Bethesda si je včeraj zopet nakopala nekaj novega gneva iz strani igralcev, saj je njihova 12 let stara igra The Elder Scrolls: Skyrim povsem nepričakovano prejela novo posodobitev, ta pa je s sabo prinesla presenetljivo količino popravkov. Na PC-ju so zdaj denimo podprti ultra široki monitorji in igra je zdaj prejela podporo za Steam Deck, zraven pa smo dobili kar nekaj popravljene kode, ki je odpravila večje in manjše hrošče.
Vendar pa te stvari niso razburile igralcev, saj so ti besni zaradi nove opcije v meniju, imenovane “Creations”. Gre v bistvu za predelano verzijo njihovega razdelka Creation Club, ki omogoča nakup plačljivih modov, ki jih je pred tem odobrila Bethesda. To so v bistvu mini DLC-ji za katere so bili ustvarjalci plačani in za razliko od brezplačnih modov jih je kontrolirala Bethesda in tako zagotavljala, da so ti delovali z vsako novo posodobitvijo in to ne samo na PC-jih ampak tudi na konzolah PlayStation in Xbox.
Predelani Creation Club se od prejšnjega razlikuje po temu, da poleg plačljivih modov vsebuje tudi takšne brezplačne, tako da so zdaj vse te zadeve na enem mestu. Bethesda je tudi razširila možnost prodaje modov, kar je bilo prej mogoče samo za tiste, ki jih je založnik in razvijalec sam povabil v sodelovanje. Zdaj se na sledeči strani lahko za možnost prodaje svojih izdelkov prijavi vsak, ki bo izpolnjeval pogoje, ti pa pravijo, da morajo modi biti originalna samostojna dela, ki ne smejo vsebovati ničesar kar je ustvarila umetna inteligenca.
Posodobitev se zdi dokaj nedolžna, a v sebi nosi stvari, ki znajo pomembno vplivati na moddersko sceno. Vprašanje namreč ostaja, koliko nadzora bo še naprej nad vsemi temi plačljivimi kreacijami, ki jih bo zdaj zagotovo veliko več, bo še naprej izvajala Bethesda in za koliko časa bo zagotovljena kompatibilnost. Kako bo vse to vplivalo na moddersko sceno in bodo morda nekateri svoje trenutne brezplačne mode umaknili iz spletnih strani in jih poskušali prodati preko Bethesde? Je morda tole samo manjši eksperiment, ki ga bo Bethesda kmalu umaknila ali pa bo takšno zaračunavanje modov prišlo tudi v frišno izdani Starfield?
Poleg teh vprašanj se je pojavil tudi nov problem, saj je zaradi posodobitve odpovedala kompatibilnost z mnogimi že izdanimi modi. K sreči se je Bethesda zadeve tokrat lotila malce bolj taktično, tako da so že med kovanjem popravka sodelovali z moddersko ekipo, ki skrbi za razširitev SKSE, ta pa je ključna za obratovanje bolj naprednih modifikacij. SKSE je tako zdaj že združljiv z novo verzijo igre, a težave s tem niso kar počez razrešene, saj mora kljub temu vsak modder svojo kreacijo ročno posodobiti, tega pa se ne bo dalo čisto vsakemu razen tistim najbolj predanim.