Razvojna ekipa: Wastelands Interactive (Poljska)
Založnik: Wastelands Interactive (Poljska)
Spletna stran: https://planarconquest.com/
Steam: https://store.steampowered.com/app/449300/
Napovednik: https://www.youtube.com/watch?v=KWMuQdqlTDk
Platforme: PC, IPhone/IPad
Operacijski sistemi: Windows Vista, 7, 8, 10
Datum izida: 30.5.2016
Cena: 22,99€ (PC)
Zvrst: Potezna strategija
Video Pregled
Opis
Ta pregled je fokusiran na različico za osebne računalnike.
Prvi vtis je povsod pomemben, tudi, ko govorimo o igrah. Obstaja namreč kar nekaj razvijalcev, ki so znani po manj resnem pristopu, izdajajo igre kot po tekočem traku in se zanašajo na nizko ceno ali lažno oglaševanje, da “prevarajo” ljudi v nakup. Prav tako lahko govorimo o večjih založnikih, ki se jim gre večinoma le za dobiček, za samo kvaliteto igre pa se jim je**. Sem bi do nedavnega lahko uvrstili tudi Wastelands Interactive, ki nimajo ravno dobrega ugleda. Znani so po nedodelanih, hroščatih igrah in kar nekaj izmed njih so kmalu po izidu prenehali podpirati. Tako je bil marsikdo skeptičen, ko so oznanili naslednika igre Worlds of Magic, 4X strategije, ki spominja na Age of Wonders 3 in je izdelan po starošolskem Master of Magic.
Worlds of Magic je znan po veliki hroščatosti, zaradi katere je skorajda neigralen in tako na Steam-u sedi na nizki oceni 49%. A presenetljivo je naslednik njihova najboljša igra do sedaj (le ena od prejšnjih iger je uspela na Steam-u preseči oceno 50%).
Čarodej naj bo
Igrate kot eden mnogih čarodejev, ki si prizadevajo vladati vsem planotam. Po izbiri vašega čarodeja in ene izmed osmih frakcij vas igra postavi na eno izmed sedmih planot, od koder lahko kasneje s pomočjo portalov dostopate tudi do drugih. Vsaka od ras ima široko izbiro enot, kar jih naredi raznolike. Omeniti je potrebno predvsem nesmrtneže, ki se igrajo povsem drugače od drugih ras, z vsemi izmed njih pa so tudi v vojni (skratka, so glavni zlobneži igre). Prav tako lahko prilagodite tudi svojega čarodeja, katerega lahko izšolate v eni ali več različnih disciplinah ter šolah čarovnij.
Vsakemu, ki je že igral podobne igre, večina mehanik ne bo tujih. Začnete z enim mestom in manjšo vojsko in seveda je vaša prva naloga, da se čimprej razširite. Najboljša stvar na igri je zagotovo širok izbor različnih čarovnij, ki jih odklepate s pomočjo raziskovanja. Nekatere izmed njih boste čarali sredi spopada, medtem, ko so druge namenjene uporabi na globalnem zemljevidu. Seveda imajo isto opcijo tudi nasprotniki. Tako se boste po začetnem bojevanju z nevtralnimi enotami morali privaditi na obilico čarovnij, saj vas ravno to čaka. Tako se enostavna bitka proti dvema škratjima bojevnika hitro spremeni v pokol, saj lahko nasprotnik čara okostnjake enega za drugim, potem pa nad vašo najboljšo enoto sproži še par ognjenih krogel. Celotni sistem ni nič novega, je pa zelo raznolik in po mojem mnenju najbolj bolj obširen izmed vseh 4X strategij.
Nič ne izstopa
Boj poteka v ločenem oknu, kjer se v poteznem spopadu pomerite z nasprotnikovimi silami. Vsaka vojska ima lahko do 16 enot, kar omogoča velike spopade. Nekatere enote imajo tudi posebne pasivne ali aktivne sposobnosti (v glavnem čarovnije), čeprav ima le redko-katera več kot dve pasivni sposobnosti in tako lahko delujejo nekako generično. Žal tudi animacije enot med bojem niso niti približno dobre, kar pa je “le” lepotna napaka in ne moti samega igranja. Skratka, bojni sistem je zadovoljiv, a večjim igram tipa AoW3 ne seže do kolen.
Razočara tudi diplomacija, ki je zelo poenostavljena. Omogoča enostavne opcije, zraven je tudi možnost trgovanja z enotami, kar omogoča, da vidite vse enote, ki jih ima nasprotnik v lasti. Tako sem tudi opazil, da zna umetna inteligenca goljufati. Ko sem namreč po kakšnih dvajsetih potezah pogledal njihove enote, so jih imeli dosti preveč (okrog 30, medtem, ko sem jih sam imel le 5, igral pa sem na srednji težavnosti). A goljufanje umetne inteligence ni nič novega pri tem tipu iger. Seveda se taktično mišljenje računalnika ne more kosati s človekom, zato potrebuje kakšne bonuse. A morda so tu ti previsoki.
Računalnik ali iOS
Rahle težave se pojavijo tudi pri nadzoru, na katerega se je potrebno najprej navaditi. Ko preidete na katero izmed drugih planot, se lahko srečate z problemi pri nadzoru vojsk ter zgradb, a to je na splošno problem, ki se pri 4X strategijah pojavi kar pogosto. Pohvalno je tudi, da ima igra samostojni uporabniški vmesnik v obeh različicah (PC in iOS), saj razvijalci pogosto uporabijo kar istega, kar kaže na lenobo in nasploh navadno ne zgleda ravno dobro, saj mora imeti uporabniški vmesnik na telefonih in tablicah navadno večje enote in tekst. A tudi uporabniški vmesnik ni brez napak. Vidi se, da je bilo kar nekaj mehanik izdelanih z mislijo na iOS.
Sama podoba ni nič posebnega, vsaj na osebnih računalnikih. Zgleda pa zato Planar Conquest na iOS dokaj dobro, vsaj proti večini iger. Še vedno ne bo osvojil nobene nagrade za grafično podobo, a ta služi svojemu namenu in naredi soliden vtis. Je pa za razliko od tega igra s strani zvoka bolj pozabljiva. Sama zvočna podlaga ni nič posebnega, prav tako tudi zvočni učinki.
Zaključek
Seveda glavni prodajni fokus igre leži na iOS, saj gre na osebnih računalnikih zgolj za povprečno igro, ki se zlahka izgubi med večjim številom podobnih strategij. Vseeno gre za velik napredek za razvojni studio, ki do sedaj ni kazal večjega potenciala, a so vsem dokazali obratno in izdali solidno strategijo, ki je za vse lastnike Worlds of Magic povsem zastonj. Sicer pa sem s tem pregledom le popraskal po površju, saj leži v igri veliko globine. Pred kratkim so tako pri Wastelands Interactive izdali obsežen vodič, katerega si lahko preberete za več informacij o igri sami.