Pri naši recenziji konzole PlayStation 5 smo novi igralni plošček DualSense izpostavili za nekaj, kar bi znal kupec hitro spregledati, a gre za pomemben vidik konzole, ki dejansko dopolni igralno izkušnjo, brez da bi moral za to plačati davek na kakšnem drugem področju.
Sony je namreč v novo generacijo igralnih ploščkov vgradil dve pomembni novosti: napredne povratne učinke, ki gredo dlje od samo preprostih vibracij in sprožilnike, ki si lastijo dejanski upor, to pa je nato plodno izkoristila marsikakšna igra.
DualSense je bil iz našega vidika skoraj popoln igralni plošček, a Sony je bil mnenja, da lahko formulo še izboljša, zato je začel delo na izboljšani, skorajda profesionalni različici DualSense Edge, ravno ta pa se je pred kratkim potila v mojih dlaneh.
VIDEO RECENZIJA
Ob prejemu paketa me je najprej presenetila njegova teža, ki je konkretno večja od predhodnika, zaradi česar so se mi pojavile skrbi, da zna biti zadeva nemara celo pretežka za vsakdanjo uporabo. Vendar pa so bile te skrbi odveč, saj je šla dodatna teža na račun priložene bele torbice, ki služi za priročno hranjenje vseh dodatnih komponent, ki jih lahko s sabo vzamemo kamorkoli.
Torbica vsebuje vrsto zanimivosti. Tu je denimo pleten USB-C kabel, ki v dolžino znaša dva metra, kar je dovolj tudi za tiste res ogromne televizorje, zaradi katerih je treba kavč poriniti metre nazaj. Kabel na koncu vsebuje držalo, ki zadevo bolj pričvrsti na kontroler, tako da ta ne bo izpadel niti ob tistih najbolj divjih igralnih seansah.
Spodaj lahko najdemo morda največjo privlačnost Edgea: par dodatnih gumbov, ki jih lahko namestimo na zadnji del igralnega ploščka, para gumbov pa se razlikujeta glede na svojo velikost. V obeh primerih je pripojitev dodatnih sprožilnikov enostavna kot pasulj, saj oba delujeta na principu magnetov, tako da jih preprosto vstavimo v vdolbinici in zabava se lahko začne. Para lahko med sabo celo pomešamo, če bi zaradi nekega razloga na desni strani imeli krajši gumb in na levi daljšega, konzola pa dodatna pritiskala zazna takoj.
Ob predstavitvi novega kontrolerja sem imel zmotno prepričanje, da bosta dva dodatna gumba na zadnji strani dejansko razširila nabor aktivnih gumbov, ki jih imamo lahko v vsaki igri naenkrat, a temu ni tako. Dva dodatna gumba ne postaneta L4 in R4, ampak lahko samo zamenjata funkcijo že obstoječih gumbov. Tako lahko denimo pritisk križnega gumba za navzdol ali gumb trikotnik navežete na novi lopatici, kar se morda zdi nekaj, kar ne bo igralo velike vloge, a dejansko zna priti prav.
V dirkačini Gran Turismo 7 nova gumba prideta hudo prav za ročno prestavljanje prestav in ob malce domišljije v rokah začutite pravi virtualni volan. V kakšni tretjeosebni igri tipa Horizon Forbidden Dawn se lahko znebite nadležnega pritiskanja paličice R3 za šprint in se v tek spustite preko veliko bolj udobnega gumba na hrbtni strani. To sta samo dva primera, ki sta prišla meni osebno prav in dejstvo je, da si zdaj lahko ustvarimo veliko bolj osebno nadzorno shemo kot prej.
Gumbe preprogramiramo preko namenske sistemske nastavitve znotraj PlayStationa, vse novo nastavljene funkcije pa nato shranimo pod poseben profil. Poleg mešanja funkcij posameznih gumbov, lahko nekatere od njih celo povsem onesposobimo ter si tako ustvarimo unikatne nadzorne sheme v štiri obstoječe profile, med katerimi nato lahko preklaplajamo preko dveh novih gumbov Fn, ki so nam znani iz naprednejših PC tipkovnic. Preprosto držite tipko Fn in enega od štirih gumbov na desni strani igralnega ploščka in sprememba nadzorne sheme je instantna. Preko tipk Fn lahko prilagajamo tudi glasnost zvočnikov in mikrofona, to pa naredimo v navezi s križnimi gumbi.
Dodatne funkcije so prispele tudi na same sprožilnike. Tem lahko zdaj fizično nastavimo stopnjo odpornosti, ki se deli na tri stopnje. Prva od teh je enaka tisti, ki jo srečamo na navadnem DualSensu, a že druga prepolovi razdaljo od pritiska do izvršbe ukaza. Na vrhu se nahaja stopnja, ki zahteva samo lahek pritisk in že je ta zaznan, vse to pa nam spet lahko pride prav v vrsti različnih situacij. V dirkačini Need for Speed Unbound je zadeva hudo priročna, saj moramo za vožnjo neprestano stiskati desni sprožilnik, zaradi česar se lahko prst hitro utrudi, ob najvišji stopnji odpora pa je dovolj že majhen pritisk in že dirjamo po cesti z bolj spočitim kazalcem. V kakšnem Call of Duty-ju pa sprožimo hitrejši učinek streljanja, saj prstu ni treba opraviti tako dolge poti za sprožitev ukaza. S sprožilnikom se morda ni pametno igrati v kakšnem Returnalu, kjer hod sprožilnika dejansko vsebuje dve funkciji in zna takšno mešanje privesti do kakšne nepričakovane težave.
DualSense Edge vsebuje modularno zasnovo, kar omogoča tudi lahko in priročno menjavo nekaterih delov ali pa prilagajanje teh našim lastnim potrebam. V prej omenjeni torbici se nahajata še dva para gobic, ki se razlikujeta po višini in ju lahko namestimo na vrh igralnih paličic. Odstranitev je enostavna, saj zadevo samo potegnemo dol, nove kapice, ki na sebi nosijo nekaj grobe teksture in so skoraj identične tistim iz kontrolerja DualShock 4, pa nato lepo kliknejo na svoje mesto. Poskrbljeno je bilo tudi za pretirano obrabo igralnih paličic, saj je to del, ki pri kontrolerjih odpove med prvimi. Na zadnji strani najdemo tipko Release, preko katere odklenemo pokrov kontrolerja, tega odstranimo, nato pa lahko ven povlečemo tudi modul paličice in to zamenjamo za novo, ki jih Sony prodaja po 20 €.
DualSense Edge se v praksi obnese odlično. Zaradi modulne zasnove je zadeva za nekaj gramov težja, vendar pa spet ne toliko, da bi ob daljši igralni seansi držanje postalo naporno. Je pa nekoliko slabša baterija, ki že pri DualSensu ni ravno navdušila, tule pa zdrži še kakšno uro ali dve manj. To seveda ni takšna ovira, če nameravate igralni plošček ves čas držati na kablu, a za kakšno celodnevno brezžično igralno seanso vas čaka vsaj eno polnjenje.
Edge lahko priklopite tudi na PC in sicer preko kabla ali pa preko brezžične povezave Bluetooth. Žal zadeva tule ni izkoriščena do konca, saj igre dodatnih gumbov zadaj sploh niso zaznale, Sony pa se ni še zjasnil, ali bo sploh vnesel takšno podporo za PC.
Zadnji vidik je cena. DualSense Edge namreč stane kar 240 €, kar je skoraj polovica manj kot cela konzola PlayStation 5 in je trikratnik običajnega DualSensa, ki je, tako kot smo že omenili na začetku, še vedno odličen igralni plošček. Vse te možnosti prilagajanja aspektov kontrolerja so super, ampak nismo ravno prepričani, če je ta cena na koncu res upravičena.
Če pa vam cena pri nakupu ne igra nobene vloge in si želite v roki držati nekaj, kar predstavlja vrhunec ponudbe brezžičnih igralnih ploščkov za konzolo PlayStation 5, potem pa le stegnite roko po nakupu, saj v zameno dobite res dober kontroler, ki je zaradi svoje modularne zasnove tudi do določene mere varen pred obrabo in vam bo skoraj zagotovo še dolgo služil.