Brez skrbi, če ste ob branju naslova tega članka malce čudno pogledali, saj niste edini. Tudi mi smo bili prepričani, da je igra Atomic Heart, ki je izšla februarja lani, že ob izidu vsebovala famozno napredno osvetljevanje ray tracing, a temu ni bilo tako, kar je v bistvu hudo presenetljivo. Razvijalec Mundfish je bil eden od prvih, ki je že nekje ob prvi najavi igre preko spleta delil impresivno delovanje ray tracinga v njihovi igri – prve posnetke najdemo celo daljnega leta 2018 in so bili takrat delani v spregi grafičnih kartic Nvidia RTX 2. generacije. Nakar je prišel končni izid in ray tracinga ni bilo videti nikjer, skoraj leto in pol po izidu pa je vendarle prispelo med nas preko nove posodobitve.
Na žalost ray tracing implementacija tule ni uporabljena za čisto vse vire luči (RTGI), ampak to tehnologijo lahko vidimo samo v bolj realističnih odsevih in “Ambient Occlusion”, tako da vas prenovljena podoba ne bo ravno sezula. Vsebuje pa Atomic Heart kar nekaj čistih, zglancanih hodnikov, da tistih robotskih seksualnih dvojčic sploh ne omenjamo. Na teh površinah lahko zdaj vidimo bolj realistične odseve oziroma odseve nasploh, ta naprednost pa zahteva svoje žrtve. Na zgornjem primeru lahko vidimo zaprto sobo, kjer sličice na sekundo iz 110 padejo na 45, a v zgornjem primeru je treba vzeti v poštev, da igralec nima vključene nobene opcije za preračunavanje slike tipa DLSS ali pa FSR.
Ray tracing je zaenkrat označen kot v beta fazi, na voljo pa so tri različne nastavitve: “Performance”, “Quality” in “Balanced”, tako da lahko te stvari nato kombinirate s tehnologijami DSLSS in FSR ter poskušate ven dobiti čim več sličic na sekundo ob čim lepši sliki. Ray tracing poleg manjšanja sličic na sekundo zahteva še eno žrtve: ob vklopu te osvetlitve se morate posloviti od odseva glavnega lika pri ogledalih.
Poleg ray tracinga posodobitev 1.14.4.0 vsebuje še dodatne možnosti, ki malce olajšajo igralno formulo. Izklopite lahko denimo tresenje zaslona ob udarcih, uganke se lahko same razrešijo in QTE sekvence lahko prav tako prestavimo v samodejno delovanje. Tu je še nastavitev za vse tiste z barvno slepoto, dodatni pa so bili tudi dosežki za DLC Trapped in Limbo.