Ko je Capcom izdal Resident Evil 7 se je veliko igralcev začelo pritoževati nad prvoosebnim pogledom, ki se je prvič pojavil v tej seriji. Strahovi so bili namreč upravičeni, saj se je ob prvih napovednikih zdelo, da je šel razvijalec po poti vseh drugih prvoosebnih grozljivk tipa Amnesia in Outlast, ki pravijo, da lahko pred nasprotnikom samo bežimo in se skrivamo, drugače pa smo povsem nemočni.
Vendar pa je razvijalec presenetil in sedmica je učinkovito združila tako grozljivost kot tudi možnost bojevanja in reševanja ugank. Nekaj pomanjkljivosti je v formuli še vedno bilo čutiti, a Capcom je iz teh felerjev potegnil dobre učne lekcije, formulo izpopolnil in tako je pred nami osmi del Village, ki sicer nadaljuje izročilo prvoosebnega predhodnika, vanj pa mu je uspelo vmešati primesi četrtega dela, ki med igralci še vedno velja za najboljši del Resident Evil franšize.
Razvojna ekipa: Capcom
Založnik: Capcom
Platforme: PC, PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One, Xbox Series X/S
Nakup: Steam
Datum izida: 7. maj 2021
Cena: 59,99 €
Zvrst: Prvoosebna grozljivka
VIDEO RECENZIJA
Village je direktno nadaljevanje sedmega dela, a poznavanje predhodnika za uživanje niti ni potrebno, saj boste tekom igranja naleteli na nekaj referenc. Vseeno se priporoča, da preigrate sedmico, saj zgodba zopet v glavno vlogo postavi Ethana Wintersa, ki mu je skupaj z ženo uspelo pobegniti pred zlobno Bakers družino in zaživeti kolikor toliko normalno življenje.
Ethan in njegova izvoljenka Mia poskušata pozabiti na travmatične trenutke iz preteklosti, vmes pa se jima je rodila hčerka Rose. Družina se zdi povsem srečna, a nato neke noči njihovo hišo napade specialna enota pod vodstvom starega znanca Chrisa Redfielda. Ethan v hipu izgubi celo svojo družino, njega pa vklenejo in odpeljejo na neznano lokacijo. A med prevozom se nekaj zgodi in omamljeni se zbudimo sredi zasneženega gozda in ne ostane nam drugega kot pa da se odpravimo v bližnjo vasico, iskati odgovore.
Veteranom serije se bo ob obisku vasice hitro izrisal nasmešek na usta. Dogajanje se je tokrat preselilo iz močvirnate ameriške Louisiane v Evropo, kar vam bo takoj postalo jasno, ko boste videli arhitekturo razmajanih domov. Vasica je povsem zapuščena in je tehnološko ostala daleč v preteklosti. Najbolj napredna stvar je kakšen okoliški traktor in televizija, ki se še nikoli ni spoznala z daljincem. Tudi sam sem odraščal na vasi in moram vam povedati, da mi je sprehod skozi te zapuščene veže, kuhinje in spalnice sprožil lep val nostalgije in raziskovanja se kar nisem mogel naveličati.
Village je po obsegu okolice precej bolj raznolik od predhodnika. Vas je samo naša prva postojanka, a je lokacija, ki vsebuje polno zaklenjenih vrat ter kup skrivnosti, ki so nam na začetku izven dosega. Med sprehajanjem boste denimo naleteli na vodnjake, a pri teh brez ročice za navijanje obešenega vedra ne boste veliko naredili. Enako je z raznimi zaklenjenimi vrati, ki potrebujejo poseben ključ. Vse te stvari dobite kasneje, med lepo tempiranim napredovanjem zgodbe, tako da se lahko kasneje vrnete in končno odklenete tiste nedostopne dele, a seveda bodo vasico morda medtem naselile nove nevarnosti.
Nato se preselite v grad in tule naletimo na zmotna pričakovanja, ki so nam jih predstavljali napovedniki. Ti so namreč največ kazali sprehajanje po gradu in njegovih ječah, zato je morda kdo mišljenja, da bomo večino igranja opravili tam. A to je zmotno, saj se kasneje preselimo na še več drugih lokacij, tako da graščina sestavlja samo nekje četrt odprave in ko jo enkrat raziščemo, nekega razloga za ponovno vračanje nimamo.
Zmotno je tudi prepričanje, da se bomo skozi celo igro spopadali samo s tisto ogromno joškato damo in njenimi hčerkami, saj so tudi te v bistvu samo na začetku, nato pa se dogajanje preseli na druge osebe. Škoda, saj je gospodarica gradu s svojimi hčerkami res zanimivo predstavljena in res bi si želel v njihovi družbi preživeti malce več časa. Še posebej vampirske hčerke so bile predstavljene kot neki pomembni liki, a v bistvu je njihov štorijalen lok precej plehek in srečamo jih dokaj redko.
K sreči nam Village predstavi še kup drugih zanimivih oseb. Igra vsebuje nekako štiri različne lokacija, vsaka od njih pa vsebuje enega od svojih unikatnih šefov, ki potrebuje svojo taktiko za usmrtitev. Vsaka od teh lokacij poskrbi za dobrodošlo spremembo okolice, a ena od njih izstopa. Razvijalec je namreč pri njej pošteno presenetil, saj vam naenkrat odvzame vso nabrano orožje in igranje se sprevrže v čisto Silent Hillovsko avanturo. Resident Evil sicer spadajo med grozljivke, a niso ravno preveč srhljive, tokrat pa so razvijalci v enem segmentu poskrbeli prav za ta vidik dviganja kocin. Ob tej točki še bolj v ušesa izstopi naravnost odličen zvok, ki vas sicer spremlja skozi celotno igranje. Med nastavitvami lahko obkljukate nastavitev virtualnega obkrožujočega zvoka in v slušalkah sem tako neprestano slišal pokljanje, hojo po lesu in tuleče, nečloveško cviljenje. Nekajkrat sem dejansko moral sneti slušalke, saj bi lahko prisegel, da slišim nekaj dejansko v svojem stanovanju.
Village se od predhodnika ne loči samo po raznovrstnosti lokacij, ampak tudi akciji. Te je tokrat veliko več, poskrbeljeno pa je bilo tudi za raznovrstnost sovražnikov. Na to nakaže že začetek, ko komaj dobimo prvo pištolo in nas že naskoči cel val volkodlakastih bivših živih vaščanov, ki strele v glavo jedo kot dobro začinjen zajtrk. Nato ti grdavži dobijo krila in vas napadajo iz zraka, pridružijo pa se jim še razna izsušena trupla ter na koncu celo kibernetični nasprotniki. Temu prištejte še šefe, ki zahtevajo spet svojo taktiko in končni rezultat je to, da boste vedno na prstih in skrbno gledali v svojo zalogo streliva. Treba je omeniti, da igra na Normal težavnosti ni preveč težka, tako da bo morda nekatere mikala težavnost Hard, a razkorak med obema je prevelik, tako da bi bilo tu treba še malce uravnotežiti zadeve.
Za pokanje gnusnob se boste morali zanašati na razna orožja, ki jih boste pridobivali skozi igranje. Čaka vas nekaj dobro znanega skakanja po inventoriju, da boste lahko s sabo nosili vse orožje, strelivo in predmete, vendar pa tokrat ni skrinje, kamor bi lahko odlagali svoje odvečne stvari. V zameno smo dobili gorotasnega trgovca Duka, ki ga lahko najdemo na različnih lokacijam, pri njemu pa lahko kupujemo razširitev našega nahrbtnika. Poleg tega pri njemu prodajamo nabrani zaklad, kupujemo zdravje in strelivo ter nadgrajujemo orožja ter naše statistike.
Za preigravanje na normalni težavnosti boste porabili nekje 9 ur, ob koncu igre pa boste glede na nekatere opravljene naloge nagrajeni s točkami. Preko teh lahko odklenete goljufije tipa neskončna zaloga streliva, nova orožja in nov igralni način Mercenaries, ki vas postavi v areno, v kateri pobijate valove napadajočih sovražnikov. Odklene se vam tudi višja težavnost, ki vas vabi v ponovno preigravanje z bolje opremljenim glavnim junakom.
Resident Evil Village na lep način združi igralne prijeme štirice in sedmice in ponudi nekaj povsem svežega. Igra je naravnost čudovita, prelestna grafična podoba pa niti ne zahteva resnejših strojnih mišic in lepo teče tudi na šibkejših sistemih. Malce zmoti neuravnovešenost težavnosti, bolj resen problem pa je tudi nizka stopnja kota gledanja oziroma Field of Viewa, ki nekaterim igralcem povzroča glavobole in ga zaenkrat ni moč nastaviti po željah.
Vendar pa je tole pošten igričarski obrok in nujno preigravanje za vse veterane Resident Evil serije in grozljivk na splošno.