Že od svojih zgodnjih začetkov moje igričarske kariere sem rad poprijel tudi za dirkačine, čeprav sem kot paglavec imel dostop le do bolj preproste periferije. Za igranje Need for Speed Undergrounda je bila dovolj že poceni membranska tipkovnica in lesen kuhinjski stol, vendar pa mi ta špartanska oprema ni preprečila, da sem po ure žulil rit na neudobnem sedalu in tipke uboge tipkovnice tako obrabil, da je ta potem bolj ubogo lahko opravljala ostale tipkarske naloge.
Zdaj, ko sem starejši in hkrati bolj razvajen, se v igranje dirkačin spuščam na malce drugačen način in že dolgo razmišljam o ustvarjanju svojega lastnega dirkalnega kotička. Naključje je pripeljalo do tega, da se nekje ob istem času v test dobili novi Lenovov monitor Legion R45w-30, hkrati pa je slovensko podjetje UVI nadgradilo svoj dirkalni simulator Racing SIM in mu nadelo oznako Extreme. Moja bistra glava se je tako domislila, da bi oboje združila pod en test in tako sem dober teden užival v dobri dirkalni izkušnji, ki jo vedno morata sestavljati udoben sedež in dober prikazovalnik.
Specifikacije
- Ime izdelka: Lenovo Legion R45w-30
- Ločljivost: 5120 x 1440
- Velikost: 44,5 palca
- Osveževanje: 165 – 170 Hz
- Panel: VA
- Maksimalna svetilnost: 450 niti
- HDR: DisplayHDR 400
- Nakup: Mimovrste
Poglejmo si najprej monitor, ki se že pri odpakiranju izkaže za nekoliko nenavadnega. Lenovo Legion R45w-30 je namreč ultraširoki monitor, premera 44,5 palca, ki je tako širok, da zaobjame večji del mize, njegova višina pa je presenetljivo nizka. To vam prinese tudi nenavadno ločljivost 5120 x 1440, tako da mu ne moremo natakniti oznake 4K, razmerje slike 32:9 pa ravno ni tako množično razširjeno, saj pri ultraširokih monitorjih prej naletimo na razmerje 21:9.
Nenavadnost ločljivosti in razmerja stranic imejte na umu tisti, ki nameravate R45w-30 izkoristiti za kakšno specifično igro, saj vse ne podpirajo takšne slike.
Ostale specifikacije so prav tako dokaj impresivne. Gre za VA panel, ki se lahko osvežuje pri frekvenci 165 Hz, ki pa jo lahko navijemo na 170 Hz, a kake občutne razlike med obema ne boste opazili. Kar pa je opazno so množični priključki, ki jih najdemo na spodnji strani monitorja: tam vas čakajo izhod DisplayPort 1,4 ter dva izhoda HDMI 2,1 ter možnost priklopa za 3,5 mm slušalke. Tu so še kar štirje USB-A vhodi, ponujena pa nam je tudi možnost USB-C izhoda, kar je izjemno privlačen priključek, ki ga znajo izkoristiti moderne naprave. Na takšen način lahko denimo preprosto gor priključimo prenosni Steam Deck, še bolj enostavna pa je pripojitev tablice Lenovo Legion Tab, ki nam tako onemogoči ustvarjanje pisarne, brez namenskega računalnika.
Čeprav ima R45w-30 predpono Legion, ga je zaradi njegove širine dobro izkoristiti tudi za pisarniško rabo. Razpon je nekako primerljiv z dvema večjima monitorjema, le da vam tule vmes ni treba gledati črnih stranic, ampak imate vse lepo pod isto streho, nakar samo preklapljate med dvema oknoma.
Seveda pa se stvar ponaša tudi z igričarskimi specifikacijami. Svetilnost znaša 450 niti, kar monitor kvalificira za standard DisplayHDR 400, dodana pa je tudi podpora za AMD-jev FreeSync, Lenovo pa je notri vgradil tudi 3W zvočnike, ki sicer ne pričarajo neke res zapomljive zvočne izkušnje, a je ta dovolj kvalitetna, da se da z njo preživeti.
Tole je ogromen izdelek, ki skupaj s stojalom tehta več kot 12 kilogramov, zato si zanj rezervirajte dober kos mize. Mi smo se stvar raje odločili pripojiti na samostoječe stojalo, kar nam je naredilo odlično postajo za pripojitev racing simulatorja UVI Racing SIM Extreme.
Specifikacije
- Ime izdalka: UVI Racing SIM Extreme
- Širina: 120 cm
- Višina: 110 cm
- Maksimalna teža: 120 kg
- Nakup: UVI.gg
Poznavalci UVI-jevega prejšnjega simulatorja UVI Racing SIM V2 se boste v novem izdelku počutili kot doma, saj je Extreme v bistvu samo dograjena verzija prejšnjega simulatorja. Školjka oziroma sedalo kakšne nadgradnje ni prejelo in je v bistvu niti ni potrebovalo in tudi Racing SIM Extreme se ponaša z lepo stopnjo prilagodljivosti. Preko spodnje ročke lahko sedež premikamo naprej in nazaj v razponu 22 centimetrov, lahko pa ga tudi malce dvignemo in nagnemo za 6°.
Prilagodljiva sta tudi panela za volan in pedalke. Panel pri volanu lahko nagnemo med +45° to -65°, pri pedelkah pa so nam na voljo štiri stopnje nagnjenosti: 0°, 7,5°, 15° in 25°. Pri spremembi nagiba bo sicer treba poprijeti za izvijač, vendar je to majhna cena za tisto stabilnost, ki jo nato ponuja končni izdelek, saj med svojim testiranjem nikoli potem nisem naletel na kakšno moteče škripanje ali pa odstopanje od začrtanega nagiba. V praksi si boste tako ali tako nagib prilagodili samo enkrat in tega nato ne boste več spreminjali, dokler ne bo nastopil čas za menjavo volana ali pedalk.
Bistvena sprememba novega simulatorja je prav stabilnost konstrukcije. Celotno ogrodje je namreč zdaj močnejše in čeprav omogoča enako stopnjo prilagodljivosti kot prej, vam je že ob prvi uporabi hitro jasno, da je tale simulator namenjen bolj napredni opremi. Specifično s tem mislimo na močnejše volane, ki v sebi držijo večje pogone, ti pa pričarajo bolj realistične vibracije.
Prijazni strici pri UVI-ju so nam na testiranje posodili tudi dirkalni komplet McLaren GT3 V2, ki vsebuje podnožje Fanatec DD2. To je bilo moje prvo večje testiranje naprednih Fanatechovih izdelkov, saj se bil do sedaj bolj vajen volana Logitech G923, ki je sicer čisto sprejemljiv volan, vendar pa je tale Fanatecov skupek dirkalna izkušnja naslednje stopnje, ki je seveda tudi precej dražja. Samo baza DD2, ki skrbi za vibracije in odpor volana, stane več kot 1.500 €, k temu pa lahko nato prištejete še pedalke ClubSport Pedals V2 za 400 € ter odstranljiv volan za 200 € in dobite končno računico, ki je veliko višja od tiste, ki si jo planira običajni nedeljski dirkač.
Vendar presneto če ta cena na koncu ne upraviči celotne dirkalne izkušnje, saj je izkušnja dirkanja naravnost neverjetna. Neverjetne vibracije, sparjene z natančnim nadzorom dirkalnika pričarata dirkanje, kot ga še niste izkusili in ne bi lagal, če bi tule naredil primerjavo s kvalitetnim OLED televizorjem, saj ko enkrat pogledaš film na LG-ju C3, se boš bolj težko vrnil na navaden LCD prikazovalnik slike.
Fanatecov paket sicer ni del te recenzije, vendar pa je dober pokazatelj, zakaj se je UVI odločil svoj simulator nadgraditi na močnejšo konstrukcijo. Naprednejši simulatorji, ki vsebujejo tako močne baze, kot je DD2, preprosto zahtevajo stabilnejšo podporo, ki jo prinese Racing SIM Extreme, saj bi vse to ritanje volanja in pritiskanje na kvalitetne pedalke na kakšni cenejši konstrukciji pripeljalo do postopnega odvijanja vijakov, dokler stvari ne bi začele škripati in odstopati od prej začrtane postavitve. Racing SIM Extreme je vse te izzive med mojim testiranjem prestal z odliko in čeprav postaja ponuja tudi opcijski priklop ločenega držala za menjalnik, sem tega preskočil, saj sem pri vožnji skozi igro Assetto Corsa Competizone čas preživljal v kabini športnih dirkalnikov, zato sem menjavanje prestav izvajal preko gumbov izpod volana.
Ker imam malce daljše noge sem bil tudi hvaležen za preprost način premikanje sedala naprej in nazaj, kar je zmanjšalo utrujenost nog. Racing SIM Extreme je hkrati tudi udoben, saj se lahko v sedalo udobno namestimo in tudi po večurni igralni seansi kakšnih bolečin na zadnjici ali nogah nisem začutil, volan pa sem si lahko nagnil v optimalni položaj in je bil ravno dovolj oddaljen od mojih rok, da se tudi te niso hitro utrudile. Izmučenost je sčasoma seveda prišla, saj tak simulator pridno trese okončine, pri vožnji pa je treba biti ves čas pozoren.
Monitor Legion R45w-30 je prav tako odlično opravil svojo nalogo, saj je dovolj širok da me je popolnoma zatopil v dirkalno izkušnjo in navadno sem za takšen občutek dirkanja moral pogledati po VR očalih ali pa namestitvi vsaj treh monitorjev. Osebno ne maram preveč zaukrivljenih monitorjev, a tule ta krivulja pride zelo prav in je praktično neločljiv del igralne izkušnje. Želel bi si le malce bolj živih barv, a to je pač cena prikazovalnika, ki na sebi nosi navaden VGA panel in ne OLED-a.
Seveda bi si vsak želel OLED-a, vendar pa je malokdo ob njem pripravljen plačati tudi drago ceno. Legion R45w-30 je zaradi tega ohranil privlačno ceno, saj si ga lahko pridobite za 874 €, kar vsekakor ni slaba kupčija. Če vam morda razpon tega monitorja ni dovolj obsežen, potem lahko pogledate tudi v smeri še večje verzije Legion R49w-30, ki pa seveda zase zahteva višjo cenovno nalepko.
Skupno gledano se monitor Legion R45w-30 in simulator UVI Racing SIM Extreme obneseta za presenetljivo dobro kombinacijo, ki jo bomo najbrž izkoristili tudi na naših prihajajočih dogodkih. Skupaj tvorita močno bazo za nadaljnje grajenje vašega bodočega dirkalnega kotička, ki ni nikoli zares dokončan, saj pravi navdušenci nad digitalnim dirkanjem vedno stvari dograjujejo in nadgrajujejo.
Ste se morda ob uporabi monitorja kaj poigrali z Display Control Center – Artery? Sam že nekaj časa uporabljam Lenovo monitor, ki se je izkazal res super. Slaba stran je le programska oprema, ker večina funkcij v njej ne deluje kot bi morala oz. sploh ne deluje.