleče tarčo v temačno ulico ali pa instantno usmrti koga na nizki količini zdravja preko rabljeve sekire. Ribar meče harpune, ki ponesejo junaka par metrov v smeri meta, in pa mreže s sposobnostjo imobilizacije. Krokarjev mojster zmore nadzirati krokarje in z njimi nadlegovati ter oslepiti sovražnike, zadnja Goreča čarovnica pa zmore metati ognjene krogle in zažigati vse okoli sebe. Kar posrečena skupina, ki ti dostojno oteži mestno življenje.
Računalniško vodene različice povratnikov opravijo dostojno delo in izvajajo nekaj dodatnega pritiska, vendar so v nekaterih vlogah seveda boljše kot v drugih. Poleg njih Darksburg vsebuje tudi velikega zlobneža Barona, ki deluje kot šefovski spopad. Odvisno od težavnosti ga je možno zlahka obvladati – dokler so vsi igralci dobro usklajeni v boju proti njemu – ali pa bo moštvo med soočenjem potisnil na rob zmožnosti, ko bo hkrati skušalo obvladati njega ter hordo neumrlih in povratnikov.
Repete, prosim
Trenutni roguelite igralni način je le malo več kot linearni tek skozi vse zemljevide, enega za drugim. Žal vsi vsebujejo enih in istih pet variant osnovnih sovražnikov. Kje je variacija? Kje se skriva ta slast, ki bi prekinila ure in ure enega in istega početja brez predaha in presenečenja? Navadni zombiji niso dovolj raznoliki, da bi igro ohranjali svežo po več ur in povratniki so v primeru koordinirane ekipe mala malica. Vsi razpoložljivi zemljevidi vključujejo potiskanje po mestnih ulicah, razlikujejo se zgolj v stranskih nalogah, kjer čakaš na trajekt ali iščeš različne predmete.
Igra uporablja tudi sistem označevanja, ki pride prav sploh ob igranju z računalniškimi pomagači. S klikom na gumb odpreš posebni meni, preko katerega lahko ekipi namigneš določene predmete. Medtem ko so vse to koristna orodja za komunikacijo v odsotnosti glasovnega klepeta, ob napadu velike množice zombijev ponavadi kaotične razmere ne omogočajo pravočasne reakcije na pomoč soigralcem, ki panično izdajajo klice na pomoč, medtem, ko jih rabelj vleče stran od preostanka ekipe.
Darksburgova mešanica MOBA in Left 4 Dead je izjemno zabavna predvsem v ekipi, kjer igralci usklajujejo napade in si medsebojno pomagajo. Vendar se trenutno bori z ohranjanjem dolgoročnega interesa. Čeprav sem se na daljših sejah trudil sedeti za ekranom in sem precej časa moral čakati na potencialne igralce za kooperativno igranje preko spleta, saj prijatelje nikakor nisem mogel pritegniti do igranja, je bilo vračanje v Darksburg za kakšno urico ali dve vedno dobra zabava. Uspeh v višjih težavnostih daje občutek zmagoslavja, ki gre z roko v roki s povečanim napredkom, vsi izmed petih junakov pa imajo svojevrsten šarm.
Razsodba
Čeprav je relativno pomanjkanje vsebine razumljivo, saj Darksburg je šele pred kratkim odprl svoja vrata zgodnjega dostopa, igra krvavo potrebuje več vsebine in morda bolj dosleden sistem napredovanja – ali kakšno drugo obliko spodbude za igranje. Le tako si lahko zagotovi dolgo življenjsko dobo. A ne bom zanikal, da vsebuje odlične ideje in veliko potenciala. Prvih nekaj ur je resnično zabavnih, a žal kmalu po tem vse zapade v rutino brez presenečenj. Tako da previdno priporočilo – trenutno je igra namenjena predvsem tistim, ki so pripravljeni podpreti in dati povratne informacije razvijalcem.
(+) Odličen vizualni stil
(+) Svojevrstni junaki
(+) Zanimiva kombinacija igralnih stilov
(+/-) Majhna baza igralcev
(-) Krvavo potrebuje veliko več vsebine
(-) Ponavljajoči se zemljevidi
(-) Kooperativno spletno igranje brez čakanja je možno samo v popularnih urah