Vsake toliko na spletu naletim na nek igričarski dragulj, ki mi je ob izidu povsem ušel, a sem nato leto kasneje nanj znova naletel in se nato začel spraševati, zakaj ta igra danes ni bolj znana in igrana. Točno to se je zgodilo tudi v primeru igre Hellish Quart, ki ima sicer nekam neroden naslov, a je po drugi strani ena bolj unikatnih iger zadnjih let.
Igralno je tole videti kot tipična 3D pretepačina, kjer na vsaki strani stoji po en junak in na koncu lahko zmaga samo en. Vendar pa je tale naslov že na prvi pogled drugačen od drugih, saj na zaslonu ni praktično nobenega elementa uporabniškega uporabnika, kot je denimo črta z zdravjem, ki kaže koliko udarcev še potrebujete, preden nasprotnika pokorite na tla in mu zmagoslavno stopite na vrat.
Črte z zdravjem ni, ker je Hellish Quart ne potrebuje. V osrčju igre namreč tiči realistična simulacija sabljanja in s tem ne mislimo na nekaj, kar bi spominjalo na Kingdom Come: Deliverance, ki se prav tako hvali s srednjeveškim realizmom, a tam junak Henry še vedno lahko preživi več udarcev sabelj in sekir, pa se še vedno premika, kot da mu nič ni.
Tule je realizem pripeljan do skrajnosti in za smrt je dovolj že en dobro merjen udarec. Vendar ni nujno, da boste z uspešnim zamahom nasprotnika tudi za večno usposobili. Lahko ga denimo samo ranite in nato se bo ta premikal težje in če ga špiknete v roko, bo imel probleme že pri blokiranju in dviganju meča. Vse skupaj je resnični ples sabelj in mečev, do zmage pa ne vodi samo ena pot. Na izbiro imamo namreč več borcev, vsak od njih pa vihti svoj tip orožja, h kateremu spada tudi poseben slog mečevanja.
Igralna formula je nenormalno nalezljiva in morda zaradi tega igra na Steamu uživa visoke ocene, pa čeprav je trenutno na voljo samo preko Zgodnjega dostopa. Razvijalec Kubold redno dodaja novo vsebino in ima za prihodnost velike načrte, saj namerava vpeljati tudi enoigralsko kampanjo, trenutno pa pripravljajo večjo posodobitev, kjer se bomo poigrali s šefovskimi spopadi. Dodana je bila celo podpora za VR, vendar pa ta ne omogoča prvoosebnega sabljanja.
Problem trenutno je nerodno igranje večigralstva, ki se zanaša na Steamovo funkcijo Play Together ali pa na ločen program Parsec, a pri temu trpi odzivnost in zamik, ki ga pri tej igri definitivno ne sme biti. Za tolažbo se lahko trenutno igrate tudi proti umetnopametnim nasprotnikom, ki so dejansko izziv.
Če vam dogaja realizem in ste mnenja, da tega v današnjih igrah preprosto ni dovolj, potem si lahko Hellish Quart na Steamu privoščite za 13,99 €.