Simracing je že nekaj časa priljubljena zvrst za preživljanje prostega časa, v zadnjih letih pa se čedalje bolj razvija tudi tekmovalna komponenta v panogi. Na voljo so številna prvenstva z izjemno bogatimi nagradami, kar pomeni da imajo udeleženci možnost zaslužiti kar nekaj denarja. Seveda pa je to zelo težko storiti na lastno pest, zato so se (tudi v Sloveniji) začele pojavljati profesionalne dirkaške ekipe, ki se udeležujejo prvenstev na svetovnem nivoju.
Z nami je danes Matevž Baš, manager ekipe SRT.
Matevž, simracing je zdaj med ljubitelji verjetno že dovolj dobro razširjen, da nama ni potrebno posebej razlagati podrobnosti. Vzpostavile so se številne skupnosti kot tudi prvenstva in sistemi za organizacijo dirk, posledično so nastale tudi organizirane ekipe, kot je SRT.
Nam poveš nekaj več o samih začetkih ekipe?
Društvo slo-racing.com je neformalno svojo ekipo ustvarilo okoli leta 2015, formalno pa je ekipa SRT nastala proti koncu leta 2020, ko smo znotraj društva slo-racing sestavljali ekipo za tekmovanje na prvem državnem prvenstvu v digitalno krožnih dirkah, digitalnem kartingu in pa digitalnem reliju.
Kakšna je struktura vodstva ekipe, koliko voznikov imate trenutno?
Predsednik društva slo-racing Matjaž Murn mi je ponudil vodstvo ekipe. Matjaž je še vedno vključen pri upravljanju, hkrati skrbi tudi za finance ekipe, Tomaž Eržen skrbi za pogodbe in ostalo papirologijo.
Vsi iz vodstva tudi vozimo kolikor nam to čas dopušča, imamo pa 21 dirkačev.
Kar impresivne številke… kakšna pa je struktura članov v ekipi? So to najstniki, mlajše osebe (študentje), zreli vozniki?
V simracingu je za razliko od drugih računalniških iger starost igralcev oz. dirkačev v povprečju nekoliko višja, saj si verjetno mlajši težje privoščijo simulatorje. Tako da je v naši ekipi povprečna starost okoli 30 let. Se pa trend v zadnjih letih spušča in je tudi med najboljšimi veliko najstnikov.
V katerih simulacijah in organiziranih prvenstvih se najbolj udejstvujete?
Najbolj smo aktivni v Assetto Corsa Competizione (ACC), ki je uradna simulacija prvenstva GT World, DiRT Rally 2.0, Assetto Corsa, Automobilista 2 in pa rFactor 2.
V ACC se naši fantje poleg državnega prvenstva udeležujejo največ tekmovanj v organizaciji SIMGRID-a, ki je eden večjih ali celo največji organizator raznih prvenstev v tej simulaciji. Udeležili smo se prvenstva Coach Dave 1000 km, kjer je na sporedu 5 dirk z dolžino 1000 km. Imamo 2 ekipi v PRO skupini kjer je vsa “smetana” v simulaciji ACC in 2 v Silver (prva in druga liga tekmovanja). Po dveh odpeljanih dirkah v PRO skupini zasedamo 24 in 47 mesto, v Silver pa 24 in 32 mesto.
Za nami je tudi Coach Dave Super Sprint kjer smo v Silver skupini zasedli visoko 6. mesto. V ostalih simulacijah pa v drugih ligah kot na državnem nivoju ne tekmujemo. Tukaj bi s ponosom poudaril, da je dvakratni državni prvak SDP ACC prav tako član naše ekipe ter da je bilo med najboljšimi desetimi vozniki v sezoni 2021/2022 kar šest članov SRT.
Zelo impresivno. Sklepam, da je za doseganje pomembnejših rezultatov potrebno kar nekaj treninga?
Tako je. Potrebno je kar nekaj treninga, še več časa pa naši dirkači posvetijo nastavitvam avtomobilov. V več urnih dirkah (vozijo se tudi 24-urne dirke) pa je veliko časa potrebno tudi za strategijo in razporeditev kdo in koliko časa bo vozil. Če ocenim čas, ki ga porabimo za priprave na dirko je nekje med 15 in 40 urami na posameznega voznika.
Ker organizacija zahteva določen čas in trud, najverjetneje prvenstva niso brezplačna. Nam poveš nekaj več o tem?
Čedalje več prvenstev je plačljivih. Na najvišjem nivoju praktično ne najdeš več prvenstev, ki bi bila brezplačna, saj če hočeš imeti organizacijo in dirkanje na visokem nivoju moraš imeti žirijo tekmovanja, stream in komentatorja, pa server in še bi lahko naštevali.
Cene tekmovanj, ki imajo več dirk pa se gibljejo od 50 do 500€.
Ko sva že pri stroških… ima morda ekipa tudi kakšne sponzorje? Kako vam pomagajo, finančno ali morda tudi materialno (ali kako drugače)?
S sponzorji v simracingu je zelo težko saj še vedno večina ljudi vidi simracing kot “otročarijo za računalnikom”. Trenutno imamo 3 sponzorje, katerim smo zelo hvaležni.
Dva od njih nam pomagata finančno to sta Sim Racing Cockpit, ki je portale z nasveti kako priti v svet simracinga, drugi je BARS računovodsko podjetje. Zadnji pa skrbi za poslikavo in dizajn avtomobilov. To je THRD Tilen Horvat Racing Designs.
Kaj pa lahko sponzor pričakuje od vas, da na finančni ali drugi način pomaga neki ekipi v simracingu? Verjetno tudi oni želijo videti določene rezultate…
Seveda je vsak sponzorski dogovor obojestranski. Z Sim Racing Cockpitom imamo pogodbo da razširimo njihovo ime in skupnost, da lahko pomaga čim več ljudem pri vstopu v svet simracinga in podobno pogodbo tudi s podjetjem Bars. Seveda pa so njihovi logotipi in povezave do spletnih strani predstavljeni na naši spletni strani kot tudi na poslikavah naših avtomobilov. Podoben dogovor imamo tudi s sponzorjem THRD.
Kako pa je na splošno z razvojem simracinga v Sloveniji? Kdo se največ udejstvuje na tem področju?
Največ dogajanja je seveda na največji slovenski skupnosti slo-racing.com. Poleg organizacije državnih prvenstev pod okriljem EŠZS, AŠ2005 in AMZS, organizirajo tudi lastna prvenstva, skozi celo leto pa so na sporedu tudi dirke, katerih se lahko udeleži kdorkoli, ne glede na predznanje. V zadnjih nekaj letih rasteta tudi skupnosti SF1L ter GTSS. Poskušajo pa se vključevati tudi ostali deležniki. Organizacija Woop občasno organizira turnirje, kot je npr. WOOP SIM Challenge, ne smemo pozabiti niti na slovenske proizvajalce gaming opreme. Pri UVIju, so razvili svoj simracing cockpit, Simmaster pa lasten sekvenčni menjalnik.
Matevž, hvala za tvoj čas in za izčrpne odgovore.
Hvala tebi in upam da bo ta intervju navdušil še koga da se nam pridruži. Lep pozdrav.