Da igre na PC-ju izhajajo v slabo optimizirani obliki sploh ni več nobeno presenečenje, saj smo dandanes bolj presenečeni nad tem, da se nek nov izid ne ruši in drži stabilnih 60 sličic na sekundo. Situacija se kmalu ne bo izboljšala, saj je igričarsko industrijo prizadela poplava odpuščanj in največ služb so izgubili tisti, ki so delali na QA oziroma Quality Assurance oddelkih, ti pa so skrbeli, da je igra dosegla nek nivo kvalitete.
Ko pa ti razvijalec še pred izidom pove, da bo njegov naslov imel težave z optimizacijo, potem veš, da se pripravlja nekaj slastnega. Ravno to je storil razvijalec Colossal Order, ki je že nekaj časa nazaj za prihajajoči Cities Skylines 2 povedal, da niso dosegli svojih ciljev z optimizacijo, zato lahko pričakujemo težave z delovanjem. To je ta posebnost igričarske industrije, saj je ta edina, kjer ti ponudnik robe vnaprej pove, da bo prodajal okvarjeno, nedokončano robo, a od tebe vseeno pričakuje, da mu plačaš polnih 60 €.
Prvi opisovalci so zdaj že dobili svoje kopije in situacija ni rožnata. V bistvu je slabša od pričakovane, saj se igra zatika povsod – tudi na najmočnejših konfiguracijah. Največje teste je na tem področju spočela nemška stran PCGH, ki je igro spravila skozi več sistemov, ti pa so vsebovali raznorazne kombinacije procesorjev in grafičnih kartic.
Morda najbolj zanimiva je kombinacija procesorja Intel Core i9 13900KS in grafične kartice AMD Radeon RX 7900XTX. Precej močna mašina, ki je nato poskušala poganjati Cities Skylines 2 pri grafičnih nastavitvah “High” in to pri ločljivosti 4K, a to ni bila dobra ideja, saj je igra delovala med 7 in 15 sličicami na sekundo. Ločljivost je resda visoka, a govorimo o igri, ki je v bistvu strategija, zato je takšna zahtevnost naravnost bizarna. V zgornjem videu lahko nato vidimo, da je recenzist zmanjšal notranjo ločljivost na samo 50 % ter omogočil tehnologijo preračunavanja slike FSR 1.0, a še takrat igra ni bila niti blizu temu, da bi dosegla 30 sličic na sekundo.
Očitno tule tudi najnovejši procesorji ne bodo igrali večje vloge, so pa zelo pomembne grafične kartice. Vendar pa tudi najmočnejši primerek RTX 4090 ne dohiteva vsega, kar ji dostavi Cities Skylines 2 – spodnji graf pokaže, da na ločljivosti 1920 x 1080 pri nastavitvah “High” RTX 4090 doseže vsega dobrih 38 sličic na sekundo, na uradni strani recenzije pa pri ločljivosti 2560 x 1440 sličice na sekundo padejo na samo 28,8.
Cities Skylines 2 teče znotraj pogona Unity in naj ne bi vseboval nobenega ray tracing osvetljevanja, zato je res bizarno, da je stvar tako zahtevna. Colossal Order čaka še kar nekaj dela, zato so se zdaj povsem posvetili optimizaciji igre za PC, ki bo izšla 24. oktobra, medtem ko verziji za konzoli PlayStation 5 in Xbox Series X izideta enkrat spomladi 2024. K sreči bo igra od prvega dne dostopna na servisu Game Pass, tako da se lahko naročniki tega spustite v testiranje, brez da bi za to morali odštevati dodatne evre.