Razvojna ekipa: Grip Digital (Češka) & Teotl Studios (Švedska)
Založnik: Teotl Studios
Spletna stran: https://www.thesolusproject.com/
Steam: https://store.steampowered.com/app/313630/
Napovednik: https://www.youtube.com/watch?v=4KcFN5qikME
Operacijski sistemi: Windows 7, 8, 8.1, 10
Datum izida: 7.6.2016
Cena: 14.99€
Zvrst: Preživetvena avantura
Video Pregled
Opis
Presneta stranišča, kar naprej mi hodijo po mislih. Nikoli si nisem mislil, da bom pogrešal njihov smrad… in to lagodje z revijo v rokah. Kako dolgo sem že tu? Tristo kosmatih, ponovno se oblači. Samo tega je manjkalo, premočen bom, in ta mraz, čutim, da me počasi že načenja. No, vsaj zaloge mi je uspelo napolniti. Ne, NE! Temni se, pohiti presneto, … Kot v najhujši nočni mori.. »BIP BIP, ZMRZUJEŠ«, ja ne ga srat. Mraz, utrujenost… koraki so vse počasnejši, oblačila in prtljaga vse težja, zakaj Bog, ZAKAJ JAZ? *Tišina*… Končno v zavetišču, , vsaj žejen ne bom.
The Solus Project je preživetvena, znanstveno – fantastična igra izpod rok švedskega razvojnega studia. Od večine iger tega žanra se razlikuje predvsem po tem, da daje poudarek raziskovanju in ne gradnji zavetja – ker boste večino časa raziskovali, po tem ne bo potrebe. Gre tudi za eno izmed iger, katero smo imeli priložnost spremljati preko zgodnjega dostopa na Steam-u. Tako je eden izmed dokazov, da Steam zgodnji dostop lahko uspe, če stojijo za igro pravi razvijalci.
Kontrola kliče Majorja Toma
Štorija nam takoj na začetku pojasni, da je bila človeška rasa zaradi uničenja Zemlje prisiljena poiskati nov dom. Vse kar je ostalo od človeštva je flota vesoljskih ladij, ki že več let potuje po vesolju, saj primernega planeta (za naselitev) ni in ni na vidiku. Ste član raziskovalne ekipe, katere naloga je raziskati neznane planete in ugotoviti, če je kateri izmed njih primeren za kolonizacijo. Ravnokar raziskujete še enega v vrsti – Gliese, ko gre nekaj strašansko narobe. Izvidniška ladja strmoglavi, nesrečo pa preživite zgolj vi (tako vsaj mislite). Namesto raziskovanja je tako tokrat vaša glavna naloga lastno preživetje. Hitro pa ugotovite, da Gliese skriva velikansko skrivnost. Vam bo uspelo vzpostaviti stik s človeštvom in deliti svoja odkritja z njimi? To je odvisno le od vas.
Sprva vas planet zavede z mikavnimi plažami in toplim, sončnim vremenom. Ne uide pomislek na krajšo namakanje v neskončnem oceanu, lahko pa vržete tudi pogled na vsa mogoča nebesna telesa. Ravno tu zna igra navdušiti. Grafična podoba je odlična, veliko truda je bilo vloženega tudi v detajle, ki jih zna marsikdo spregledati. Primer tega sta plima in oseka, ki nista tu le za izgled, ampak imata tudi vpliv na okolje. Ob oseki lahko raziščete kraje, ki jih drugače ni možno doseči, saj jih ob plimi prekriva voda.
Seveda pa časa za oddih ni, najprej je potrebno poskrbeti za osnovne potrebe, saj okolje še zdaleč ni nedolžno, še več, zna biti izredno nevarno. Kar se da hitro morate nabrati zalogo hrane in tekočine, saj lahko pomanjkanje drago stane. Za razliko od nekaterih drugih naslovov, v igri računalniško upravljanih nasprotnikov ne bo, boriti se boste morali s svojim metabolizmom, pastmi, ugankami in negostoljubno naravo.
Lakota udari tudi v vesolju
S samimi zalogami hrane in vode čez celotno igro nisem imel večjih težav, morda samo na začetku, ko se neznalci še malce lovimo. Čeprav je na začetku naš »nahrbtnik« majhen in s sabo lahko nosimo samo 12 predmetov, lahko med raziskovanjem najdemo nagraditve, ki to število povečajo na 32. Naše preživetje je odvisno od več dejavnikov, ki nam jih sporoča majhna naprava PDA, do katere lahko dostopate s pogledom navzdol. Obvešča nas o fizičnem stanju lika, pokaže vam ko ste lačni, žejni, podhlajeni, zaspani… Vsake toliko bo potrebno vreči pogled nanjo, saj lahko drugače kaj hitro spregledate kaj pomembnega.
Obstaja tudi enostavno kovačenje, ki nikoli zares ne zaživi, saj ne moremo ustvariti česar posebno drznega. Večina receptov je enostavnih in združuje dve stvari (palica, olje in vejevje za izgradnjo bakle), sistem pa uporabljate tudi za na primer razbitje konzerve hrane s kamnom, ki ste ga predhodno z drugim kamnom obrusili.
Navdušuje pažnja razvijalcev, ki so šli v podrobnosti. Ko dežuje se nam na maski poznajo dežne kaplje, te pa ob nizkih temperaturah tudi zamrznejo. Prav tako naš lik za sabo pušča stopinje. Vidno je, da je bilo v izdelavo vloženega veliko truda, saj so podrobnosti vidne povsod. Glaven primer tega so raznolike vremenske razmere, saj opazimo vse od deževja, snega do neviht z grmenjem in celo tornada.
Skriti zaklad
Med potovanjem boste odkrili tudi več koristnih predmetov, med katerimi bi izpostavil predvsem napravo za teleportiranje, ki je zelo koristen pripomoček. Potrebovali jo boste tudi za razrešitev različnih ugank, a njena glavna naloga je omogočanje dostopa do področij, do katerih drugače ne bi mogli dostopati.
Sicer vam The Solus Project naloži smer, kamor morate iti za napredovanje, a nikoli nisem dobil občutka, da me vodi za roko. Večino igralnega časa sem preživel na potovanjih med površjem in podzemnimi predori, ki so že bili zgrajeni pred mojim prihodom. To je tudi največja skrivnost… kdo je zgradil vse te strukture in kaj se je zgodilo z njimi? No, vam zdaj služijo za potovanje med otoki, saj zaradi oceana drugih dostopov za samostojne raziskovalca ni.
Je pa raziskovanje vsake luknje in razpoke nadgrajeno, saj med dogodivščinami najdete posebne predmete, ki vam malenkostno olajšajo preživetje. Razlikujejo se na več vrst, vse pa vam dajo manjši bonus, ki pa sčasoma postane zelo opazen. Resda ni nujno, da najdete vse, a zakaj potem sploh igrate igro, katere fokus je raziskovanje?
Izgled se kosa s AAA naslovi
Grafična podoba je izjemno lepa in presenetljivo je igra tudi dokaj dobro optimizirana. Ko ne boste na površju opazovali izjemno podrobnih vremenskih razmer, se boste v temnem in mrzlem podzemlju srečevali z masivnimi in impresivnimi strukturami, ob koder boste ves čas čakali, kdaj bo kakšen izmed prebivalcev propadle civilizacije skočil pred vas.
Na sistemu z GTX 960 in i3 4150 igra deluje gladko na skoraj najvišjih nastavitvah, do padcev sličic pa ne prihaja. Omogočena je tudi podpora za VR, a te nisem imel priložnost preizkusiti. V kolikor sem bral izkušnje drugih ljudi, je z njo kar nekaj težav.
Sama zvočna podloga je tudi kar solidna, čeprav sčasoma začne biti nadležno glasno dihanje protagonista ob najmanjšem naporu, kot da bi imel hujšo stopnjo astme. Tudi govor je, čeprav ga ni kaj preveč, bolj povprečen. sploh monologi vašega karakterja pa so na čase skorajda smešni. A ne zaradi vsebine, ampak zaradi slabe kvalitete. Na srečo govor ni ravno pogost, tako da boste večino časa zaviti v tišino. No, in zvoke okolja seveda.
Zaključek
The Solus Project me je pozitivno presenetil. Pričakoval sem namreč še eno v vrsti tipičnega preživetvenega žanra, dobil pa zanimivo, grafično izjemno lepo igro z dodelanimi mehanikami, kjer je glaven poudarek na preživetju in raziskovanju. Malenkostno od izkušnje vzamejo redki hrošči, dokaj ponavljajoče se jame ter občasno nerazumljive naloge, a na splošno gre za zelo prijetno izkušnjo, ki jo priporočam vsakomur, ki obožuje igre z veliko raziskovanja, sploh glede na nizko ceno 15€.