🔥 UVI.GG

Kaya’s Prophecy – Ko Stacklands sreča Slay the Spire

Stacklands je hit iz leta 2022, ki je populariziral popolnoma nov žanr. Čeprav je grafično in mehansko precej preprost, je združil zasvojljivo igralno zanko raziskovanja, zlaganja kart na kupčke, napredka in preživetja. Kaya’s Prophecy je v mnogih pogledih podobna igra, a uvede par prav lepih novosti. Postavi te v kožo zadnjega preživelega iz vasi, ki jo je uničila prebuditev zlobnega boga. To vrhovno bitje se hrani s tvojo bolečino in vsakodnevno zahteva daritve. Kot povprečen šef, a z manj razumevanja do neuspeha… no… odvisno od šefa.

Plan je precej preprost. Začneš iz nule, zbiraš dobrine, gradiš vedno bolj kompleksne zgradbe in vsak žrtvuješ nekaj hrane. Hvala, gospodar, da lahko hranim tvojo debelo rit. Lahko še? Največja svojevrstnost je sistem bojevanja. Poteka podobno kot v Slay the Spire in skupno prejmemo zanimiv spoj kartanja in gradnje kolonije, ki na papirju deluje čudno, v praksi pa te posrka v svojo unikatno mešanico stresa, čarobnih krompirjev in krvoločnih sovražnikov.


Razvojna ekipa: Jérémie & Thibaut
Založnik: Jérémie & Thibaut
Platforme: PC
Steam: Povezava
Datum izida: 10. april 2025
Cena: 13,79 €

Zvrst: Solitaire gradnja kolonije s kartami


Napovednik

Ko te bog nauči sistema davkov

Če ti je Stacklands poznan, se boš v Kaya’s Prophecy počutil kot doma, samo da ti tokrat za ovratnik diha božje bitje, ki redno krade težko prigaran pridelek. Igro začneš z enim vaščanom in nekaj osnovnimi kartami, ki jih kombiniraš in nadgrajuješ.

Vsak dan moraš zbrati dovolj hrane – kar ni problem… dokler ne ugotoviš, da ti igra poveča zahtevnost samo zato, ker imaš na mizi več kart. Skladiščiš več hrane? Čestitke, cena daritev je ravnokar narasla!

Odvečne karte lahko žrtvuješ v zameno za temno kri – valuto, s katero kupuješ nove pakete. Tukaj se začne loterija. Ob odpiranju lahko dobiš redke in uporabne karte… ali pa kartonski približek pokvarjenega krompirja. V vsakem primeru pa ostaneš z manj prostega prostora in še večjimi zahtevami svojega krvoločnega nadrejenega.

Simulacija kolonije sreča Slay the Spire na drogah

Če bi se vse skupaj tu končalo, bi šlo zgolj za solidno kopijo že videnega. A boj je nekaj popolnoma drugega. Ker očitno življenje še ni dovolj težko, ob obisku plenilcev ali raziskovanju skočiš v bojne sekvence, ki so presenetljivo všečne. Gre za roguelike deckbuilding sistem, kjer vsaka karta šteje, vsaka napaka boli in vsak ščit – za razliko od mnogih sorodnikov – ne odpove ob začetku vsake nove runde. Kar je lepo. In redko.

Borba je preprosta in pregledna, kar je osvežujoče. Imaš akcijske točke, karte za napad ali obrambo, in sistem kombinacij, ki nagradi razmišljanje. Seveda lahko igraš tudi brezglavo, a potem ne jamraj, ko te razbijejo jezne čebele in ti bog požge pol vasi.

Najbolj zanimiv del je povezava med borbo in kolonijo. Če zanemariš raziskovanje in se posvetiš le gradnji vasi, boš prej ali slej pogrnil, ker boš ostal brez ključnih virov. Igra te sili, da razmišljaš celostno: malo bojevanja, malo kmetovanja, malo napredovanja. Klasično balkansko življenje.

Vizualni cukrček z dušo

Vizualna podoba igre je prav luštna. Ročno risane karte so barvite, svet izgleda kot džungelska knjiga in vse skupaj deluje zelo organsko. Likovno gre za miks fantazijskih bitij, ki ne poskušajo biti realistična – in hvala bogu za to. Kdo še rabi realnost, če že v njej živimo?

Žal pa igra trpi za sindromom “lepo, a statično”. Vse je narisano, a brez animacij. Tudi med boji liki ostajajo v kartični obliki, brez gibanja. Včasih se zdi, kot da igraš zbirko slik, ne pa igro. Malenkostno razočaranje, a nič takega, da bi si želel žrtvovati razvijalca bogu. Vsaj zaenkrat.

A seveda ni brez težav. Je precej kratka in celotna zgodba skupno vzame dobrih 6-10 ur, nakar praktično vidiš skoraj vse, kar ti igra nudi. Prav tako bi si želel nekoliko več globine, saj po mojem mnenju trpi za istim sindromom kot Stacklands, kjer magija izgine, ko odkriješ večino novosti.

Drugi problem je v sreči, saj je ključen del par elementov. Od bojevanja, kjer te lahko slaba kombinacija sovražnikovih potez in povlečenih kart pokonča v eni potezi, do vlečenja kart iz kupčkov, kjer je v ospredju.

Razsodba

(+) Inovativen spoj bojevanja s kartami in gradnje kolonije
(+) Posrečen vizualni stil
(+) Gladko delovanje brez hroščev
(+/-) Odvisnost od sreče
(+/-) Boji so zabavni, a vizualno precej statični
(-) Precej kratka dolžina
(-) Pogrešal sem nekoliko več globine

Kljub RNG komponenti in občasnim frustracijam, Kaya’s Prophecy ostaja dobro realizirana igra v tem posrečenem žanru. Da, boš moral imeti nekaj sreče. In da, bog bo tečen. Ampak vsaka kazen te ne uniči – pogosto lahko okrevaš in nadaljuješ. Napredek je zabaven in vsi ločeni elementi več kot zadostni za zabavno igralno izkušnjo.

Vaša reakcija na recenzijo?

Sveže recenzije

Več

PUSTI ODGOVOR

Prosimo, vnesite vaš komentar!
Prosimo, vnesite vaše ime

🔥Popularne recenzije

Več