Yu-Gi-Oh! ni zgolj igra, temveč fenomen, ki povezuje generacije. Pred petindvajsetimi leti je na Japonskem prvič izšla manga Yu-Gi-Oh!, ki jo je napisal Kazuki Takahashi. Skozi zgodbo o mladem Yugiju Mutouju, njegovi strasti do iger in epskih dvobojih v igri Duel Monsters je serija postavila temelje za globalno skupnost igralcev in zbirateljev kart.
Mnogi smo svojo prvo Yu-Gi-Oh! karto prijeli v otroštvu. Po desetih letih odmora sem se tudi sam znova vrnil k tej igri in spremljal njen razvoj. Letos pa se je dogajanje še dodatno razživelo, saj je v bližini potekal eden največjih dogodkov leta – YCS Bologna 2024. Čeprav nisem bil fizično prisoten, sem preko spleta spremljal dogajanje in bil navdušen nad vrhunsko igro ter slovensko udeležbo.
Nepozabno vzdušje v Bologni
Turnir, ki je potekal od 22. do 24. novembra, je privabil neverjetnih 2.504 igralcev z vsega sveta. Bologna, mesto z bogato zgodovino in kulturnim pomenom, je postala središče Yu-Gi-Oh! vesolja. Dogodek je bil resnično impresiven – od razburljivih dvobojev do stranskih turnirjev, ki so privabili tudi priložnostne igralce. Prizorišče Bologna Fiere je gostilo tekmovalce in navdušence vseh starosti, ki so skupaj ustvarili nepozabno vzdušje.
Finale, ki je spisal zgodovino
Vrhunec turnirja je bil finale med francoskim igralcem Matthieuom Bricardom, ki je igral inovativno različico Magical Musketeer in Italijanom Francescom Gargiulom, ki je predstavil svojo različico arhetipa Yubel in Fiendsmith. Matthieu je s premišljenimi potezami in inovativno strategijo postal zmagovalec, kar je tudi prvi YCS naslov za Magical Musketeer v zgodovini.
Slovenski junaki in njihovi trenutki
Slovenska udeležba na YCS Bologna 2024 je prinesla tako veselje kot nekaj grenkih trenutkov. Melvin Š. je nastopil pred kamerami, njegov dvoboj pa si lahko ogledate na spodnjem posnetku.
Na žalost je njegov nastop zaznamovala tehnična napaka – v njegovem kupčku je bila karta, ki ni bila prijavljena na uradni seznam. To je vodilo v avtomatsko diskvalifikacijo v tretji rundi. Kljub temu je Melvinova igra izkazala njegovo izjemno znanje in pogum, kar si zasluži spoštovanje.
Po drugi strani pa je Dejan Končan dosegel izjemen rezultat, z uvrstitvijo na 96. mesto med 2.504 igralci. Dejan je bil pripravljen, osredotočen in kljub stresu pokazal, da se lahko Slovenci kosajo z najboljšimi. Kot mi je zaupal v pogovoru:
“Moj cilj pred turnirjem je bil uvrstitev v Day 2. Cilj sem dosegel, vendar me je napaka v zadnji rundi stala preboja v Top 64. Kljub temu sem dokazal, da sem na pravi poti in da se lahko kosam z najboljšimi. Želim si, da bi nas v prihodnje na takšnih dogodkih sodelovalo še več.”
Dejanova zgodba je opomin, da se s trudom in pravilno pripravo lahko doseže vrhunske rezultate. Njegova izbira Yubel Fiendsmith decka, ki ga igra že leto dni, mu je omogočila konkurenčnost proti mnogim strategijam, vključno s trenutno dominantnimi v meta igri.
Dejanov uspeh je lep pokazatelj, da slovenska Yu-Gi-Oh! skupnost raste in se lahko kosa z mednarodno konkurenco. Dejan je izpostavil, da bi z večjim številom turnirjev in bolj privlačnimi nagradami lahko privabili še več igralcev. Prav tako je pohvalil pripravljenost slovenske scene in spodbudil mlade igralce, naj se ne bojijo izzivov večjih turnirjev.
Zaključek
YCS Bologna 2024 je pokazal, da Yu-Gi-Oh! ostaja globalni fenomen, ki povezuje generacije in ponuja priložnost za inovacije in napredek. Slovenski igralci, kot sta Melvin Š. in Dejan Končan, so dokazali, da ima naša skupnost potencial, ki bi ga z večjo podporo in sodelovanjem lahko še okrepili.
Če vas zanima Yu-Gi-Oh!, razmislite o obisku lokalnih turnirjev ali preizkusu svojih strategij na platformah, kot je Dueling Book ali Master Duel. Morda boste prav vi naslednjič stopili na veliko sceno, kot sta to storila Melvin in Dejan.
Z Dejanom smo opravili tudi intervju in ponudil nam je zanimiv vpogled v misli profesionalnih igralcev igre Yu-Gi-Oh!
Kako ste se počutili, ko ste dosegli tako visoko uvrstitev na turnirju YCS Bologna 2024?
Moj cilj pred YCS Bologna 2024 je bil uvrstitev v Day 2, kar pomeni da lahko igraš še na nedeljskem dogodku in se poteguješ za napredovanje v top64. Cilj sem dosegel nato pa v zadnji rundi, kjer bi si z zmago omogočil napredovanje v top 64 izgubil zaradi lastne napake, zato razočaranja ne skrivam.
Je bilo to pričakovano ali presenečenje?
Moram priznati, da sem nad svojo igro bil zelo zadovoljen in presenečen, da sem prišel tako daleč. Težko je po cele dneve ostati zbran, razmišljati in delovati pod stresom.
Kaj vam ta rezultat pomeni, tako osebno kot za slovensko Yu-Gi-Oh! skupnost?
96 mesto izmed 2.504 igralcev seveda ni slabo, se pa zavedam da bi lahko bilo veliko boljše, če bi zadnjo rundo odigral tako kot je treba. Dokazal sem si, da sem na pravi poti in da lahko igram tudi proti najboljšim. Želim si, da bi slovenska Yu-Gi-Oh scena še bolj rastla in bi na regionalse prišlo še več mladih igralcev. Sicer pa upam, da smo z igro navdušili še preostale v Yu-Gi-Oh skupnosti in se nas na naslednje tovrstne dogodke odpravi še več Slovencev.
Kako ste se pripravljali na ta turnir?
Največ sem se pripravljal na platformi Dueling Book, kjer lahko igraš proti igralcem iz celega sveta in testiraš proti mnogo različnim strategijam. Tam sem član DB war teama YSL. Pripravljal sem se tudi z udeležbo na lokalnih turnirjih, OTS in regionalsih, največ pa z družbo s katerimi smo se skupaj odpravili proti Bologni.
Ali ste predhodno trenirali proti določenim arhetipom ali strategijam?
Seveda. Dueling Book in malo prej omenjeni turnirji so mi omogočili, da sem se spoznal s strategijami ki so trenutno najmočnejše in tudi tistimi, ki niso najbolj poznane, a vseeno konkurenčne.
Kateri deck ste igrali in kaj vas je vodilo k izbiri vašega decka za ta dogodek?
Za ta dogodek sem se odločil za Yubel Fiendsmith Deck. Igram ga že skoraj eno leto, tako da sem z njim kar suveren in mislim, da sem se odločil pravilno. Je zelo dober če grem prvi ali drugi, saj mi omogoča igranje veliko hand trapov in tudi board, ki ga naredim na koncu turn 1 je težko zlomljiv.
Ste med turnirjem naredili kakšne prilagoditve?
Med turnirjem same liste ne moreš spreminjati, saj je potrebno listo oddati že v petek zvečer do 19 ure. Edine prilagoditve med turnirjem so bile mentalne, saj si na tako velikem dogodku pogosto pod stresom.
Ali je bila kakšna partija, ki vam je še posebej ostala v spominu?
V mislih imam seveda zadnjo, ampak bom vseeno izpostavil match, kjer sem igral proti nasprotniku, ki je igral snake-eye azamina strategijo.
Kaj se je zgodilo in zakaj je bila tako posebna?
Zmagal je kocko in šel prvi. Jaz sem imel v roki samo en hand trap in sicer infinite impermanence. En hand trap ponavadi ni dovolj, da bi ustavil tako močno strategijo. Moral sem zelo dobro razmisliti kdaj in kje ga bom ustavil in zadel sem točno tam kjer je najbolj bolelo. V naslednji rundi sem si tako omogočil zmago.
Kateri matchup ali strategija vam je predstavljala največji izziv?
Največji izziv mi je tenpai strategija, saj igrajo tako dimensional shifterja kot tudi dominus impulse in oba mulcharmya, ampak sem na celotnem turnirju srečal samo enega nasprotnika z omenjenim deckom. Runick stun ali stun katerekoli verzije mi je predstavljal največjo grožnjo in me na koncu tudi izločil iz nadaljnjega tekmovanja.
Kako ste se soočili s tem?
Pripravljal sem se tudi na strategijo, kot je runick stun, vendar tiste določene karte nisem še nikoli srečal, zato nisem vedel kako točno bi lahko igral okoli nje. Sedaj vem in pripravljen sem na za naslednjič.
Kako ocenjujete trenutno meta igro?
Trenutna meta mi je zelo všeč in mislim, da je z izjemo določenih non engine kart ne bi bilo potrebno spreminjati.
Se vam zdi raznolika in zanimiva ali ste opazili, da prevladujejo določeni arhetipi?
Je precej raznolika, kar navsezadnje kaže tudi statistika iz YCS Bologne, kjer je bilo v top8 kar 8 različnih strategij.
Ali menite, da so kakšne spremembe (ban lista, nove karte) potrebne za izboljšanje trenutne igre?
So določene karte, kot so fuwaloss, shifter, deck lockdown, sanctifire ipd., ki jih ne bi rad več videl v igri, ampak pustimo to konamiju in njihovi listi prepovedanih kart.
Kako vidite slovensko Yu-Gi-Oh! skupnost v primerjavi z mednarodno?
Slovenska Yu-Gi-Oh scena bi si želel da bi bila še večja. V mislih imam predvsem udeležbo na regionalnih turnirjih, kjer bi lahko z večjim številom rund še bolje testirali določene strategije. V primerjavi z mednarodno sceno smo precej v manjšini, pa čeprav imamo nekaj dobrih igralcev.
Kaj bi lahko izboljšali, da bi bili konkurenčnejši?
V prvi vrsti bi morale biti boljše in večje nagrade. To bi motiviralo in privabilo še več igralcev iz celotne Slovenije in tudi tujine. Na ta način bi se lahko organiziralo še več turnirjev, ker bi bilo tudi zanimanja več in tudi konkurenčnost bi seveda rastla, saj bi se igralci še bolj pripravljali v želji po zmagi.
Ali imate kakšen nasvet za mlade ali manj izkušene igralce, ki se želijo udeležiti turnirjev, kot je YCS?
Prvi korak je spoznavanje s pravili in udeležbo na lokalnih turnirjih. Nato se je smiselno udeležiti regionalnega turnirja, kjer pridobijo še več izkušenj za naprej. Je pa Yu-Gi-Oh igra, ki se razvija zelo hitro. Potrebno je spremljati katere karte so oziroma bodo prišle v novih setih in takoj pripravljati nove strategije za naprej. Ob številnem testiranju v živo in različnih platformah se lahko dobro pripraviš za dogodek kot je YCS Bologna.
Kakšni so vaši načrti za prihodnost? Boste tekmovali tudi na naslednjih YCS dogodkih?
Odvisno je od tega koliko bo dopuščal študij, saj je vendarle šola na prvem mestu. Planiram sicer udeležbo na Italian OPEN 2025 v januarju, Evropsko prvenstvo WCQ 2025 na katerega sem že kvalificiran in mogoče tudi naslednji YCS, ki bo v letu 2025. Poleg tega pa konstantna udeležba na regionalnih turnirjih in seveda slovenski natsi.
Kaj vas motivira, da še naprej igrate Yu-Gi-Oh!? Motivirajo me predvsem prijatelji, ki prav tako igrajo in se skupaj družimo. Rad imam miselne igre in tudi sam način igranja mi je zelo všeč. Igram že od malega, tako da me ob igri spremljajo tudi številni spomini, ki jih rad obujam