Avgusta lani smo pisali o pogumni pobudi, ki jo je skupaj spravil YouTuber Ross Scott, in ta se loti problema prezervacije iger in kako bi te ohranili v delujočem stanju tudi, ko za založnika niso več profitabilne. Sicer je veliko takšnih iger našlo zatočišče v spletni trgovini GOG, ki ima sama tudi svojo iniciativo glede ohranjanja iger, a njihov pristop je učinkovit zgolj pri enoigralskih igrah, kjer je včasih dovolj že odstraniti zaščito, narediti nekaj popravkov za kompatibilnost z novejšimi sistemi in igra lahko živi “večno”.
Večji problem pa se zgodi pri tistih igrah, ki se za svoje delovanje zanašajo na delovanje strežnikov, saj so ti dragi za vzdrževanje in založniku se čez čas, ko igralna baza pade pod določeno raven, to več ne splača, nakar gre igra v grob, igranje pa je zaradi mrtvih strežnikov nemogoče. Tako je v preteklosti pomrlo ogromno MMO-jev, a tista stvar, ki je Rossa spodbudila k izdelavi pobude Stop Killing Games, je bila igra The Crew – spletna dirkačina, ki jo je Ubisoft odklopil od strežnikov in je tako postala neigralna.
Pobuda Stop Killing Games bi to preprečila – in to prek zakona, ki bi ga morala sprejeti Evropska unija. Stvar sicer ne bi prisilila založnikov, da bi morali večno plačevati za strežnike, a bi ti morali vsaj igri ponuditi možnost “offline” igranja, tako da skupki kode ne bi ostali povsem nekoristni in bi igralci v njih še vedno lahko našli nekaj zabave. To pa bi potem omogočilo tudi izdelavo zasebnih strežnikov, prek katerih bi se, na lastne stroške, igralci vseeno lahko povezali med seboj in se družno zabavali v igranju.
Iniciativa Stop Killing Games je lani sicer dobila pogumen začetek, saj je vse skupaj postalo peticija, ki jo lahko podpiše vsak legitimen prebivalec Evropske unije. Podpisi so se začeli hitro zbirati, saj je gibanje postalo močno razširjeno, a se je nato tudi močno upočasnilo. Razlogov za to je več: Scott v novem videu pravi, da je igričarje težko prisiliti, da jim je res mar za določeno pobudo, in morda tudi igra The Crew ni bila prava izbira za tisti naslov, za katerega bi se morali zavzeti vsi igričarji po svetu, saj je to dokaj povprečna dirkačina. Svojo škodo je gibanju zadal tudi YouTuber Pirate Software, ki je podpisom nasprotoval in celotno zadevo že vnaprej obsodil na propad.
Za uspeh te državljanske pobude je potrebno zbrati milijon podpisov, časa za to pa ni več veliko, saj se rok izteče že čez dober mesec – 31. julija 2025. Peticija je sicer do sedaj zbrala že dobrih 570 tisoč podpisov, a je tako še vedno dokaj daleč od svojega cilja, zato potrebuje pomoč vsakega, ki za njo še ni spočel svojega digitalnega podpisa. Svoj glas lahko oddate prek sledeče povezave in s tem vsaj malce pripomorete k lepši igričarski prihodnosti.