Konzola PlayStation 5 je končno dobila novo ekskluzivo, ki pokaže mišice te nove naprave in v katero je bilo vloženo kar nekaj denarcev. Sonyju je treba čestitati, saj si je upal žanr “rouge-lite”, ki je do sedaj krasil izključno samo indie naslove, preseliti v visokoproračunske vode, za izdelavo pa je najel studio Housemarque, ki je do Returnala delal samo na 2D arkadnih “twin-stick” streljačinah.
A razvijalcu in založniku je uspelo formulo dodobra poustvariti tudi z napredno grafiko in animacijami, tako da jim je eksperiment uspel in kakor je igra kvalitetna, se je treba tudi zavedati, da ni čisto za vsakega.
Razvojna ekipa: Housemarque
Založnik: Sony
Platforme: PlayStation 5
Nakup: Stran trgovine
Datum izida: 30.4.2021
Cena: 79,99 €
Zvrst: Tretjeosebna streljačina
VIDEO RECENZIJA
Returnal se začne precej skrivnostno in zgodba bo ostala zavita v tančico skrivnosti tudi po tem, ko boste v igranje vložil ducat ur. Naša junakinja Selene se znajde v vesoljski ladji, ki je namenjena proti planetu Atropos. Njeni senzorji so namreč zaznali čuden signal, ki kar kliče por raziskovanju a žal se med našim pristajanjem zgodi nesreča. Selene in njeno plovilo zasilno pristaneta in naši junakinji ne ostane drugega, kot pa da iz sebe spere umazanijo in se odpravi v raziskovanje prvega gozdnatega območja.
Zaplet morda koga spomni na filme Osmi potnik in podobnosti se tukaj s to mojstrsko filmsko licenco ne končajo. Takoj ko zakorakamo v prvo območje boste naleteli na tiste čudne biomehanske spojine, ki jih je tako slavno prvič predstavil ustvarjalec H.R. Giger. Že naša vesoljska ladjica vsebuje zelene zaslone, prvo območje pa povsod drži davno zapuščene vesoljske ruševine, ki pa v sebi nosijo povsem tujo tehnologijo. Med to poraščeno floro Celine naleti na prvo truplo in ko to obrne, spozna, da je to ona sama.
Seveda je Selene sprva šokirana, a ko prvič naletite na sovražnike, ki vam merico zdravja pripeljejo na ničlo, je ta skrivnost odkrita. Selene se je namreč ujela v časovno zanko, tako da ne more umreti ampak se vsakič zopet “rodi” na svoji ladji, sovražniki se resetirajo, okolica pa je ob vsakem našem novem začetku povsem spremenjena. Ta zaplet je tudi značilen za vse rouge-lite igre, ki imajo preprost recept: prebijajte se skozi naključno generirane stopnje in če umrete, izgubite ves nabran zaklad in začnete zopet od začetka. Ponavljaj, dokler z enim življenjem ne pridete do konca igre.
Returnal zaradi tega recepta ni lahka igra in je ni kar tako enostavno priporočiti. Morda bi kdo pomislil, da če že ima rad težavnost Dark Souls iger, potem mu bo všeč tudi tole in čeprav Returnal malce spominja na te igre, se vseeno zaradi smrti igra povsem drugače. V Dark Souls ob smrti izgubite svoj napredek od zadnje shranjene točke. V Returnal lahko igrate dve uri, v roke dobite priljubljeno orožje, nase navlečete vrhunske dodatke, a če umrete, se morate posloviti od vsega tega in zopet začnete igranje z začetno pištolo in brez vseh nabranih nadgradenj. Ta hakeljc je treba poudariti, saj se zna nekaterim takšno igranje hitro priskutiti, Returnal pa stane polnih 80 €, tako zna to pošteno zaboleti denarnico, če vam ta koncept igranja ne ustreza.
Če pa ste oboževalec takšnih pristopov in še danes pridno preigravate Hades, potem dobra novica, saj je Returnal odličen in vam bo prinesel goro igralnih ur, špil pa je tudi malce zasvojljiv, saj vas vedno vabi v svoj objem in ob vsakem skozihodu boste med igranjem našli nekaj novega.
Returnal je resnično adrenalinska izkušnja pri kateri šteje vsaka poteza. K sreči PlayStation 5 mišice poskrbijo za tekočo izkušnjo, saj zadeva teče pri 60 sličicah na sekundo pri ločljivosti 4K. Med svojim igranjem nisem naletel na nobeno zatikanje ali pa hrošče, kar je za igro v letu 2021 že pravi čudež.
Vsa ta optimizacija pride pošteno prav pri nasprotnikih. Ti so presneto agresivni in vas skoraj vedno napadajo v krdelih. Tule se vidi, da ima razvijalec korenine v 2D arkadnih streljačinah, saj sovražniki proti vam prožijo različno geometrično razporejene izstrelke, ki jih v tretjeosebnih streljačinah niti nismo vajeni. Ekran je včasih tako poln raznih nevarnih oblik, da imate na voljo samo kakšen centimeter prostora, ki vam omogoča varno zavetje, pa še takrat ne smete biti na miru dlje kot sekundo. To je še bolj evidentno pri šefih, ki se med igranjem lepo stopnjujejo, vsebujejo različne faze in za uspešno odpravo zahtevajo kombinacijo gibčnega premikanja in streljanja.
Za našo obrambo nam je na razpolago okoli 10 različnih orožij, ki jih včasih najdemo v okoli posajenih skrinjah ali pa jih iztrgamo iz rok kakšnega težjega sovražnika. Vsako orožje vsebuje svoje statistike in omogoča sekundarni način streljanja. Razvijalec je tule plodno izkoristil napredne tehnikalije DualSense kontrolerja, saj v nasprotnike streljamo z rahlim pritiskom na sprožilec, za sekundarni strel pa sprožilec pritisnemo do konca. Zadeva je izredno priročna, a če vam slučajno ne ustreza, bodite brez skrbi, saj igra omogoča razporejanje tipk glede na želje uporabnika.
Same stopnje so domišljijsko ustvarjene in so razdeljene na posamezne sklope. Prvi je denimo gozdni in ko opravimo z zadnjim šefom, se preselimo v puščavsko okolico, ko ubijemo šefetino tam pa se preselimo v bolj futuristično okolico in tako nas Returnal vsake toliko razveseli z dobrodošlimi spremembami, ki ohranijo izkušnjo svežo. Vsaka od stopenj od sebe vsebuje eno glavno in kup stranskih poti, na vas pa je, da si izberete svojo pot. Stranska pot morda predstavlja tveganje, a morda v sebi skriva kakšno boljše orožje ali pa posebnega pajkca, ki ga lahko namestite nase in si tako izboljšate statistike. Tu je še cel kup skrinj in predmetov, vendar je treba biti pri pobiranju vsega kar vidimo previden. Nekateri predmeti ali skrinje zakladov na sebi namreč nosijo stopnje korupcije, tako da boste ob prevzemu predmeta tega sicer dobili, a ste dodali tudi negativen učinek, ki vam zmanjša statistike. Vsakega od teh se da sicer odpraviti, a boste morali za to narediti določeno naključno nalogo, kot je denimo ubitje desetih nasprotnikov, odkritje kakšnega posebnega predmeta ali pa bo treba istočasno odkrižati dva nasprotnika. Tako je tu vedno pristona igra tveganja, ki je pomembna še posebej takrat, ko je merica zdravja nizka, okoli vas pa ni ničesar, kar bi vam takrat obnovilo status.
Na začetku sem zapisal, da vsaka smrt odvzame čisto vse nabrane predmete, a to ni čisto res. Skozi igranje boste namreč odklenili posebne pripomočke, kot sta denimo kavelj za doseg višjih predelov ali pa meč, ki omogoča rezanje energetskih polij. Te predmete boste ob smrti ohranili, ti novi pripomočki pa vam nato omogočajo dodatno raziskvanje zgodnjih stopenj, kjer teh dodatkov še niste imeli.
Besedo ali dve je treba nameniti tudi tehnični plati. Grafična plat igre je naravnost čudovita in skupaj z optimizacijo je tole naslov, ki se res čuti narejen za konzolo PlayStation 5. Vendar pa se razvijalec ni ustavil samo tam, ampak je poskrbel tudi za napreden 3D zvok, kontroler DualSense pa je izkoriščen do konca. Med sprehajanjem po divjini boste ob deževanju na kontrolerju čutili rahle vibracije, vgrajeni zvočnik pa vas bo priročno opozoril, kdaj je kakšni sposobnosti potekel “cooldown”.
Returnal je odlična igra in morda znanilec selitve rouge-lite formule v visokoproračunske projekte. Res je, da zadeva ni lahka in ko izgubite dobro nabildan lik zaradi kakšne traparije bi najraje igralni plošček vrgli v zid. Špil ni perfekten, saj bi nam igra lahko omogočila, da s sabo nosimo več kot samo eno orožje, ob smrti pa se na začetku zavrti uvodna sekvenca, ki je zamudna in postane čez čas tečna. Razvijalec bi lahko tudi poskrbel za malce več različnih nasprotnikov, saj se tistih letečih tečnežev v začetni stopnji hitro naveličaš.
A na splošno je Returnal vreden svoje cene in vsebuje vse tisto, kar so nam razvijalcu tudi obljubljali. Le bodite pred nakupom prepričani, da vam tak tip igranja ustreza in če je odgovor glasen ja, potem nakupa zagotovo ne boste obžalovali.