Sam nisem ne vem kako velik oboževalec Marvelovega vesolja, za katerega Disney pumpa novo vsebino praktično vsak mesec. Pri svoji izbiri super junakov mi je nekako bolj všeč bolj resnobno DC-jevo izročilo, a tudi pri Marvelu najdem nekaj herojev, ki so mi prirasli k srcu. Med njih lahko brez problema prištejem denimo Spider-Mana in Iron Mana, presneto pa so mi bili zabavni tudi Varuhi galaksije.
Od teh sem pogledal samo prvi del in zato sem se pri zagonu nove videoigre Guardians of the Galaxy spraševal, če bi morda moral pogledati še drugi del, saj bi se drugače spustil v avanturo preveč zmeden. Ampak moj strah je bil odveč, saj igra pove povsem drugo zgodbo od filmov, tako da predznanje ni bilo potrebno.
Vseeno sem se v igranje spustil nekam zadržano, saj sem pričakoval neko poceni narejeno zadevo, ki bi želela samo zaslužiti od slavnega imena, a dobil sem ravno nasprotno. Guardians of the Galaxy je namreč prekleto zabavna igra, ki ima tako dobro zamišljen scenarij, da bi ga lahko zlahka uporabili za pripovedovanje novega dela filmske serije.
Razvojna ekipa: Eidos Montreal
Založnik: Square Enix
Platforme: PS5, PS4, XSX, XO, PC
Nakup: EIGRE
Datum izida: 26. oktober 2021
Cena: 48,29 €
Zvrst: tretjeosebna streljačina
VIDEO RECENZIJA
Roko na srce, moja skeptičnost pred igranjem je bila vsekakor upravičena. Square Enixov prejšnji poskus pri Marvel videoigrah je bil katastrofalen, založnik pa tudi pri tej igri ni želel plačati dodatne licence in za glavne junake prenesti obraze igralcev iz filma. A to je dober primer, da knjige ne smeš soditi po platnicah, saj je je produkcija na visoki ravni in tole nikakor ni nek poceni narejen produkt.
Osrednjo vlogo tudi tukaj igra zbrana druščina vesoljskih bojevnikov iz različnih koncev vesolja, ki jim poveljuje Peter Quill, ki je po galaktičnih gostilnah bolj znan pod svojim vzdevkom Star-Lord. Ta bivši vesoljski pirat je tudi edina oseba, ki jo neposredno nadzorujemo, pa čeprav nam ob strani stojijo tudi drugi prepoznavni liki, ki smo jih spoznali skozi stripe in filme. Sem lahko prištejemo kibernetično okrašenega rakuna Rocketa, Thanosovo jezno hčerko Gamoro, vedno resnega Draxa in redkobesednega drevesnega velikana Groota.
Štorija ne izgublja časa s spoznavanjem vsakega lika posebej, ampak nas vrže kar direktno v akcijo. Druščina je namreč na krovu svojega ladjeplova Milana ravno v pripravi za naskok v prepovedano cono, kjer morajo za izpolnitev najemniške naloge ujeti določeno tarčo. Ta začetni spust na trdna tla nas tudi lepo uvede v igralne mehanike in tako se hitro naučimo skakanja in pregledovanja okolice preko posebnega naglavnega vizirja, ki Petru lepo izriše objekte, ki jih je moč plodno uporabiti. Po kratkih bojevalnih segmetih pa doživimo glavni zaplet zgodbe, saj nam naloga ulova ne samo da spodleti, ampak nas ujame tudi galaktična policija. Samo preko namazanega Petrovega jezika nam nato uspe pobegniti, a ne povsem brez posledic, saj nam je naložena visoka denarna kazen. Ekipa se vrne na ladjo, pregleda vse kavče za drobižem in ugotovi, da bodo za globo morali oropati eno zelo nevarno tarčo.
Od tu naprej naša druščina samo še globlje potone v drek in skače iz ene težave v drugo in na koncu ne poskuša rešiti samo lastne riti, ampak tudi usodo cele galaksije.
Od zgodbe nisem pričakoval preveč, a moram povedati, da je celoten scenarij presneto bistro zastavljen in je resnično kvaliteten, tako da sem med igranjem komaj čakal, da izvem razplet naslednjega poglavja. Teh je vse skupaj 16, vsako od njih pa zahteva kakšno uro ali več igranja in na koncu se približate nekje 20 urah igralnega časa. Po preigrani kampanji se vam odklene ponovna možnost igranja preko New Game Plus sistema, ki vam omogoči ponovno igranje z vsemi odklenjenimi nadgradnjami, zgodbo pa lahko v drugo izkusite na malce drugačen način.
Med igranjem boste lahko na določenih točkah preko dialogov ali pa samega raziskovanja sprejeli določene odločitve in te bodo dejansko spremenile določen potek dogodkov. Čeprav bo razplet na koncu enak, je lahko pot do njega malce drugačna. Dober primer tega je ena odločitev, ki nato misijo naredi tiholazniško ali pa to spremeni v pravi krvavi pokol.
Samo igranje izvajamo iz tretjeosebnega pogleda in je ekstremno linearno. Peter ma skoraj vedno ob strani svojo posadko in ta naredi raziskovanje čudovito izrisanih in unikatnih okolic izjemno prijetno. Med igranjem sem celo dobil malce Mass Effectovskega občutka, saj lahko s svojimi pomagači pokramljamo tudi izven nalog na naši domači vesoljski ladjici in se tako z njimi še bolj zbližamo. Igra res daje veliko poudarka na kramljanje, saj ob raziskovanju naši pomagači konstantno govorijo bodisi med sabo ali pa z nami, vsake toliko pa jim lahko tudi odgovorimo. Dialogi so odlično zastavljeni in situacija celo privede do nekaterih trenutkov, ko imaš neprestanega blebetanja že malce vrh glave in bi rad vsaj malce tišine. V enem trenutku so celo vsi toliko gobcali, da so preglasili drug drugega in ta poplava govorjene besede zna včasih že malce presedati.
Seveda se ne vrti vse samo okoli govorjenja in raziskovanja, saj je tole akcijska streljačina, tako da bo treba poprijeti tudi za orožja. Med zgodbo boste naleteli na lepo število raznovrstnih nasprotnikov in šefov, a ti niso kdove kako zahtevni. Naš osnovni napad je streljanje iz dveh pištol, ki ga lahko popestrimo s posebnimi sposobnostmi kot je lebdenje v zraku in brzinsko streljanje ali pa na pištoli izberemo elementarne izstrelke kot so led in elektrika, ki na nekaterih sovragih hitro izničijo določen tip zaščite.
Pri boju imate tudi nadzor nad svojimi pomagači, ki vsebujejo svoje posebne napade in če te sprožite ob pravem trenutku, potem boste v boju bolj učinkoviti. Ob določeni točki lahko sprožite poseben in malce bizaren sestanek ekipe, ki nas preseli na poseben zaslon in ob izbiri pravilne vrstice dialoga lahko ekipi obnovite zdravje in jim pridodate bonus pri bojevanju. Boj sicer na koncu ni nek presežek in ob igranju se mi je porodila misel, da bi bilo vse veliko bolj zabavno, če bi bojevanje potekalo v poteznem načinu.
Guardians of the Galaxy vsebuje tudi nekaj RPG primesi. Ob uspešno opravljenih štorijalnih nalogah nabiramo izkušenjske točke in preko teh sebi in svojim sledilcem odklepamo posebne sposobnosti, med igranjem pa lahko nabiramo tudi surovine, ki jih nato uporabimo za nadgrajevanje učinkovitosti naših vesoljskih pištolic.
Treba je omeniti tudi čudovito grafično podobo. Okolica je živobarvna in na PC-ju vsebuje tudi ray tracing osvetljevanje, animacije likov in njihovih obrazov pa so mestoma tako prepričljive, da so že kar filmske. Dodajte k temu še odlično glasovno podajanje in že po nekaj minutah sem pozabil na Chrisa Pratta in ostale člane Hollywoodske filmske pustolovščine.
Guardians of the Galaxy me je na koncu presneto presenetil in me celo tako navdušil nad Marvelovim izročilom, da sem si skoraj takoj po igranju ogledal še drugi film in samo upam lahko, da nam bo Square Enix v prihodnje dostavil še več tako dobro zamišljenih izdelkov, kjer ni ne duha, ne sluha o mikrotransakcijah in je poudarek na goli zabavi, ki nam jo lahko dostavi samo format iger.