Res več ne pomnim, kdaj smo nazadnje dobili novo igro, ki je imela za sabo visokoproračunsko produkcijo in da si ob prvem zagonu pri sebi rekel: “Opa, tole je pa res dobro optimizirano.” Igričarska industrija ima namreč zadnje čase ogromne probleme glede dobro optimiziranih naslovov, ki bi igralcu omogočili uživanje pri visokih sličicah na sekundo, brez zatikanja in nadležnih hroščev.
The Callisto Protocol, Hogwarts Legacy in Wo Long: Fallen Dynasty so vsi naslovi, ki so po izidu potrebovali ali pa še potrebujejo izdatne popravke, da bi s svojo optimizacijo upravičili visoko nabavno cene iger, ki so danes višje kot kadarkoli prej. Zatikanja se ne moremo rešiti niti na leta starih igrah tipa The Witcher 3, ki so nato dobile predelave, specifično namenjene izkoriščanju mišic trenutne generacije konzol in nato pogrnejo ravno na vidiku, zaradi česar so bile sploh ustvarjene.
Takšnim težavam se ni mogla ogniti niti igra The Outer Worlds, ki je pred kratkim najavila nadgradnjo Spacer’s Choice Edition, ta pa bi s sabo v enem paketu prinesla vso do sedaj izdano vsebino, podporo za 60 sličic na sekundo na konzolah, malce boljšo grafiko in manjše spremembe na igralnem vidiku. Kljub tem skromnim ciljem pa ima očitno predelava ogromno težav z optimizacijo, ki se enkrat za spremembo niso pojavile samo na PC-ju, ampak tudi na konzolah.
Težave so se začele že takoj, ko je nadgradnja postala na voljo. Spacer’s Choice Edition je na voljo kot ločen nakup, tisti, ki pa si lastijo originalno igro in oba izdana DLC-ja, pa lahko nadgradnjo dobijo za 10 €. Problem pri temu je, da se uporabniki, čeprav so izpolnjevali te pogoje, nikakor niso dobili dostopa do nadgradnje, medtem ko so drugi na Xboxu lahko kupili nadgradnjo in s tem dobili dostop do polne igre, pa čeprav prej v svoji knjižnici niso posedovali originala.
Težave so se nato preselile tudi na optimizacijo. Uporabniki na PC-ju poročajo o lepši podobi, a sličice na sekundo so se nekaterim prepolovile, zato so bili primorani v nižanje grafičnih nastavitev ali pa kljukanje za dinamično prilagajanje ločljivosti. The Outer Worlds: Spacer’s Choice Edition ne vsebuje ray tracinga, manjkata pa tudi možnosti DLSS in FSR, ki bi zagotovo rešili marsikakšno zagato glede nizkega števila sličic na sekundo.
Tudi na konzolah PlayStation 5 in Xbox Series X je optimizacija obupna. Igralci lahko izbirajo med opcijo “Cinematic in Performance”, a ta, kljub grafični nadgradnji, povprečno izgledajoči naslov nikakor ne more držati stabilnih 60 sličic na sekundo. Številka med bojevanjem pade celo do 40 sličic na sekundo in to na scenah, ki res niso videti grafično intenzivno.
Jeza igralcev se je preselila na spletne trgovine. Medtem ko ima original na Steamu visoko oceno 9/10, ima Spacer’s Choice Edition same negativne ocene in se trenutno ponaša s številko 3/10. Ni čisto jasno, kdo je pri predelavi nosil glavno vlogo: je bil to originalni razvijalec Obsidian ali Virtuos Games, ki je poskrbel za predelavo za Nintendo Switch? Kdorkoli je že poskrbel za nadgradnjo, svojega dela ni opravil dobro in niti ni presenetljivo, da je krovni založnik Take-Two že najavil odpuščanja pri podjetju Private Division, ki je zapisana kot glavni založnik prvega The Outer Worldsa in te predelave.
Po govoricah sodeč, Obsidian s predelavo ni mel nič. In s tem, da je na Steamu pod razvijalci vnešen Virtuos Games, je dokaj velik indikator, da je to njihova predelava in Take Twojev hiti moneybag, no saj tako so mislili. Fak a ni žalostno, da bi vsi taki giganti propadli, če ne bi imeli vsaj 1 uspešnega naslova… Take Two GTA, EA FIFA, Activision CoD. Ubisoft Assasins creed.