Razvijalec Bethesda je včeraj za svojo igro Starfield ponosno najavil uradno partnerstvo s podjetjem AMD, zaradi česar so igralci po celem svetu naredili en velik kolektivni izdih frustracij. Točne podrobnosti partnerstva še niso znane, saj je objava samo omenila, da bo Starfield optimiziran za 7. generacijo procesorjev Ryzen in Radeon RX grafičnih kartic, a igralcem več skrbi povzročajo stvari, ki niso bile omenjene.
Namreč partnerstvo z AMD-jem največkrat pomeni to, da takšne igre ne bodo podpirale tehnologije, ki jih podpirajo grafične kartice podjetja NVIDIA. Tu največjo vlogo igra tehnologija DLSS 2 in 3, ki ju poganja umetna inteligenca in deluje samo na grafičnih karticah NVIDIA RTX, to preračunavanje slike pa je nujno za igranje nekaterih naslovov, ki imajo vključeno tehniko osvetljevanja ray tracing.
AMD sicer ima svojo verzijo takšne tehnologije, ki jo imenujejo FidelityFX Super Resolution 2.0 oziroma FSR 2, ta pa deluje na čisto vseh grafičnih karticah. Problem tule je dejstvo, da FSR 2 največkrat izvrže slabše rezultate od DLSS-a, AMD-jevsko podprti naslovi tipa Jedi: Survivor in The Callisto Protocol pa ne ponujajo konkurenčnih tehnologij, tako da so igralci vseh grafičnih taborov obsojeni na FSR 2 ali pa čakajo na odrešitev modderjev, ki nato naknadno uvedejo podporo za DLSS.
Najava partnerstva je tako sprožila val ogorčenja preko celega spleta. Na forumu Resetera se je razvila 16-stranska debata in v njej boste našli bolj malo igralcev, ki nad partnerstvom niso razočarani, veliko pa je že zdaj začelo dvigati skrbi glede optimizacije. Te skrbi so upravičene, saj je Bethesda znana po temu, da zna skupaj spraviti resnično neverjetne odprte svetove, a vsem njim je skupno to, da jih ob izidu mučijo težave z optimizacijo, zato so padci sličic na sekundo pogost pojav, hrošči pa lezejo iz vseh strani.
Vprašljivo je tudi dejstvo, kako dobro bo Starfield podpiral osvetljavo ray tracing. AMD-jeve grafične kartice namreč za svojim zelenim konkurentom na tem področju močno zaostajajo, zato nekateri ugibajo, da bo nemara Starfield vseboval bolj ubožno implementacijo ray tracinga, ki bo morda krasila samo kakšne sence in bo daleč od tistega, kar nam denimo ponuja Cyberpunk 2077.
Morda pa bomo na koncu vsi pogoltnili svoje besede in bo tole partnerstvo spočelo eno najboljših optimiziranih iger doslej. Bethesdi se tokrat vsaj ni treba ukvarjati z optimizacijo za konzole PlayStation 5, bomo pa na konzoli Xbox Series X vsaj ob izidu lahko izkusili maksimalno 30 sličic na sekundo.
Starfield izide 6. septembra, tako da testiranje ni več daleč stran.