Umetna inteligenca že danes igra veliko vlogo znotraj marketinga, saj se čedalje več podjetij odloča spočeti razne promocijske slike in materiale preko preprostega tipkanja ukazov v orodja tipa DALL-E, ki sicer ni popoln, a je dovolj napreden, da se lahko ustvarjalci z njim izognejo najemanju fotografov, sikanju Photoshop mojstrov in najemanju ženskih ter moških modelov.
Umetna pamet je zdaj postala tako napredna, da zna kmalu iz marketinških vod izriniti enega od sestavnih dejavnikov današnjega oglaševanja: influencerje. Orodja za izdelavo umetnopametnih slik so namreč zdaj zmožna ustvariti prepričljive fotorealistične slike, ki so tako napredne, da jih že težko ločimo od slik iz resničnega življenja. Naslednja poteza je bila zato logična: nadomestiti vplivneže s slikami umetne pameti in španska agencija The Clueless je bila prva, ki je javno priznala, da ne namerava več sodelovati z ustvarjalci iz mesa in krvi, saj je njihovo nalogo prevzela 25-letna Aitana, ki pa je v bistvu samo plod računalniških algoritmov.
In poskus se jim je posrečil, saj je Aitana hitro postala uspešna in ima trenutno na Instagramu že več kot 262k sledilcev, njene objave pa dosegajo po tisoče všečkov in stotine komentarjev. Aitana je seveda privlačno dekle, ki ima pod opisom sicer jasno zapisano, da jo poganja umetna inteligenca, nujno pa je bilo treba še zapisati, da rada preigrava igre in se ukvarja s fitnesom.
Rubén Cruz je njen avtor in hkrati ustanovitelj agencije The Clueless, v intervjuju za spletno stran Euronews pa je povedal, da mu je preprosto bilo vrh glave sodelovati z vplivneži, ki so bili večkrat krivci, da so nekateri projekti stali na mestu ali pa zamujali. S tem so se tudi izognili njihovim egom, zraven pa so tudi prihranili zvrhan kupček denarja, saj ustvarjanje Aitane ni zahtevalo kakšnega večjega denarnega vložka, punca pa zdaj preko Instagram služi lepe vsote. Rubén pravi, da lahko mesečno od nje zasluži tudi po 10.000 €, a da se tipična mesečna vsota giblje okoli 3.000 €. Aitana ima poleg Instagrama tudi profil na strani Fanvue, kjer si lahko naročniki pridobijo dostop do njenih bolj razgaljenih fotografij.
Pozorne oči opazovalca bodo znale razbrati, da pred njimi ne stoji resnična oseba, saj so lasje malce preveč popolni in koža nima skorajda ene gube. A po drugi strani so človeški influencerji na Instagramu zaljubljeni v razne filtre, tako da tudi njihove slike niso videti povsem realno, zaradi česar bi kdo pri Aitani preprosto mislil, da je bil čez sebek potegnjen nek filter. Rubén je v intervjuju dodal, da so slike dovolj prepričljive, da je Aitani poslal zasebno sporočilo nek slavni španski igralec, ki ima na Instagramu več kot 5 milijonov sledilcev.
Aitana je tako zanimiv projekt, a jasno je, da umetna inteligenca zaenkrat ne more še nadomestiti pravih vplivnežev, ki ustvarjajo dejansko vsebino: potujejo po svetu, preizkušajo razno kulinariko in govorijo v kamero, saj so to vse stvari, ki so izven dometa Aitane. Vendar pa se da deklino vseeno porabiti za kakšne slike, kjer nosi oziroma uporablja razne produkte partnerjev, kar zna na koncu potegniti delo iz rok vseh tistih influencerjev, ki se na Instagramu zanašajo samo na svojo lepoto in ob tem ne dostavljajo kakšne dodatne vsebine.
Ustvarjanje Aitane ni povsem preprosto, a vsa orodja za njeno poustvaritev že imate na spletu in večino njih lahko izrabite povsem zastonj. YouTube kanal Fireship je v zgornjem posnetku predstavil lep video, ki vas lepo uvede v ustvarjanje modela, ki je skoraj enak Aitani, bo pa za perfektne fotke treba vložiti nekaj truda in morda tudi naknadne obdelave preko Photoshopa.
Boris, zrihtaj eno stran, kjer bomo lahko vsak zase fluencali preko AI in tako služili … zakaj bi hodili v službo, če lahko eno random sliko AI skupaj spacka iz katerega koli dela sveta … in če eno sliko na dan objaviš, ne rabiš 10 minut dela. 😛
Sem že naveličan delati za jurja … je čas, da drugi delajo za nas …
https://medium.com/@TheDebunker/no-this-ai-model-isnt-making-10-000-a-month-modelling-how-an-upstart-conned-dozens-of-gullible-a45ec78eb5d6
Samo dober marketinški trik. Paradoks pa je, da z tem zastonj marketingom mogoče celo pride do 10k.