Ena od prvih stvari, ki jih človek naredi pri sveže nameščenem operacijskem sistemu je sinhronizacija brskalnika z vašim računom, ki med drugim prenese tudi vtičnike, med temi pa sta najbolj pomembna tista za blokiranje oglasov na spletnih straneh in tudi YouTubu. Kako pomembna sta vtičnika tipa uBlock Origin in Adblock Plus se zavedamo šele takrat, ko zaženemo brskalnik, ki ju ne vsebuje in prej čiste spletne strani nas preprosto preplavijo z raznoraznimi oglasi, ki so včasih tako vsiljivi, da zaradi njih sploh ne vidiš vsebine spletne strani.
Med Googlom in uporabniki je tako dolgo veljal obojestranski sporazum, da lahko spletni gigant na YouTube rine kolikor hoče oglasov, če bo le pustil, da vtičniki te reklame še naprej blokirajo. Zdaj pa se zdi, da zna biti ta pogodba kmalu prekinjena, saj je nek uporabnik Reddita pred kratkim opazil, da je pri vstopu na YouTube naletel na opozorilo, da blokiranje oglasov ni več dovoljeno.
Apparently Ad Blockers are not allowed on Youtube. Is this a new thing they’ve implemented?
by u/Sazk100 in youtube
Zadeva je hitro pritegnila pozornost, saj bi takšna poteza iz strani Googla resno spremenila navade gledanja marsikakšnega uporabnika. K sreči je na takšno sporočilo naletela le peščica uporabnikov, Google pa je nato uradno potrdil, da je bil tole samo eksperiment kateremu je bil podvržen manjši krog uporabnikov. Panika tako zaenkrat ni potrebna, a po drugi strani je zdaj jasno, da je Google začel gledati v smer preprečevanja blokiranja oglasov tudi na PC-jih.
Jasno je, kaj želi Google s tem doseči, saj želi ljudi prepričati, da se naročijo na njihovo storitev YouTube Premium, ki oglase odstrani na vseh napravah in doda še nekaj dobrin. Premium se je izkazal za dobičkonosno storitev, ki ima dejansko nekaj vrednosti. Poleg izničenja oglasov na YouTubu omogoča tudi enostaven prenos videoposnetkov, zraven pa dobite še dostop do glasbene knjižnice YouTube Music Premium, vse to pa stane 7,19 €. Storitev je še toliko bolj privlačna za tiste, ki večino časa preživijo med gledanjem YouTuba na pametnih televizorjih, tablicah ali telefonih, saj tam nimamo na voljo tako enostavnega blokiranja oglasov kot na brskalnikih in brez mesečne naročnine vam ne ostane drugega kot pa trpljenje ob gledanju reklam.
Zanimivo bo videti končni razplet Googlovega pristopa blokiranja YouTube oglasov na PC-jih, saj čeprav je bil tole samo eksperiment, imamo občutek, da je bil to samo njihov prvi korak v takšno smer.