Age of Mythology: Retold – Obuditev epske sage

Že od mladih nog sem oboževal strateške igre. In kot nalašč, Age of Mythology je bil eden od tistih naslovov, ki so zaznamovali moje otroštvo. Ko sem prvič zagnal to prenovo, so se spomini na preprostejše čase zlili name kot poplava – časi, ko sem šolsko torbo nežno (ali pa tudi ne) in urno položil v kot in se posvetil pomembnejšim stvarem: globalni dominaciji na računalniku. Ampak, ah, časi se spreminjajo, tehnologija pa še hitreje. Ko sem po desetletjih pavze zagnal Age of Mythology: Extended Edition, sem ob pogledu na zastarelo tehnologijo in igralne mehanike skoraj potreboval kozarec sode bikarbone s kisom. Oprosti, ampak enostavno nisem več tisti, ki bi prostovoljno poganjal igre, ki štejejo več let kot kuhinja staršev. Kar je včasih veljalo za vrhunec igralne izkušnje, danes brez sodobnih trikov deluje kot VHS kaseta v dobi prenašanja vsebin preko interneta.

Age of Mythology: Retold skuša narediti isto, kar je Age of Empires II uspelo leta 2019 – ponovno oživiti klasiko. To ni ravno predelava, še manj pa preobrazba, ampak bolj “ponovno zamišljena” različica originala. Grafika, ob kateri te pritisne na WC? Ne, vsaka malenkost je bila prenovljena, da bi igri dala nov zagon po več kot dvajsetih letih. Poleg tega so dodali še precej nove vsebine, funkcij in popravkov, tako da je ravnovesje med mitološkimi bitji in smrtniki zdaj bolj pravično. In ja, igra izgleda neprimerljivo bolje kot original, ki naj si v miru privošči zaslužen pokoj.


Razvojna ekipa: World’s Edge, Forgotten Empires, Tantalus Media, CaptureAge, Virtuos Games
Založnik: Xbox Game Studios
Platforme: PC, XBox Series X/S
Steam: Povezava
Datum izida: 4. september 2024
Cena: 29,99 €

Zvrst: Realno-časovna strategija


Age of Mythology: Retold tako ni zgolj nova preobleka. Ne, bil je deležna resne nadgradnje. In presenečenje, arzenal je bogatejši za nekaj novih obrazov. Vsi, ki so uživali v originalu, bodo navdušeni nad tem, koliko podrobnosti so dodali v teh dveh desetletjih. In kot da to ni dovolj, sta napovedani že dve razširitvi. Kot da bi originalna igra dobila super-paket s presenečenji!

Zame je vedno šlo za kampanjo. In ko sem se ponovno podal vanjo, bi moj mlajši jaz verjetno skočil od veselja. Uspešno sem preigral prvo originalno kampanjo, a zdaj z dodano noto: Age of Mythology: Retold spodbuja igralce, da misije ponavljajo in iščejo različne poti do zmage. Da, igraj spet in spet, saj je vsakokrat nekoliko drugače. Po preizkusu lahko rečem, da so v kampanje vrinjene marsikatere spremembe, ki niso omejena zgolj na močnejšega in bolj goljufivega nasprotnika.

Kljub vsem spremembam se igra še vedno počuti kot tisti stari, dobri Age of Mythology, ki smo ga vsi imeli radi. Kljub prenovi srce ostaja isto. Glasba, umetniški slog – vse je na mestu, in povem ti, da vizualni elementi res osupljivo izpadejo. Glasba? Ostaja zvesta originalu, še vedno tako epska kot nekoč, enote pa še vedno z istimi ikoničnimi zvočnimi odzivi, ko jih pošlješ v klavnico – ker, seveda, brez tega ne gre.

Novi bonusi in tehnologije so lep napredek od originala, igro pa približajo standardom Age of Empires II. Še vedno velja sistem pehota-lokostrelci-konjenica-oblegovalne enote, s starim dobrim kamen-škarje-papir pristopom. Seveda pa so tu še mitološke enote, ki ravnovesje krepko zamajejo. Tako zelo, da sem se na trenutke spraševal, zakaj bi sploh še uporabljal običajne vojake, če pa lahko samo kopičim vero in pošljem mitološko pošast, da opravi vse namesto hitre hrane… hočem reči pehote. Ampak imam občutek, da bo kmalu kakšen popravek, ki bo tem božanskim pošastim malce pristrigel krila.

Ena stvar, ki me je resnično navdušila, je zmožnost večkratne uporabe božjih moči. Aja, in še to: nekateri bogovi so se novemu sistemu prilagodili bolje kot drugi. Vikingi, recimo, se zdijo malce prikrajšani – potrebuješ precej bojevanja, preden zbereš dovolj vere za božjo pomoč. Očitno je vikingom krvoločnost v krvi, vera pa je zgolj postranskega pomena.

Popravki kvalitete življenja, ki izboljšujejo kakovost igranja, so nepogrešljivi. Všeč mi je, da je igra bolj dostopna, ko govorimo o hitrosti klikov na minuto (APM). Konec koncev, kdo še potrebuje nenehno obiskovanje mestnega centra za novačenje novih delavcev enega za drugim? Zdaj se lahko osredotočimo na bolj pomembne stvari – kot je na primer klanje sovražnikov! In ne pozabimo na zmožnost “Attack-Move”, ki je danes že standard, a v tej igri naredi čudeže ob premikanju skozi neodkrit teritorij.

Da ne bom preveč pihal na dušo. Še vedno obstaja nekaj problemov. Na primer, enote se včasih radi zataknejo na vogalih zgradb in tam ostanejo, kot da so na neplačanem dopustu. Če gre za delavca, ki je tehnično zaposlen, ga igra ne zazna kot brezdelneža in tako lahko lenari po mili volji. Zbiranje virov? Če zbiralnico postaviš preblizu, delavci raje skačejo drug po drugem kot pa zbirajo. To ni orgija, temveč bojno polje, prekleti nesposobneži!

Boji so sicer izboljšani, a še vedno ne povsem optimalni. Premikanje enot je veliko boljše kot v originalu, a boj najbolje opišem tako, da ga primerjam z jezdeci iz AoE4. Vsakdo, ki je uporabljal osnovno jezdece v AoE4, ve, o čem govorim. Enote se zaletavajo ena v drugo in namesto taktičnega premikanja se vse skupaj spremeni v kroglo kaosa. Še ena stvar, ki sem jo pogrešal, je zmožnost formiranja z vlečenjem miškinega kazalca, saj izbira smeri za formacije ne obstaja, zato lahko ob nepazljivosti oblegovalni stroji hitro pristanejo v prvi bojni črti.

Ob prvem igranju vsake izmed štirih glavnih nacij je na voljo tudi hiter vodič, ki prikaže njihove prednosti in slabosti, na novo dodani bonusi za vsako glavno božanstvo pa privedejo dodatno mero taktiziranja. Age of Mythology: Retold je prvi podoben naslov, ki bo ob izidu na voljo na konzolah in PC-ju. Kot nekdo, ki večinoma igra na računalniku, mi konzole za strategije nikoli niso bile najbolj privlačne. Ne razumem privlačnosti strategij na teh sistemih, saj je hitro premikanje, ki ga nudi miška, nenadomestljivo. Ampak, hej, večja dostopnost je vedno dobrodošla!

Razsodba

(+) Odlična grafična prenova prinaša svežino
(+) Nova vsebina in funkcije izboljšajo igralno izkušnjo
(+) Spodobno uvajanje novih igralcev
(+) Oboževalci originala bodo navdušeni nad podrobnostmi
(+) Na voljo za konzole in PC
(+/-) Mitološke enote se mi zdijo nekoliko premočne
(-) Občasne tehnične težave
(-) Bojevanje se navadno prelevi v kaos

Vaša reakcija na recenzijo?

Povzetek ocene

Age of Mythology: Retold bo nedvomno pritegnil vse, ki so igro že oboževali v preteklosti, hkrati pa bo odličen vstop v svet strategij tudi za novince. Vadnica poskrbi, da se vsak, ne glede na izkušnje, hitro znajde v igri. Če lahko Age of Empires velja za legendarno franšizo, potem ni razloga, da ne bi Age of Mythology: Retold presegel pričakovanj in se mu postavil ob bok. Med vrnitvijo starih mačkov, prilivom novih igralcev in popolno grafično prenovo pričakujem za Age of Mythology: Retold veliko in aktivno igralno skupnost. Pričakujem, da bodo razvijalci to vrnili z podporo in dodajanjem nove vsebine tudi po izidu.

Sveže recenzije

Več

1 KOMENTAR

PUSTI ODGOVOR

Prosimo, vnesite vaš komentar!
Prosimo, vnesite vaše ime

🔥Popularne recenzije

Več
Age of Mythology: Retold bo nedvomno pritegnil vse, ki so igro že oboževali v preteklosti, hkrati pa bo odličen vstop v svet strategij tudi za novince. Vadnica poskrbi, da se vsak, ne glede na izkušnje, hitro znajde v igri. Če lahko Age of Empires velja za legendarno franšizo, potem ni razloga, da ne bi Age of Mythology: Retold presegel pričakovanj in se mu postavil ob bok. Med vrnitvijo starih mačkov, prilivom novih igralcev in popolno grafično prenovo pričakujem za Age of Mythology: Retold veliko in aktivno igralno skupnost. Pričakujem, da bodo razvijalci to vrnili z podporo in dodajanjem nove vsebine tudi po izidu.Age of Mythology: Retold - Obuditev epske sage