Pred kratkim mi je uspelo opraviti eno nalogo, ki sem se je otepal zadnjih nekaj let. Končno sem namreč pogledal še zadnji del nove trilogije Vojne zvezd, nad katero sem obupal po ogledu osmega dela, v gledanje devetega pa se nikakor nisem mogel spraviti. Trilogija filmov izpod frišnega režiserja J.J. Abramsa mi sicer ni bila zanič, a kot velikemu oboževalcu šesterice filmov, ki jih je skupaj spravil George Lucas, se mi je priskutilo nenehno kopiranje starih zamisli in strahopetnost Abramsa, ki se ni upal v vesolju predstaviti kakšne res pogumne nove ideje.
Vendar pa sem si zadevo zdaj končno ogledal do konca in veliko zaslugo pri tem nosi frišno spočeta igra Star Wars Jedi: Survivor. Tej je namreč uspelo pokazati, zakaj sem se leta nazaj sploh zatrapal v sicer izjemno zanimivo vesolje Vojne zvezd, ta ljubezen pa se je med preigravanjem obudila do te mere, da zdaj celo razmišljam o ogledu raznih serij, ki jih je med mojim dopustom pridobil pretočni servis Disney+.
VIDEO RECENZIJA
Razvojna ekipa: Respawn Entertainment
Založnik: EA
Platforme: PS5, XSX, PC
Nakup: Steam; PS5 na EIGRE.si
Datum izida: 28. april 2023
Igrano na: PS5
Razvijalec Respawn je zopet pokazal, da ga založnik EA upravičeno uvršča v svoje najbolj kvalitetne studie in je na splošno eden od redkih razvijalcev, ki se drži začrtanih rokov, nakar izda kvaliteten naslov, ki je boljši od predhodnika. To so dokazali leta 2019, ko so izdali svoj prvi Vojnozvezdni naslov Star Wars Jedi: Fallen Order, takrat pa so iz zagat potegnili EA, ki so ga vsi pljuvali zaradi igre Battlefront 2, ki je bila prežeta z mikrotransakcijami, igralci pa so se pritoževali, da založniku kljub večletni licenci za Vojno zvezd ni uspelo spočeti ničesar drugega kot pa en podpovprečni večigralski naslov.
A dovolj bodi o preteklosti, govora je o igri Jedi: Survivor, ki je vzela vse tisto, kar nas je zabavalo v Fallen Orderju, dodala nekaj novih stvari in hkrati prečistila in nadgradila igralno formulo.
V glavni vlogi zopet nastopa naš stari junak Cal Kestis, ki je od dogodkov prvega dela odrastel in se zdaj ponaša z rdečo brado, njegova otroška nedolžnost pa se je izgubila, saj je Cal ostal eden redkih Jedijev, ki se še borijo na strani dobrih fantov in poskušajo Imperiju pokvariti načrte, kjer je le možno. Tudi tokrat ga bo na odpravi spremljal prisrčni robotek BD-1, ki rad čveka in mu ob pravih trenutkih dvigne moralo, uporaben pa je tudi med raziskovanjem sveta.
Cal se najprej pomudi na planetu Corusant, tam pa s svojo svežo posadko pomagačev poskuša pridobiti pomembne načrte, a seveda vse ne gre po planu, vmešajo se nekateri stari sovražniki in celotna avantura se končna bolj klavrno, čeprav je bila začetna naloga uspešno dosežena. Naš junak kmalu spozna, da svobodi preti veliko večja nevarnost, kot jo je sprva pričakoval, zato se zapodi v iskanje svoje prejšnje posadke, s katero je stkal tudi prijateljske stike, a Calovo življenje ga je poslalo po drugi poti, zato so bile te vezi prekinjene in jih je zdaj spet treba obnoviti.
Pot nas nato odpelje na planet Koboh, ta pa nato postane tudi glavna lokacija celotne kampanje. Na Kobohu namreč vzpostavimo svojo domačo bazo, kamor lahko nato povabimo druge osebe, ki jih srečamo med svojim raziskovanjem, tam pa lahko poskrbimo tudi za nadgrajevanje opreme, kupovanje dobrin in čvekanje z že od prej znanimi osebami in novinci, ki pa se osebnostno zlahka s kosajo prej predstavljenimi liki.
Štorija je dobra in lepo vleče naprej, obsojeni pa nismo samo na Koboh, saj lahko nato obiščemo še štiri dodatne planete. Vendar pa je Koboh najbolj izpopolnjen in na začetku se kar težko odločimo, kam bi se namenili, saj je mapa veliko večja od tiste iz posameznih področjih Fallen Orderja, planet pa skriva cel kup skrivnih jam, odročnih pečin in predelov, ki jih nadzoruje kakšen še posebej težak nasprotnik. Možnosti raziskovanja je veliko, nekaj namigov glede skritih kotičkov pa vam podajo tudi NPC-ji, nakar se te lokacije lepo označijo na mapi. Tako kot v prejšnji igri dostop do vseh predelov ni mogoč, saj mora Cal za določena zaklenjena vrata najprej dobiti primeren dostop, tega pa lahko pridobimo samo skozi opravljanje glavne naloge. A za razliko od Fallen Orderja smo tule že na začetku bolj gibčni, saj Cal zna tekati po zidovih, se od njih odrivati in skočiti višje, na voljo pa je tudi dvojni skok. Zaradi vsega tega je prečkanje sveta bolj svobodno in dinamično, med raziskovanjem pa boste odklenili tudi kup bližnjic, vsake toliko pa boste naleteli na kontrolno točko, ki nam poleg počitka in nadgrajevanja veščin omogoči tudi teleportacijo na druge odročne predele.
Tudi bojevanje je v Survivorju močno bolj izpopolnjeno. Prvine iz Fallen Orderja sicer ostajajo, saj tole še vedno ni lahka igra in pri pretepanju z žaromečem je treba biti malce taktičen in ob pravem trenutku uporabiti pravilno izbrano tehniko. Poleg navadnega zamahovanja je treba biti pozoren tudi na pravočasno pariranje, uporaba Sile pa se lepo sklada z našimi pretepaškimi potezami. Zaloge Sile lahko izkoriščamo za močnejši udarec z Žaromečem ali pa za nadzorovanje uma nasprotnika, ki nato za nekaj sekund skoči na našo stran. Prav tako lahko koga odrinemo ali pa povlečemo sebi, s kombinacijo tipk pa lahko sprožimo posebno moč, ki upočasni čas, medtem pa lahko naredimo kar nekaj škode.
Cal ima zdaj na voljo tudi posebne stile bojevanja z različnimi orožji, ki jih je spet treba izrabiti glede na dano situacijo. Poleg navadne svetleče sablje lahko v roko poprimemo dve naenkrat, a nato utrpimo hitrejše zgubljanje vzdržljivosti, preko dvoročnega žaromeča lahko bolje obvladamo množico a zato zadamo manj škode, moč pa je celo uporabiti Blaster, ki nam omogoči pokanje od daleč in poseben način Crossguard, ki je enak tistemu, ki ga je v filmih uporabljal Kylo Ren, gre pa za počasen zamah, ki ga pa lahko prizadane ogromno škode.
Zalega nasprotnikov je zdaj še bolj raznovrstna kot prej. Poleg sekanja vesoljskih bitij nas čakajo tudi Stormtrooperji, tem pa lahko zdaj celo odsekamo okončine, zaradi česar igra izpade malce bolj nasilna, a vseeno kakšne krvi ne boste gledali. Čaka nas tudi nekaj manjših in večjih šefov, ki zahtevajo svoj pristop, na splošno pa se mi je zdelo igranje na srednji izbrani težavnosti nekoliko lažje kot prej, zato se morda veteranom prejšnje igre že od začetka priporoča dvig stopnje na višjo raven.
Igra je prav tako naravnost čudovita za ogled, a to zahteva nekaj žrtvovanja. Igral sem na konzoli PlayStation 5, kjer sta na voljo dva grafična načina, vsak od njiju pa vsebuje svoje probleme glede padcev sličic na sekundo. Način Performance obljublja 60 sličic na sekundo, a velikokrat se čuti, da igra pade na številko 30 ali 40, prav tako pa vidno ob tem trpi ločljivost, zaradi tehnologije FSR pa se ob premikanju vidijo nazobčani robovi glavnega lika in okoliških predmetov. Možen je preklop na višjo ločljivost, vendar pa se mi igranje take akcijske igre pri 30 sličicah na sekundo v letu 2023 preprosto ne zdi sprejemljivo, težave z optimizacijo pa so tudi največji minus tega naslova.
Star Wars Jedi: Survivor se zlahka postavi med najboljše igričarske vojnozvezdne izkušnje in končno imam pri gledanju filmov in serij na voljo še en igričarski obrok kot pa samo zdaj že precej ostareli igri Knights of the Old Republic 1 in 2. Nadaljevanje prinese konkretne izboljšave igralne formule, a želel bi si še malce več globine pri grajenju prijateljskih vezi s kompanjoni, raziskovanje skritih kotičkov pa bi lahko prineslo več konkretnih nagrad, kot pa samo nove preobleke in možnost odklepa novih frizur za Cala.
Škoda res za optimizacijo, ki bi jo lahko Respawn popravil, če bi imel še nekaj mesecev razvojnega časa in zaradi tega je Jedi: Survivor trenutno na veliko slabšem glasu kot pa si ga zasluži, a po eni strani je graja iz strani igralcev tudi upravičeno, saj se zdi, da v zadnjem letu vsak naslov prinese svoje težave z delovanjem, a noben od založnikov pri tem nima problemov pri računanju polnih 80 €.