Igro Resident Evil 4 sem preigral že tolikokrat, da poznam kampanjo že skoraj na pamet. Vsa ta preigravanja niso samo zasluga zanimive kampanje, ampak tudi dejstva, da je bila zadeva že tolikokrat predelana za različne sisteme in vedno znova se je pred mano znašla v malce drugačni in nadgrajeni obliki.
Prvotno je igra izšla za davno konzolo GameCube in to leta 2005 ter je bila nato predelana še za PlayStation 2, a tu se njeno potovanje še zdaleč ni ustavilo. Dandanes se vsi že delamo norca iz vnovičnih predelav Skyrima, a Resident Evil 4 na področju predelav igri zlahka konkurirali saj smo jo dobili še za sisteme Wii, Xbox 360 in PlayStation 3 ter tudi PC. Nato smo dobili še HD predelavo, igra pa je doživela tudi preskok na Android telefone ter Nintendovo konzolo Switch.
Končno je zdaj Resident Evil 4 prispel tudi v VR okolje in na očalih Oculus Quest 2 smo dobili predelavo celotne kampanje, ki je sicer dobra, mestoma celo odlična, a vseeno sem od prehoda v povsem novo dimenzijo pričakoval več.
Razvojna ekipa: Armature Studio
Založnik: Oculus Studios
Platforme: Oculus Quest 2
Nakup: Oculus
Datum izida: 21. oktober 2021
Cena: 39,99 €
Zvrst: grozljivka
VIDEO RECENZIJA
Za vse tiste, ki morda četrtega dela niste izkusili, je dobro najprej predstaviti osnovni zaplet. Nastopamo v vlogi Leona S. Kennedyja, ki je smo ga v Resident Evil seriji že dobro vajeni in nas je nazadnje zabaval v drugem delu, ko se je znašel sredi okuženega mesta Raccoon City, zdaj pa ga je ameriška vlada poslala v zakotno špansko vasico, kamor so ugrabitelji pospravili Ashley – hčerko ameriškega predsednika.
Naš junak je očitno edini na svetu, ki je lahko kos takšni nalogi, ta pa bi morala biti razmeroma preprosta. A Leon ob vstopu v vasico hitro spozna, da je so vaščani okuženi z virusom Las Plagasom in to na njih sproži zombijevsko obnašanje. Tako mu ne ostane drugega kot pa da si otrpa pištolo in se poda skozi krvavi pohod razpadajočih trupel ter upa, da bosta z Ashley nekako uspela pobegniti ponorelim vaščanom.
Zgodba resda ni noben presežek, a treba se je zavedati, da smo to pripoved gledali 16 let nazaj in takrat je služila svojemu namenu. Zgodba sicer nikoli ni bila glavno vodilo te igre, saj so igralci takrat očarani gledali v prvo Resident Evil, ki se je preselila v revolucionarni “glej izza rame junaka pogled”, ki ga je nato veliko iger tudi kopiralo. Pomanjkanje globoke fabule je nadomestila slastna temačna, mestoma gotska okolica in zabaven nabor likov, med katerimi vsekakor izstopa naš junak Leon in njegova pribočnica Ashley, ki nosita bridke jezike, zabavni pa so tudi razni šefi, ki ne nosijo samo unikatne vizualne podobe, ampak držijo tudi osebnosti, ki jih včasih preseka komedija.
Pustimo original zdaj pri miru in se osredotočimo na novosti, ki jih prinaša nadgrajena VR verzija. Osnovno igranje je ostalo enako, to pa pomeni veliko počasnega premikanja in prečesavanja okolice za skritim strelivom in rastlinami zdravja, vse to pa nato pospravimo v našo omejeno bisago. Prav nam pride tudi zlato, ki ga nato uporabimo za nadgrajevanja orožja in pri kupovanju surovin. Seveda je vse to skozi VR pogled močno bolj imerzivno in oboževalci izvirne igre boste v nebesih. Igra je sicer grafično ostala večidel enako, a zdaj boste svet Resident Evila 4 videli v povsem novem pogledu. V oko vam bo stopila vsaka špranja v ograji, gledali boste lahko skozi okna hiš ter tako oprezali za nevarnostjo, se previdno sklanjali pod nastavljenimi minami in pobirali razne predmete ter si te nato ogledali v 3D pogledu. Nabrana bogastva boste nato razporejali v posebnem inventoriju in ta 3D orožja nato tudi nadgrajevali. Ravno to je tista največja privlačnost Resident Evila 4, ki trka povsem na želje vseh nostalgikov, ki bodo dejansko lahko zaživeli v svoji omiljeni igri ter občasno preprosto onemeli.
Tudi bojevanje je doživelo pošteno spremembo in je prilagojeno na VR tip igranja. Orožja in dele opreme lahko sedaj povlečete iz delov svojega telesa in se tako še bolj potopite v dogajanje. Pištolo potegnete izza pasu in jo morate tudi ročno repetirati, kar je v žaru bitke presneto živčno opravilo. Puško po drugi strani potegnete izza ramena in jo morate prav tako ročno repetirati, nož nosite na prsih, tam pa lahko najdete tudi zdravilne napitke in granate.
Če vam je to morda preveč zakomplicirano, si lahko nastavite tudi bolj poenostavljeno nadzorno shemo, kjer vse ukaze izvajate skozi gumbe, igra pa ponuja tudi ogromno nastavitev glede udobnosti VR igranja. Tako si lahko nastavite postopno sukanje pogleda, stopnjo tunelskega vida ob premikanju in igranje v stoječem ali pa sedečem položaju.
Kakršnokoli nadzorno shemo si izberete, na njo se bo treba hitro navaditi, saj nasprotniki ne počivajo in igra je že na normalni stopnji precej zahtevna do igralca. Včasih šteje vsak naboj, saj so okuženi vaščani ekstremno odporni na poškodbe in včasih mu je treba v glavo poslati pet in več nabojev, pa še se bo vstal. Skozi igranje grdavži postajajo še bolj zahtevni, tu pa so še šefi, ki prav tako zahtevajo svoj previden pristop in pametno je s svojimi surovinami ravnati varčno in previdno, saj se lahko kmalu znajdete brez zlata, praznega zdravja in celo sobo nasprotnikov.
Do zdaj se vse sliši super in tudi je, a vseeno sem od selitve v novo dimenzijo pričakoval več. Igra denimo vpelje učinke fizike na vaša orožja in lahko denimo vržete pištolo v zrak in jo nato frajersko zopet ujamete in odbijete glavo španskega farmerja. Svoje fizične VR roke lahko uporabite tudi za reševanje nekaterih ugank, kar je vsekakor dobrodošlo, a spet po drugi strani se nekje VR interakcija na tem področju konča. Če ne upoštevamo fizičnega tipkanja za shranjevanja položaja, je ostala okolica na našo prisotnost povsem statična. To je nekako pričakovano, saj je igra zgrajena na starem pogonu, a vseeno sem malce razočarano gledal, da ne morem pobirati steklenic ali pa se fizično oprijeti kakšnega predmeta.
Prav tako ni cela igra predelana v VR. S tem cikam na vmesne sekvence, ki jih moramo gledati na platnu, to pa velja tudi za posebne napade Leona kot je brca sovražnika, saj tudi takrat skočimo izven telesa in to nas hitro potegne iz akcije.
Potem so tu težave z manjkajočo vsebino. Iz igre je bil izrezan The Mercenaries način, kjer smo pod časovno omejitvijo pokali valove nasprotnikov ter dodatno kampanjo, kjer smo zgodbo ugledali skozi oči Ade Wong. Predelava se je lotila tudi spremembe dialogov, saj je Leon v originalu malce flirtal z Ashley, ki pa naj bi bila mladoletna in takšne zadeve nimajo kaj iskati v 2021. Oculus si je dal res veliko opravka z Ashley, ki se ji sicer lahko približamo, a če se je poskušamo dotakniti, naše VR roke preprosto izginejo.
Resident Evil 4 VR je resda zabavna igra in je vredna vašega časa, kar še posebej velja za vse tiste, ki ste oboževalec originala. A po drugi strani bi razvijalec in založnik lahko naredila več in čeprav so minusi nekako upravičeni, to spet ni tolažba. Ja, lahko bi naredili več na interakciji, a kaj hočeš, če je pa to star pogon. Ja, lahko bi predelali vmesne sekvence, da jih ne bi gledali na platnu, a to bi zahtevalo ogromno finančnega vložka. Ja, lahko bi dodali manjkajočo vsebino, a to bomo verjetno dobili v vlogi DLC-ja.
To so samo izgovori. Čas je, da se VR igralci ne zadovoljijo z vsako stvarjo, ki jo dobijo ampak zahtevajo polne predelave, ki do konca izkoristijo nov medij. Od prvih Oculus očal je preteklo že pet let in Facebook v VR vlaga milijarde dolarjev, zato bi tudi na področju iger lahko dostavil bolj hvalevredne izdelke.
*Opomba: če vam je VR igranje morda predrago za nakup, si lahko očala Oculus Quest 2 sposodite v spletni trgovini EIGRE.si.