Naključje je privedlo do tega, da sem v enem mesecu pred sabo dobil dva RPG-ja izpod rok priznanih razvijalcev, oba pa sta od mene zahtevala preigravanje iz prvoosebnega pogleda. Ravno ko sem zaključil kampanjo igre Kingdom Come: Deliverance 2 se je v mojem e-poštnem nabiralniku znašla koda za igro Avowed, ki jo je skupaj spravil legendarni studio Obsidian Entertainment.
Tako sem na hiter način iz krutega in realističnega srednjeveškega sveta skočil v fantazijsko deželo Eora, ki pa ji ravno tako ne manjka nevarnosti. Žal tudi ta igra ni takšna mojstrovina, da bi o njej lahko pisal same hvalnice, vseeno pa je tole dober naslov, ki bo k sebi zagotovo pritegnil vsakega oboževalca Obsidianovih iger. A tudi ti bodo znali objokovati nekatere odločitve razvijalca, ki se je s to igro umaknil od RPG mehanik, ki so igrale tako pomembno vlogo v njihovih prejšnjih igrah, zaradi česar se celotna kampanja čuti nekoliko bolj plehko in hkrati manj pripravno za večkratno preigravanje.
VIDEO RECENZIJA
Razvojna ekipa: Obisidan Entertainment
Založnik: Xbox Game Studios
Platforme: PC, XSX
Steam: Povezava
Datum izida: 18. februar 2025
Cena: 69,99 €
Zvrst: Prvoosebni RPG
Ko je bil Avowed prvič najavljen so vsi takoj začeli delati primerjavo s Skyrimom, saj se obe igri odvijata v prvoosebnem pogledu in omogočata bojevanje preko mečev in sekir, hkrati pa lahko v rokah držimo magične izstrelke. Te primerjave so trajale vse dokler ni Obsidian sam izjavil, da bo Avowed drugačen naslov, nakar je prvi igralni napovednik pokazal bolj žive barve in boj, ki je spomnil na njihov prejšnji naslov The Outer Worlds.
In ta primerjava je bolj poštena, čeprav ne čisto točna, saj Avowed drži večji in bolj razgiban svet kot The Outer Worlds in tudi njegove igralne mehanike so bolj dodelane. Sem pa pri obeh igrah dobil občutek, da je imel Obsidian sprva zamišljeno bolj bogato in dodelano izkušnjo, ki pa je bila na račun pomanjkanja časa in proračuna stanjšana na nekaj, kar je lahko v 2025 izšlo v finalni obliki.

Avowed se dogaja v svetu, ki smo ga prej že lahko spoznali preko klasičnih RPG izkušenj Pillars of Eternity 1 in 2, le da tokrat obiščemo povsem novo pokrajino Living Lands. Poznavanje dogodkov iz prejšnjih iger tule ni nujno, boste pa poznavalci sveta Eore naleteli na cel kup referenc in omemb preteklih dogodkov, tako da je pametno, da si pred igranjem malce obnovite znanje ali pa prvič pregledate zgodovino tega razkošnega fantazijskega sveta, ki vsebuje cel kup skreganih ljudstev, legendarnih bitij in pomembnih bitk. Nastopamo v vlogi nemega protagonista, ki je odposlanec imperija Aedyr, šefi pa nas pošljejo raziskati težave dežele, ki se je povsod razpasla v obliki skrivnostne kuge, imenovane Dream Scourge.
To je ta osnovni zaplet glavne zgodbe, ki pa ga lahko že takoj po opravljeni začetni nalogi ignorirate ter se odpravite v raziskovanje širnega sveta, ki vam takoj odpre svoja vrata. V prvem mestecu se je sicer pametno najprej malce sprehoditi naokrog in vsaj izpolniti nekaj začetnih ciljev glavne zgodbe, saj boste ob tem prejeli tudi svojega prvega spremljevalca Kaija, mišičastega sopotnika, ki pri boju rad uporablja navezo puške in meča, kasneje pa se k vaši odpravi pridruži še mali Marius, ki je zelo vešč loka in v pomoč pogosto prikliče naravo. Naenkrat vam lahko ob boku stojita dva spremljevalca, skupno pa v celi kampanji najdemo samo štiri takšne kompanjone – z nobenim od njih ne boste mogli spočeti romance.

Že ob sprehodu skozi prvo mesto vam bo postalo jasno, da Awoved veliko svojih stranskih aktivnosti nameni preprostemu preiskovanju okolice. Stranske naloge sicer obstajajo, a so dokaj redke, zato boste za napredovanje morali zapustiti mesto in se preprosto odpraviti v eno smer, kjer boste upali, da vmes naletite na kakšno jamo ali utrdbo, tam pa bo treba koga pretepsti, na koncu pomeriti moči s šefom ter pobrati slasten zaklad, ki se lahko skriva bodisi na truplih poražencev ali pa v mično obarvanih skrinjah. Ob tem boste naleteli na presenetljivo dejstvo, da igra, ki toliko polaga na raziskovanje, na zemljevidu ne omogoča ustvarjanja svojih lastnih markerjev, ki bi jim nato lahko sledili na mini karti. Ta del tako izpade nekoliko neroden, naključno obiskane jame pa vsebujejo nekaj nevarnosti in manjših zgodb, ki jih lahko spremljamo preko zapuščenih listov, ki so bili iztrgani iz dnevnikov.
Pri tem prostem raziskovanju sem bil presenečen tudi nad tem koliko platformskih izzivov ponuja Awoved. Velikokrat boste namreč naleteli na zaprta vrata in se boste do notranjih prostorov lahko prebili samo tako, da najprej skočite na bližnje strehe ter se nato skozi serijo skokov prebijete do notranjosti, kjer vas bo čakal takšen ali drugačen zaklad. Nekomu se je zdela pametna ideja, da vsak tak košček zaklada oddaja nadležen zvok, ki ga v nastavitvah ni možno izklopiti. Igra vam tako daje znak, da sobane niste preiskali do konca, vendar mi je ta zvok skozi čas začel parati živce in včasih sem pobral stvari, ki jih sploh nisem potreboval in to samo zaradi tega, da bi stvar končno utihnila.

Razvijalec Obsidian je znan po svojih dialogih in čvekanja ne manjka tudi v temu naslovu. Število spremljevalcev je sicer uborno, a so vsi po vrsti dokaj zanimivi in vam radi navržejo svojo zgodovino ter imajo svoje lastne cilje pri vašem potovanju. S spremljevalci sicer lahko spregovorimo samo znotraj svojih kampov, ki jih lahko postavimo ob ogromnih Adra kamnih in to je takšen zanimiv ločen kotiček, ki je malce umaknjen od zunanjega sveta in je od tega ločen z nalagalnim zaslonom. Kamp me je malce spomnil na tistega iz igre Dragon Age Origins in tudi tule lahko poleg pogovarjanja s kompanjoni skočimo tudi na razdelek za nadgrajevanje opreme, tej pa lahko pripnemo tudi raznorazne magične lastnosti.
Ker je tole RPG je sestavni del naših življenj tudi bojevanje. Pri prvoosebnem pretepanju sem vedno skeptičen, a Awoved se v tem pogledu obnese solidno. Boj je akcijski in osebno sem se odločil za bojevnika, ki vihti ogromno sekiro ter nosi težak oklep, kar je pomenilo, da sem stavil na močne udarce, ki so nasprotniku zabijali poškodbe in mu hkrati polnili črto omamljenosti in ko je ta enkrat polna, lahko grdavžu zabijemo grde poškodbe in animacij ob tem se nikakor nisem mogel naveličati. Pri pretepanju je treba skrbeti tudi za kompanjona ter sprožati njune posebne sposobnosti, obenem pa je treba blokirati udarce in se pravočasno izmikati napadalnim vzorcem. Stvar je veliko bolj zabavna kot sem pričakoval po ogledu napovednikov in dogajanje dodatno začinijo dodatni napadi, ki jih odklepamo preko napredovanja stopenj glavnega lika.

Tudi našim spremljevalcem je treba nadgrajevati veščine, a razočarano sem ugotovil, da je to tudi edina stvar, ki jo lahko naredimo pri njihovem okraševanju. Zamenjamo jim lahko sicer preobleke, a dejanskih orožij in oklepa na njih ni možno natikati. V praksi je to pomenilo, da sem med igranjem naletel na veliko opreme, ki mi je bila povsem brezkoristna, saj je bila namenjena čarodeju ali pa nekomu, ki se zanaša na lok oziroma puške, tako da sem te stvari moral prodati.
Pri pomanjkanju RPG mehanik moram omeniti še dialoge. V nekaterih od njih nekatere vrstice zahtevajo dovolj točk v kateri od osnovnih statistik, vendar se mi nikoli ni zdelo, da sem ob izboru teh vrstic dosegel kaj res unikatnega kar ne bi zmogel ob izboru povsem običajnih vrstic dialoga. S tem sem dobil občutek, da moje odločitve ne vplivajo preveč na nadaljnji potek dogodkov, a to bi lahko dokončno potrdil samo z vnovičnim preigravanjem kampanje, česar pa za to recenzijo preprosto ni bilo časa.
Od igre Avowed se tako poslavljam s pozitivnimi vtisi, vendar si ne morem kaj, da se me ne bi ves čas držal isti vtis, ki sem ga pridobil ob igranju igre The Outer Worlds in sicer da je pred mano dobra igra, ki pa bi lahko bila veliko več, a zaradi neznanega razloga ni povsem dokončala svoje vizije. Svet Eore je zanimiv in Obisidan zna še vedno spisati privlačno zgodbo, spremljevalci pa se čutijo kot prave osebe, ki jih vodijo lastne želje in cilji. Škoda samo, da so dejanske RPG mehanike postale bolj plitve in da se dežela Living Lands včasih čuti nekam preveč statično, morda pa bo tudi ta igra sledila zgledu The Outer Worlds, ki je nekatere od svojih zamer popravila preko odličnih naknadno izdanih dodatkov.