Razvojna ekipa: Ska Studios (ZDA)
Založnik: Ska Studios
Spletna stran: https://www.saltandsanctuary.com/
Steam: https://store.steampowered.com/app/283640/
Napovednik: https://www.youtube.com/watch?v=L8wAY6Tp2Xc
Platforme: PC, PS4
Operacijski sistemi: Windows Vista, 7, 8, 8.1, 10
Datum izida: 17.5.2016
Cena: 17.99€
Zvrst: Akcijsko igranje vlog
Igralni posnetek
Opis
Demon Souls je izšel že pred šestimi leti. Z težavnostjo in zanimivim bojnim sistemom je navdušil mnogo ljudi, zato je bilo nadaljevanje skoraj zagotovljeno. Pričela se serija Dark Souls, ki je dandanes znana po svoji težavnosti in nemilosti, pred kratkim pa je dobila že tretji del. 12.4. 2016 je namreč izšel Dark Souls 3, ki je dobil predvsem pozitiven odziv. Sedaj je tu tudi 2D poklon – Salt and Sanctuary, na kateri sta delali le dve osebi. Gre za prvo takšno igro, čeprav je v razvoju še par podobnih (EITR, Ashen in Death’s Gambit).
Vitez naj bo
Pred začetkom si lahko izdelate lastni karakter, na voljo imate osem klas in par dodatnih opcij. Takoj sem pomislil na serijo Dark Souls, saj je podobnost očitna. Veliko stvari namreč zgleda podobno, kar sem tudi pričakoval, saj gre za poklon. S tem po mojem ni nič narobe, dokler ne gre za očitno krajo. Tega tu ne morem dejati, saj so že klase drugačne, prav tako pa je dovolj drugih opcij.
No, tako je nastal VizezMiha, ki se je po kratki uvodni sekvenci podal dogodivščinam nasproti… in kaj kmalu prvič umrl. Sicer opravičeno, saj je prvi šef zelo trd zalogaj in za napredovanje ni nujno potrebno zmagati (čeprav ga JE možno premagati). Igra se namreč nadaljuje ne glede na izid boja, prav tako ni nobenih razlike v zgodbi.
Za uvodnem “vodiču” se glavni del končno prične. Prvi zombaki ne predstavljajo pretiran izziv in pri njihovi prisilni odstranitvi ne bi smeli imeti pretiranih težav. Težavnost pa se nato hitro stopnjuje in po prvem “pravem” šefu boste kaj kmalu naleteli na zlobnejše in sposobnejše sovrage. Ti lahko neizkušenim igralcem povzročijo kar nekaj problemov, niso pa največja nevarnost, s katero se boste srečevali. Salt and Sanctuary veliko da namreč na boje s šefi, katerih je kar nekaj in predstavljajo tudi precejšen izziv. Marsikaterega boste hitro zasovražili, na srečo pa po smrti ni potrebno prehoditi velike razdalje do njegove lokacije, saj se točka za shranjevanje navadno nahaja dokaj blizu.
2D bojni stil
Bojni sistem je močno vplivan s strani Dark Souls in je točno takšen, kakršnega bi pričakoval v njeni 2D predelavi. Na voljo imate hiter in močan udarec, lahko se zanašate na blokiranje ali izmikanje, mobilnost pa je v veliki večini odvisna od teže vašega karakterja. Saj, to je tudi za pričakovati. Oklepen vitez se bo pač premikal in izmikal dosti počasneje, kot pa agilen zmikavt. Prav tako je dobra inovacija tudi to, da lahko prosto tudi sredi boja menjujete med dvema setoma orožij, kar doda k raznolikosti in taktičnemu boju. In čeprav večina boja poteka na blizu, imate na voljo tudi čarovnika ali lovca, ki ne marata direktnih konfliktov in se raje borita z razdalje. Obstajajo tudi strelna orožja ter coprnije, ki zmanjšajo potrebo po konstantnem izmenjavanju udarcev na blizu.
Ena izmed najbolj impresivnih stvari igre je zagotovo zelo obširno drevo, kjer nadgrajujete atribute in odklepate možnost uporabe novih tipov orožij in oklepov. Ob pobijanju sovragov namreč ti odvržejo (zraven denarja, ki ga uporabljate v štacunah) sol, ki se uporablja za napredovanje v višje stopnje. Sistem nadgradenj me je takoj spomnil na igro Path of Exile. Resda je tam opcij dosti več, a tudi Salt and Sanctuary iz tega vidika sploh ni od muh. Ker ne boste mogli nadgraditi vseh opcij, se boste morali specializirati v določeno smer. Začetnik lahko zlahka že na začetku naredi napako, ker ne ve, kaj nadgraditi, to pa oteži igranje v poznejših stopnjah. Zaradi tega priporočam ogled katerega od številnih vodičev na spletu. Tega boste najverjetneje že tako ali tako obiskali, saj boste včasih potrebovali pomoč pri težjih šefih.
Tavanje na slepo
Glavna stvar, ki me je motila ob igranju, je pomanjkanje zemljevida. Lokacije so zelo razvejane in vsebujejo veliko prostorov in blodnjakov, zato včasih potrebujete veliko časa, da sploh odkrijete, kam naprej. Resda tudi Dark Souls nima zemljevida, se je pa dosti lažje orientirati v 3D prostoru, kjer si lahko izberete lastne označbe, ki vam pomagajo pri orientaciji. Prav tako me je motil rahlo počasno premikanje, sploh oklepnih karakterjev. Ker vas že manjša napaka ter zgrešena platforma lahko stane življenja, boste morali veliko časa porabiti s tekom do vašega trupla.
Kot serija Dark Souls ima tudi Salt and Sanctuary temačen in depresiven videz. Je pa velika razlika to, da medtem, ko so tam razvijalci ciljali na bolj realističen izgled karakterjev (sploh ljudi), so si tu dali malce več svobode in tako so ljudje z velikimi očmi in usti bolj podobni žabam. To da igri unikaten izgled in ji pristaja, tudi okolja so dobro izdelana in čeprav igra ne deluje na integriranih grafičnih karticah, tudi optimizacija ni slaba. Zvočna podlaga me ni preveč navdušila in po par igrah brez igranja sem pozabil, kako sploh zveni, kar pa je bolj kot ne osebna preferenca in povsem možno je, da bo vam všeč.
Zaključek
Salt and Sanctuary je izjemno izpiljena in izdelana igra le dveh oseb, ki ne skriva svojih korenin. Nudila vam bo veliko uric zabave in včasih napornih spopadov, ampak to je ravno tisto, k čemu hrepeni marsikateri igralec. Tako lahko igro brez problema priporočim vsakemu, ki sta mu bili všeč seriji Dark Souls in Castlevania. Če ste oboževali igre teh dveh serij, nakupa ne boste obžalovali. Pa veliko sreče, potrebovali jo boste!