Mass Effect Legendary Edition – takšnih iger preprosto ne delajo več

Nostalgija je zanimiva stvar. Vsak od nas se je že kdaj zalotil, da mu novejše igre ne ustrezajo več, zato se je v mislih zatekel starejšim biserom, ki so jih držali pribite pred monitorje ali televizorje in so jim dostavili takšne posebne izkušnje, ki se jih spominjajo še leta kasneje.

Ko pa se končno odločiš naložiti to starejšo igro velikokrat spoznaš, da so te spomini varali. Največkrat začuden gledaš v ostarelo in bledo grafično podobo in nepodrobne stopnje ter začneš preklinjati nerodne igralne mehanike, ki so jih novejši naslovi odpravili ali pa jih naredili bolj prijetne za igranje.

Ravno to stvar se je odločil popraviti BioWare, saj je želel originalno trilogijo iger obnoviti ravno dovolj, da bodo tiste podobe iz spominov ustrezale realni sliki. Nastala je prenovljena trilogija Mass Effect Legendary Edition, ki ni popolna predelava v stilu kakšnega Resident Evil 2 Remaka, ampak poskus, da se obnovi zlasti prvo igro ter da razvijalec BioWare po dveh neuspelih projektih končno izda nekaj, kar bodo igralci pozdravili in kar bi BioWaru zopet vlilo vsaj nekaj samozaupanja.


Razvojna ekipa: BioWare
Založnik: EA
Platforme: PC, PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One, Xbox Series X
Nakup: Steam
Datum izida: 14. maj 2021
Cena: 59,99 €

Zvrst: Tretjeosebni RPG


VIDEO RECENZIJA


Legendary Edition največ dela postori na originalni Mass Effect igri, ki je skozi leta tudi postala najbolj zastarana. Razvijalec je praktično vse teksture predelal in jim dvignil ločljivost, vpeljal novo osvetljavo ter nadgradil razne odsev. Obrazne mimike so stopile na novo raven in pri ustvarjalniku našega lika poveljnika Sheparda imamo zdaj nekaj več možnosti. To je še posebej pomembno za vse tiste, ki ste v drugem in tretjem delu igrali z žensko poveljnico, saj zdaj v enici končno dobimo tisto pravo FemShep, ki smo jo nato gledali v nadaljevanjih.

Teksture so opazno izboljšane, kar boste še posebej celili pri raznih likih.

A spremembe se niso zgodile samo na grafični plati, saj je BioWare poskrbel tudi za posodobitev igralnih mehanik, ki so spet bile usmerjene predvsem v original. Streljanje je zdaj bolj uživantsko in se po zabavnosti lahko približa drugemu delu. Merek ostrostrelske puške sedaj ne skače več tako divje povsod kot prej in zdaj lahko celo normalno uporabljate to orožje. Spremembe so se zgodile tudi na področju opremljanju likov in tako lahko zdaj vaši spremljevalci uporabljajo bolj raznovrstna orožja, poskrbljeno pa je bilo tudi za spremembo stopnjevanja, saj je bila maksimalna stopnja znižana iz 60 na 30.

Končno je predelavo doživelo tudi šestkolesno vozilo Mako, ki je v originalu na rob obupa spravilo veliko igralcev. Nadzorna shema je sedaj veliko bolj udobna in terenec ima sedaj celo nekaj teže, tako da ovinke lažje speljemo ter nameščenim topom bolj natančno streljamo. Bodite brez skrbi, če vam spremembe na področju stopnjevanja ali pa vožnje niso všeč, lahko v nastavitvah povrnete originalne mehanike. Mimogrede, streljanje z Makom sedaj ponudi polne izkušnje ob ubitju nasprotnika, česar originalna igra ni poznala.

Mako vas po novem ne bo več spravljal ob živce in vožnja je zdaj celo zabavna.

Eden od močnejših bonusov je tudi vključitev vseh DLC-jev, ki ste jih prej morali kupovati posebej in to po nenormalno visokih cenah. Ti štorijalni dodatki sicer niso preveč obsežni, a vsaj lepo pridoda zgodbi, hkrati pa so tudi udobno umeščeni v igralni lok, tako da boste morda kdaj začeli preigravanje DLC-ja, pa se tega sploh ne boste zavedali.

Čeprav je bila večina napora vložena v posodabljanje originala pa BioWare ni pozabil na drugi in tretji del. Tudi tam smo dobili nov sistem osvetljevanja in nadgrajene teksture, le da tukaj te spremembe ne bodejo toliko v oči. Spremenjeni so bili tudi nekateri kadri med dialogi in na žalost po novem Mirandina rit ne bo več v fokusu vsakega njenega dialoga. Vendar pa lahko še vedno dobite vrhunske posnetke in slike zadnjic in vašega drugega vesoljskega raziskovanja, saj lahko preko novega fotografskega načina akcijo ustavimo, prilagodimo učinke in zajamemo perfektno sliko, ki bo potem krasila vaše namizje.

Vse ostalo je ostalo večidel enako. Še vedno boste spremljali zgodbo poveljnika Sheparda, ki mora rešiti galaksijo pred zlobnimi in praktično neustavljivimi zavojevalci, ki slišijo na ime Reapers. RPG navdušenci štorijo že dovolj intimno poznate, da bi jo znali zrecitirati praktično na pamet, novince pa čaka prava poslastica, saj boste gledali epsko odpravo, ki skozi dele začne zgubljati svoje RPG prvine, a štorijalni klobčič lepo razplete do samega konca, ki pa se od originala, kljub vsem kritikam, ni spremenil in zna tako še vedno nekatere igralce pustiti razočarane.

Smisel igranja Mass Effecta je reševanje galaksije, občasno pa med rjuhe zvabimo kakšno sexy vesoljsko bitje.

BioWare se ni drznil resneje zagrabiti v osrčje kode, saj ni želel še dodatno razkuriti privržencev Mass Effect serije, ki se še vedno niso pomirili od Andromede. A želim si, da bi v predelavo posegli bolj odločno, saj igre tudi v originalni izvedbi niso bile popolne. Enica je denimo najedala s stranskimi misijami, ki so bile slabo zamišljene, raziskovanje nekaterih planetov pa je bila prava izkušnja potrpežljivosti. Tem tečnostim se denimo niso izognila niti nadaljevanja: v dvojki moramo denimo nabirati surovine preko zamudnega skeniranja planetov, v trojki pa so nas ob pretiranem skeniranju galaksij začeli loviti nadležni Reaperji. Ne pravim, da bi bilo te zadeve treba ukiniti, a originalno trilogijo sem preigral že dostikrat, da imam teh skeniranj že vrh glave in bi jih raje avtomatiziral.

Morda se sliši razvajeno, a pogrešal sem tudi kakšno mini karto. Raziskovanje Citadele v originalu je precej zmedeno in med tekanjem se boste veliko izgubili, v dvojki pa je mapa še hujša. Ko smo že pri tekanju bi lahko tudi omogočili, da Shepard šprinta več kot 3 sekunde, preden postane zadihan, nič pa tudi ne bi imel proti, da bi ukvarjanje inventorija v originalu naredili malce manj sitno. Nalagalni časi so zdaj krajši in tiste dolge vožnje z dvigalom lahko zdaj preskočimo, vendar pa boste nato izgubili dialoge med vaši spremljevalci. Ti so med sprehajanjem povsem tiho, tako da bi zlahka preselili te dialoge med naše normalno raziskovanje in tako popestrili tiste trenutke tišine.

Omenil nisem še glasovnega podajanja, ki je naravnost odlično. V dvojki vas bo v vlogi Illusive Mana navdušil igralec Martin Sheen.

Trilogija vsebuje tudi nekaj manjših tehničnih zapletov. Pri preigravanju enke sem naletel na padec sličic na sekundo, v eni misiji pa sem celo padel skozi mapo in tako izgubil nekaj minut igranja. Hvalevredna je podpora igralnim ploščkom na PC-ju, žal pa niso šli tako daleč, da bi v glavni meni vpeljali tipke za hitro shranjevanje.

Mass Effect Legendary Edition je tako na koncu bolj namenjen starejšim igralcem, ki so že preigrali original in si želijo svoje spomine obuditi, brez da bi ob tem skremženo gledali v grafično podobo. Kar je sicer v redu, ampak zdi se mi, da kakšnih novih igralcev s tem ne bodo privabili. Vraga, še meni, veteranu serije, je začela okornost Sheparda, ki ni zmožen niti skoka preko manjše ovire, hitro motiti in kljub vsem posodobitvam je streljanje slabše od tistega iz Andromede.

Odločitve v dialogih vplivajo na razplet situacij, hkrati pa se bo to odrazilo na moralni plati vašega lika.

Je pa zgodba enako slastna kot prej in čeprav je morda cenovna postavka 60 € nekam visoka, boste v zameno za to dobili veliko ur zabave. Vseeno pa se me drži občutek, da si je ta originalna trilogija zaslužila več ljubezni in malce več poguma iz strani razvijalca, ki je v glavnem ciljal na vzbujanje nostalgičnih spominov, namesto da bi izpilil vse napake in serijo Mass Effect v spomin zapisal novi generaciji igralcev.

Vaša reakcija na članek?

🔥Popularno

🛎️ Sveže objave

PUSTI ODGOVOR

Prosimo, vnesite vaš komentar!
Prosimo, vnesite vaše ime

Mass Effect Legendary Edition bo vsekakor navdušil privržence originala, a nove igralce znajo ostarele igralne mehanike razočarati. A zgodba je glavno vodilo teh iger, ki je dovolj dobra, da vas bo popeljala skozi vse tri igre in ob usodi nekaterih likov znova poskrbela za odtakanje bridkih solzic.Mass Effect Legendary Edition - takšnih iger preprosto ne delajo več