Medtem, ko se igralci pri sodobnih igrah še vedno odločajo, če je vklop ray tracing učinkov znotraj iger vreden nižjega števila sličic na sekundo, je situacija pri starejših naslovih povsem drugačna. Ko namreč v 20 let star naslov nenadoma vpelješ sodobno tehnologija osvetljevanja scen, igra postane praktično povsem drugačna in mnogokrat lahko končno zares vidimo tisto vizijo, ki nam jo je njega dni želel dostaviti razvijalec, a mu je to takrat onemogočala nazadnjaška tehnologija.
Omogočanje ray tracing učinkov na starejših igrah je zaslovelo predvsem zaradi igre Quake 2, saj je takšno predelavo podprla tudi sama NVIDIA, modder sultim_t pa medtem ni pozabil na original iz leta 1996, ki sicer ni bil tako udaren kot prvi DOOM, a je vseeno igral pomembno vlogo v zgodovini igričarske industrije.
Tako prenovljeni prvi Quake postane prava vizualna poslastica. Modifikacija se ne dotakne nobenih igralnih elementov, ampak zgolj zamenja vse vire svetlobe za tiste, ki v sebi vsebujejo ray tracing. Takšna sprememba nato povsem spremeni nekatere scene, saj izstrelki in eksplozije razsvetlijo temne kotičke, šefovski spopad z ogromno pošastjo iz lave pa postane še bolj impresiven.
Seveda se boste še vedno morali zadovoljiti z zastarelimi teksturami, a ravno to je nekako čar takšnih predelav. Stopnje so razmeroma preproste in večinoma boste gledali v prazne hodnike, ki jo občasno zaseda kakšen pošastek, vse to pa da priložnost ray tracingu, da res zasije v polnem… No, siju. Ki je zdaj ray tracan.
Za igranje je dovolj originalna kopija igre na Steamu, ta pa je trenutno znižana na 3,99 €. Nato skočite še na stran modifikacije, kjer vas čakajo natančna navodila za prenos moda in aktivacijo le tega. Splača si ogledati tudi zgornji video iz strani YouTube kanala Digital Foundry, saj ta poda kar nekaj nasvetov glede priporočenih nastavitev, hkrati pa si lahko ogledate malce bolj podrobno primerjavo modifikacije in originalne igre.