Po večmesečnem ugibanju je podjetje NVIDIA vendarle razkrilo novo, hudo pričakovano 4. generacijo grafičnih kartic RTX in cene so naravnost astronomske.
NVIDIA bo najprej splavila grafični kartici RTX 4090 in 4080, ki predstavljata vrhunec zmogljivosti in s sabo prinašata kar nekaj sprememb. Med igralci bo zagotovo najbolj zaželena grafična kartica RTX 4080, a pri nakupu te bo treba biti pozoren, saj nas čakata dve različni verziji.
Na voljo bosta namreč 12 in 16 GB verziji, a kartici se, kljub istemu imenu, ne bosta razlikovali samo po količini pomnilnika. RTX 4080 bo v 12 GB izvedbi vseboval 7.680 jeder CUDA, njena moč pa bo znašala 40 TFLOP-ov. Po drugi strani pa bo RTX 4080 v 16 GB inačici vsebovala kar 9.728 jeder CUDA in 49 TFLOP-ov, kar je precejšnja razlika v moči, a NVIDIA poskuša to opravičiti s ceno. 12 GB verzija bo namreč zase zahtevala 1.099 €, medtem ko bo za 16 GB treba odšteti kar 1.469 €. Te cene sicer veljajo za Nemčijo, tako da znajo biti cene v Sloveniji še malce dražje, saj bodo zagotovo posamični trgovci zaradi zaloge umetno višali cene.
Prices in Germany:
— Andreas Schilling 🇺🇦 (@aschilling) September 20, 2022
– GeForce RTX 4090: 1.949 Euro
– GeForce RTX 4080 16 GB: 1.469 Euro
– GeForce RTX 4080 12 GB: 1.099 Euro
NVIDIA ist continuing the path …
Še dražji bo sam vrh ponudbe: RTX 4090. Ta grafična kartica bo namreč zase zahtevala kar 1.949 €, za to ceno pa boste prejeli 24 GB pomnilnika, 16.384 jeder CUDA in 82 TFLOP-ov, kar so vsekakor impresivne karakteristike. Vendar pa je cena resnično visoka, saj so praktično vse grafične kartice dražje od 3. generacije, RTX 4090 pa se s svojo ceno za mišjo dlako loči od dveh tisočakov. Če k temu dodamo še to, da bodo nove grafične kartice zagotovo tudi energetsko požrešne in dejstvo, da je cena elektrike poskočila v nebo, pridemo do zaključka, da bo igranje PC naslovov na voljo samo še elitnim in premožnim igralcem.
Nova serija grafičnih kartic pa s sabo prinaša še eno zanimivost: DLSS 3. Gre za izboljšano tehnologijo preračunavanja ločljivosti preko umetne pameti, kar je na koncu izvrglo višje sličice na sekundo, brez da bi za to morali žrtvovati grafično lepoto in ostrino slike. DLSS 2 je pri temu izrisoval posamezne piksle, medtem ko bo DLSS 3 zmožen izrisati celotno sličico ali “frame”, kar bo dvignilo optimizacijo na novo raven.
NVIDIA je za to tehnologijo pokazala nekaj praktičnih rezultatov in najbolj viden je bil pri temu Cyberpunk 2077. Ta bo v obliki brezplačne posodobitve prejel funkcijo Ray Tracing: Overdrive Mode, ki ob vključenih ray tracing učinkih in s pomočjo DLSS-a 3 dvigne sličice na sekundo iz številke 22 na kar 96. Seveda je te cifre treba vzeti z nekaj rezerve, saj so bile zagotovo ustvarjene v laboratorijskih pogojih, a tudi če lahko DLSS 3 izboljša optimizacijo za samo 2x, namesto 3x, je to ogromen dosežek na področju optimizacije.
Žal pa DLSS 3 s sabo prinaša en velik minus. Za novo tehnologijo je namreč morala NVIDIA spremeniti arhitekturo grafičnih kartic, tako da bo DLSS 3 podprt samo na 4. generaciji grafičnih kartic RTX, medtem ko se lastniki kartic RTX 3060, 3070, 3080 in celo 3090 obrišete pod nosom.
NVIDIA ni ničesar povedala glede cenejših variant 4. generacije, kamor spadata RTX 4070 in 4060, tako da bo za funkcije in cene teh treba še malce počakati. Nova serija grafičnih kartic RTX 4090 se bo rodila 12. oktobra, medtem ko bomo na RTX 4080 morali počakati na november. AMD svoje lastne grafične kartice RDNA 3 na trg pripeljal isti mesec, torej 3. novembra, po, vsaj tako upamo, precej nižji ceni od svojega največjega konkurenta.