Založnik in razvijalec Epic Games že od leta 2020 bije dolgo sodniško bitko proti podjetjema Apple in Google, saj jim ni dišal poslovni model mobilnih operacijskih sistemov iOS in Google Play. Specifično se gre za trgovini znotraj teh operacijskih sistemov, ki sta od vsake prodaje odtegnili nekaj procentov za svoje namene, to pa sčasoma preraste v milijone in celo milijarde izgubljenega denarja, ki je zaslužen predvsem na račun igre Fortnite.
Epic Games je zato želel uvesti svojo trgovino in za to pravico se je boril na sodišču, zmago pa so jim pripisovali samo tisti največji optimisti. V prvi bitki so se njihovi sodniki soočili z Applom in tam veliko niso dosegli, saj se po dolgem pravdanju na operacijskem sistemu iOS ni spremenilo nič: Epic Games ni mogel znotraj vzpostaviti svoje lastne trgovine, Fortnite pa na teh napravah tako še vedno ni dostopen.
Victory over Google! After 4 weeks of detailed court testimony, the California jury found against the Google Play monopoly on all counts. The Court’s work on remedies will start in January. Thanks for everyone’s support and faith! Free Fortnite! https://t.co/ITm4YBHCus
— Tim Sweeney (@TimSweeneyEpic) December 12, 2023
Naslednja tarča je bil Google in pravdanje se je začelo mesec nazaj, porota pa je danes napovedala zmagovalca, ki je presenetljivo postal Epic Games. Šef Epica, Tim Sweeny je nato hitro skočil na X in se tam pohvalil s svojo zmago in zraven dodal, da je porota soglasno odločila, da je Google kršil zakonik in da se bodo spremembe znotraj operacijskega sistema Android začele izvajati v januarju, pod podpis pa je še zapisal “Osvobodimo Fortnite!”.
Kako je torej Apple tako prepričljivo zmagal in Google izgubil? No, razlika je v temu, da je Android bolj odprt in tako celo dovoljuje trgovine partnerjev in ni zaprt sistem. Vendar pa naj bi Google izrabljal svoj monopol in je bil voljan zapraviti milijarde dolarjev za zatiranje drugih trgovin. To se je izkazalo za pravilno odločitev, saj se trenutno 95 % aplikacij prenese iz trgovine Play Store in samo 5 % iz drugih trgovin. Epic Gamesu je prav tako uspelo dokazati, da Google ni tretiral vseh partnerjev enako: pri nekaterih si je od posamezne prodaje odtrgal 30 % delež zaslužka, Spotify pa je lahko povsem zaobšel plačilo procentov. Google naj bi se še posebej bal Epic Gamesa, saj bi ta lahko znotraj Androida postal tako velik, da bi na svojo trgovino pritegnil tudi druge razvijalce, zaradi česar bi Google izgubil med 2 in 3,6 milijarde dolarjev.
Epic Games je razplet na sodišču označil kot “zmago za vse razvijalce“, končno odločitev pa bo prinesel sodnik James Donato. Android bo tako zagotovo doživel spremembe, a sodnik bo odločil kakšne, zaenkrat pa se zdi, da se bo Epic Gamesu izpolnila želja in bo vsaj na tem operacijskem sistemu lahko postavil svojo lastno trgovino.