Vsak od večjih založnikov poskuša dandanes na trg poriniti vsaj eno brezplačno večigralsko streljačino, ki bi jim vsak mesec prinašala zanesljiv vir denarja, kar je še posebej koristno za tista obdobja, ko založnik nima planirane nobene izdaje igre in jim ravno takšen dohodek pomaga prebroditi finančno sušo.
Kaj takšnega bi izjemno prišlo prav tudi Ubisoftu, ki se že praktično dve leti sooča s prestavitvami izidov iger, vsake toliko pa kakšen projekt tudi prekličejo. Sicer jim nekaj denarcev še vedno prinese Rainbow Six Siege, a ta ni tako enostaven za igranje, povrh vsega pa ni brezplačen.
Francozi so sicer najprej poskušali na trg brezplačnih večigralskih streljačin poriniti igro Hyper Scape, a je ta hitro šla pod rušo, zdaj pa poskušajo v drugo preko prvoosebne streljačine, ki smo jo pred kratkim stestirali v zaprti beta fazi in se dejansko kar dobro pozabavali.
XDefiant sicer ni neka res hudo revolucionarna zadeva, saj je to ekipna streljačina, kjer se zavežemo eni od strani, vsaka od teh pa lahko naenkrat v svoji ekipi šteje do 6 članov. Ti pa niso neki neznanci, ampak gre za vojake in operaterje, ki jih poznamo iz raznih Ubisoftovih popularnih iger kot so Far Cry in The Division. Vsi od nastopajočih niso ravno dobri fantje, saj so Cleanerji ena od sovražnih strani znotraj igre The Division, tam pa so bili znani zaradi svoje brutalnosti do vsega, kar je po sebi poganjalo pulz.
Po drugi strani pa nosijo res unikaten izgled zato sem se pri igranju najprej odločil testirati njih. XDefiant sicer malce spominja na bolj zgodnje naslove franšize Call of Duty, saj moramo v čakalnicah glasovati za izbrano mapo, nakar si izberemo še nabor opreme in orožij, nakar se začne akcija.
In ta je konkretna in je usmerjena samo na skupinske boje med igralci, tako da žal kakšnega preprostega Deathmatcha, kjer morate skrbeti samo za lastno rit, tule ne boste našli. Na voljo je več igralnih načinov, ki sicer niso nič posebnega in so sestavljeni iz nadzorovanja in branjenja kontrolnih točk in spremljanja tovora, ki mora prispeti na cilj – ta tovor v tem primeru nosi izgled tistega bostonskovega robota na štirih nogah, le da je umetna žival tule veliko večja.
Izberete si še želeno stran in akcija se lahko začne in ta je tukaj konkretna. XDefiant je namreč izjemno hitra igra, ki me je večkrat spomnila na nekakšen združek Call of Dutyja in Overwatcha. Mape so povzete iz prej omenjenih Ubisoftovih franšiz, tako da vam bodo hitro postale znane, hkrati pa obilujejo s podrobnostmi. So dobre oblikovane in omogočajo več poti do sovražnega tabora, slej ali prej pa se bodo nekje oblikovale tiste glavne udarne točke, kjer se bosta oba tabora kosila, dokler ne prevlada eden od njiju. V primeru spremljanja robota se napadalna ekipa tule ne sme ujeti v preveliko pavzo, saj ima za dosego svojega cilja omejen čas in če se ta izteče, potem je zmaga šla po gobah.
Pri vsemu skupaj so najbolj zabavni sami igralni razredi, saj vsak od njih ponuja svoje prednosti in minuse in vsebuje po dve posebni potezi. Cleanerji denimo lahko spustijo drona, ki v ravni črti za sabo pusti ognjeno uničenje, člani tople Deadsec, ki se jih spomnimo iz franšize Watch Dogs, pa lahko na sovražnika spustijo robotka, ki tarčo samodejno lovi, se ji prilepi na obraz in jo tako za nekaj časa onesposobi, to pa vam da idealno priložnost, da sovražnika na enostaven način spravite v večna lovišča.
Smrt ne nosi kakšnih večjih posledic, saj oživite že po nekaj sekundah nazaj v domači bazi, pot nazaj pa ne traja več kot 20 sekund. Tako je doza adrenalina prisotna neprestano in zato je XDefiant možno igrati tudi v tistih primerih, ko imate pol urice prostega časa in bi si želeli odigrati kakšno hitro rundo večigralske akcije.
Oh, and if all goes well and the servers finally gain some stability then I think we should look at extending the Beta but I have to see what that would mean for team.
— Mark Rubin (@PixelsofMark) April 15, 2023
Ker je tole beta, je bilo seveda prisotnih tudi nekaj težav. Prve dni bete se denimo preprosto nisem mogel prebiti do dejanskega igranja, saj me je že v začetnem meniju pričakala napaka, ki me ni spustila naprej. Pojavljale so se tudi težave s strežniki, kar je priznal tudi igrin izvršni producent Mark Rubin, ki je ob tem tudi naznanil, da znajo zaradi tega malce podaljšati čas zaprte bete. Zaradi težav s strežniki sem med igranjem naletel tudi na težave glede zamika, saj sem včasih preprosto naletel na nek neviden zid, ki mi je preprečil premikanje. To je v tako hitrem naslovu največkrat smrtna obsodba in res sem zaradi tega padel pod metki nasprotnika, čeprav krivda sploh ni bila moja.
Splošno gledano pa je XDefiant preprost in zabaven naslov, od katerega bodo največ odnesli ljubitelji večigralskih spopadov, ki se jim zdi Valorant prepočasen in tisti, ki so že dolgo oboževalci kataloga Ubisoftove igričarske ponudbe.
Zaprta beta, če ne bo podaljšana, se zaključi 23. aprila, za svoj dostop pa obiščite uradno stran, kjer lahko vidite seznam partnerskih prenosov v živo na Twitchu, ki s sabo prinašajo tudi vstopnico za zaprto beto.