Preigrali smo nekaj ur igre God of War: Ragnarok in tule so naši prvi vtisi

Sony se pripravlja še za svojo zadnjo večjo ekskluzivo v letu 2022 in to čast bo dobila igra God of War: Ragnarok. Gre za čistokrvno nadaljevanje izvirnika iz leta 2018, ki je takrat pri nas dobil najvišjo možno oceno, razvijalec Santa Monica pa je za izdelavo naslednika potreboval 4 leta, kar se zna komu zdeti veliko, a glede na vse prestavitve AAA naslovov je tole kar uspeh in tudi dokaz, da pri razvoju ni bilo kakšnih večjih nepričakovanih zapletov.

Založnik nam je poslal zgodnjo kopijo igre in nam dovolil spisati nekaj vtisov igre, ki izhajajo iz prvih ur igranja, medtem ko celotna recenzija pride naknadno.


Razvojna ekipa: Santa Monica
Založnik: Sony
Platforme: 
PS5, PS4
Nakup: PlayStation trgovina
Datum izida: 9. novembra 2022
Cena: od 69,99 € do 79,99 €

Zvrst: Tretjeosebna akcijska avantura v odprtem svetu


Kaj poreči: tole je pač God of War, ki je mestoma že malce preveč podoben svojemu izvirniku. Če ste morda za predpriprave še enkrat preigrali original iz 2018 in se boste nato ob izidu spravili v igranje Ragnaroka, se boste počutili, kot da sta to dva dela ene celote. To je super, če ste si pri nadaljevanju zaželeli samo še več iste vsebine in malce manj super, če ste morda pričakovali kakšno resno evolucijo ali pa nemara celo revolucijo igralne formule.

Prvi God of War je marsikoga navdušil ravno zaradi svoje temeljite spremembe igralne formule, saj smo spremljali veliko bolj odraslo zgodbo Kratosa, ki se je želel znebiti svoje grške preteklosti in zaživeti v novem svetu, zraven pa je moral poskrbeti še za svojega sina Atreusa. Tako je moral naenkrat združiti vlogi trdoživega bojevnika in očeta, to pa ni tako enostavna naloga.

ragnarok
Nekateri kadri so preprosto fenomenalni.

Ragnarok tako samo nadaljuje pripoved. Mesto dogajanja ostaja Midgard in začetni zaplet je zopet enak: naš dvojec junakov poskuša živeti v miru, a spet jima na kočo nekdo potrka. Tokrat je to Thor, ki ni ravno vesel, da smo mu v pretekli odpravi pobili sinove, pridruži pa se mu še Odin. Skupina se usede za mizo, kjer poskuša doseči nek dogovor o premirju, a seveda Kratos ni ravno diplomat, zato se hitro udari s Thorom v ogromni bitki, kjer se rušijo drevesa in lomijo gore.

Vam je to od nekje znano? Tako je, skoraj po istih korakih je šel predhodnik, le da smo se tam pretepali z Baldurjem, ki mi je s svojo impozantnostjo ostal še danes v spominu in Thor, čeprav ogromen možakar z zajetnim vampom ni slab, glede karizme svojega sina enostavno ne more prekašati. Ko je enkrat bitke konec se Kratos in Atreus odločita poiskati Tyra, nordijskega boga vojne, ki bi jima lahko pomagal iz škripcev, pot do njega pa bo vodila skozi kraljestvo škratov Svartalfheim.

Svartalfheim je mesto škratov, a ne pričakujte kakšne obljudene lokacije, saj se vsi prebivalci v strahu poskrijejo pred vami.

Ravno v tem mestu sem preživel svoje prve ure igranja, zato so vtisi omejeni na ta predel. Gre za prvo malce večje območje, ki nam omogoča opravljanje osrednje štorijalne niti, vmes pa dobimo tudi nekaj stranskih opravil. Slednje sledijo korakom predhodnika in so tako dokaj kvalitetne, tako da ne boste padli v ponavljanje enih in istih opravil. Vmes boste naleteli tudi še na druge manjše opravke, kot je denimo metanje sekir v vedra z zakladi, pobiranje denarcev iz jezera in trganje posebnih “sadežev”, ki vam dajo stalne nadgradnje, seveda pa ni izostalo niti odpiranje skrinj, za katere morate najprej usekati po trojici črk. Novost so gejzirji, ki jih je treba občasno zmrzniti s sekiro, kar nam omogoča prečkanje določenih previsov, nova pa je tudi možnost metanja rezil z verigo, ki nam omogočajo doseg oddaljenih skalnatih odsekov.

Grafično gledano je zadeva čudovita, a se od predhodnika ne razlikuje bistveno.

Okolica je naravnost čudovita in ker so škratje znani po svojih tehnološki iznajdljivosti, boste naleteli na veliko več naprav tipa mlini, ki jim bo treba preko razrešitve ugank zopet zagnati kri po žilah preko raznih potokov in gejzirjev, s tem pa se vam bo odprla pot naprej.

Grafično gledano zadeva ni ravno neka revolucija in nadaljuje vizualni stil predhodnika. S tem ni nič narobe, saj je original še danes videti čudovito, Ragnarok pa na konzoli PlayStation 5 ponuja dve grafične nastavitve za igranje pri višji ločljivosti, a pri nižjih sličicah na sekundo, velja pa tudi obratno. Tako kot vsi novejši Sonyevi naslovi tudi Ragnarok ponuja obilico nastavitev za tiste s posebnimi potrebami, tako da je skrb glede barvne slepote tudi tule odveč, prilagajamo pa lahko tudi marsikakšen vidik uporabniškega vmesnika. Čuti se sicer, da je bila zadeva delana tudi za konzolo PlayStation 4, tako da vas spet čaka cel kup ožjih prehodov, ki so v bistvu izgovor za to, da lahko igra na počasnejši konzoli naloži naslednjo stopnjo, tako kot prej pa tudi tule nalagalnih zaslonov, razen ob smrti, ne boste ugledali. No, razen če sem notri ne prištejete tudi selitve med portali za hitro prečkanje mape. Med temi bomo spet morali skočiti v posebno dimenzijo in tam poslušati dialoge in čakati, da se pred nami končno izrišejo vrata.

Vidi se, da je bila igra delana za konzolo PlayStation 4, zato boste ob hitrem teleportiranju zopet primorani na čakanje v vicah.

Tudi boj ni doživel kakšnih bistvenih sprememb. Glavnino pretepanja boste izvajali preko sekire, noža Blades of Chaos pa se odkleneta takoj na začetku. Grdavže boste sekali preko lahkih in težkih zamahov, s puščicami pa vam bo na pomoč vedno ob strani stal Atreus, njegova pomoč pa pride zelo prav ob polnjenju merilnika, ki lahko sovraga pusti omotičnega, temu pa nato sledi brutalna usmrtitev. Naletel sem na nekaj novih sovražnikov, ki zahtevajo svoje pristope, zanimivo pa je, da igranje na najtežji stopnji God of War sovragom doda možnost, da si sredi pretepanja povišajo stopnjo in tako postanejo še težji in še bolj smrtonosni.

Vrača se tudi moj najbolj nepriljubljen del originala, ki se tiče kovačenja. Upal sem, da bo razvijalec na tem področju naredil nekaj sprememb, a nadgrajevanje opreme se zdi enako kot v predhodniku. Pri dobro znanem škratjem dvojcu Sinriju in Broku boste spet skrbeli za nadgrajevanje oklepa in sekire, vsem tem pa boste lahko vgrajevali tudi določene modifikacije za boljši izkupiček zadanih poškodb.

Vračajo se tudi tiste stare uganke s skrinjami in črkami.

God of War Ragnarok me tako v svojih uvodnih urah ni kdove kako presenetil in priznati moram, da se mi zdi igra celo malce preveč podobna z originalom in bi lahko razvijalec malce bolj tvegal s predstavitvijo kakšni novih idej. K sreči sta Kratos in Atreus ter vsa igralna zasedba dovolj zanimivi, da vas pri igranju vlečejo naprej, zavedam pa se tudi, da sem pri teh prvih urah šele popraskal površino igre, ki pod sabo zagotovo skriva še ogromno dobrot.

Polno recenzijo, podprto z videom, si boste lahko na naši strani ogledali 3. novembra ob 17.00.

Vaša reakcija na članek?

🔥Popularno

🛎️ Sveže objave

PUSTI ODGOVOR

Prosimo, vnesite vaš komentar!
Prosimo, vnesite vaše ime