Video platforma YouTube je šla v svoji dolgoletni zgodovini skozi več iteracij. Na začetku je bil to preprost servis, kjer si lahko gledal raznorazne posnetke, a Google je hitro spoznal, da je zadeva precej draga za vzdrževanje, zato je nekaterim kreatorjem ponudil možnost vtikanja oglasov v svoje posnetke, ti pa so kasneje postali obvezni in dandanes se gledalna izkušnja YouTuba precej razlikuje od tiste samo dve leti nazaj.
Oglasov je zdaj naravnost ogromno in ne gledamo jih več samo na začetku, ampak nam tudi pogosto prekinejo gledanje in zna se zgoditi, da boste v 10-minutnem posnetku pokasirali tri prekinitve z reklamami. Še hujše je postalo dejstvo, da nekatere od teh sploh ni možno preskočiti in znajo trajati tudi do 15 sekund, kar oglase spremeni iz majhne tečnosti v pravo nadlogo, zaradi katere so ljudje zdaj začeli pogledovati h alternativam.
Vse to Google počne nalašč, a njegov namen ni, da bi vas odvrnil od platforme, ampak vas želi zvabiti v naročilo na njihovo storitev Premium. Ta v zameno za dobrih 7 € mesečno magično odpravi oglase, vam omogoči gledanje plačljive YouTube vsebine in vam zraven omogoči tudi brezplačno poslušanje glasbe YouTube Music Premium, prvi mesec pa je za uporabo povsem brezplačen.
Koliko se splača naročnina tega servisa je tema drugega članka, saj se tu osredotočamo na dejstvo, da je Google postal s siljenjem na naročnino Premium močno tečen. Te opomnike redno prejemamo preko aplikacije, ki vas zelo rada opominja, da lahko z odprtjem denarnice pridobimo cel kup priboljškov in ti opomniki nikjer ne ponujajo možnosti “Ne opominjaj me več”.
That ain’t shit pic.twitter.com/QNhFijvqoY
— Sean Taylor (@SGT_FOW10) September 16, 2022
Zadeva se popravila seveda ne bo. YouTube na tem svojem področju praktično nima konkurence in čeprav se veliko ljudi obrača proti TikToku, je tisto povsem druga platforma, ki je namenjena tudi drugemu občinstvu. Oglasi bodo postali še bolj obsežni in pogosti, saj nekateri Američani že poročajo, da jih pred gledanjem ne čakata samo dva oglasa, ampak tudi pet oglasnih blokov, nekateri pa so že dosegli tudi mejo kar 11 oglasov.
Reklame so na PC-ju neobstoječe, saj tam lahko namestimo vtičnik za blokiranje oglasov in zadeva je rešena. A YouTube čedalje več gledamo tudi na telefonih in televizorjih, pri tej aplikaciji pa je blokiranje oglasov težavna naloga – razen če ste morda kakšen tehnološki znanec in zadevo blokirate že na usmerjevalniku. Navadnemu uporabniku pa ostane samo trpljenje ob reklamah, dokler se mu ne zlomi duh in končno odškrtne denarce Googlu.