Razvijalec Mainframe Industries se je odločil spraviti v delanje novega MMO-ja, ta pa bo dokaj drugačen od konkurenčne ponudbe tipa World of Warcraft in The Elder Scrolls Online. Pax Dei namreč vsebuje masiven svet, kjer pa je vsa vsebina odvisna samo od igralcev, medtem ko NPC-jev oziroma računalniško vodenih oseb ne bo na spregled.
To je zanimiv poskus ustvarjanja resnično živega sveta, na čelu razvoja te avanture pa je Reynir Hardarson, ki je pri vesoljskem MMO-ju Eve Online igral od od vodilnih vlog. Tudi Eve Online se je zanašal predvsem na vsebino, ki so jo skupaj sčarali igralci, vendar pa smo tam igranje gledali v vesoljski črnini, medtem ko je srednjeveški svet znotraj Pax Deija veliko bolj oseben in vprašanje ostaja, kako bo izostanek NPC-jev vplival na voljo igralcev do raziskovanja sveta.
Nazadnje se je nekaj takšnega spravila delati Bethesda z igro Fallout 76, a se je po izidu brž premislila in preko posodobitve vnesla računalniško vodene like, ki so omogočali bolj globoko interakcijo z igralcem. Tu se pojavi še en problem, saj brez NPC-jev zgodbe praktično ni in čeprav je ta v MMO-jih navadno bolj šibka, je vseeno neko vodilo, ki nas pelje naprej. Pax Dei bo zaradi tega igralcem puščal veliko več svobode, saj ne boste našli trgovcev, manjkala pa bodo tudi mesta, zato bodo igralci morali izmenjavati surovine med sabo in sami zakoličiti temelje prve vasice.
Spletna stran Eurogamer je bila prisotna pri gledanju igralnega posnetka, ki je bil pokazan izza zaprtih vrat in nad videnim so bili dokaj navdušeni. Pax Dei bo vseboval boje proti pošastim in med igralci, a manjkali bodo tipični igralni razredi, saj se bomo določene veščine naučili preprosto tako, da se bomo v njej urili. Prisoten bo tudi sistem magije, tako da tole ne bo povsem realistična izkušnja, vendar čaranje ni bilo še prikazano.
Pax Dei se sliši kot res obetaven projekt in Mainframe Industries veliko polaga tudi na oblačno igranje, kjer so si za zgled vzeli Genshin Impact, tako da boste igranje lahko izvajali tudi preko navadnega telefona. Žal kakšnega datuma izida še nimamo, a baje se je že opravilo prvo zaprto alfa testiranje, tako da se očitno projekt po triletnem razvoju počasi bliža h koncu.