Zadnja štiri leta so bila za človeško civilizacijo presneto težka in čeprav ljudje vsakodnevno radi konzumiramo novice glede aktualnih dogodkov, ima vse svoje meje in dogajanja po celem svetu so postala že tako depresivna, da smo jih začeli enostavno ignorirati in se osredotočati na druge stvari.
Tako pravi tudi nova raziskava iz strani inštituta Reuters Institute v Oxfordske univerze, ki je podatke črpala iz baze 94.943 ljudi in to iz 47 različnih držav, med katerimi pa na žalost Slovenije ni. Kljub temu je raziskava izjemno pomembna tudi za naš trg, saj je splošno nakazan trend upadanja glede zanimanja za aktualne novice. Kar 39 % vprašanih je namreč povedalo, da se aktivno izogiba branju ali gledanju novic glede globalnega dogajanja, kar je za kar 10 % več kot pa v raziskavi iz leta 2017, ko se je novicam izogibalo le 29 % ljudi.
Tako je med vprašanimi samo 46 % ljudi izrazilo večjo zainteresiranost za vsakdanje novice, medtem ko jih je leta 2017 enako vprašanje pozitivno potrdilo 63 % vprašanih.
Avtor raziskave Nic Newman je za BBC povedal, da je trend zanimanja za vsakdanje novice opazen in se ga da pojasniti preprosto s tem, da so skoraj vse novice v zadnjih letih bile negativne. Začelo se je s pandemijo koronavirusa in še preden so se lahko ljudje vsaj malce odpočili, je nastopila vojna med Ukrajino in Rusijo, nakar se je začel še spopad med Palestino in Izraelom. Nekateri so se tako od novic odklopili zaradi tega, ker jih je začelo že skrbeti njihovo duševno zdravje, drugi pa so to naredili zaradi občutka nemoči.
Raziskava se je lotila tudi medijev preko katerih lahko vsakdanji človek dandanes dostopa do novic. Pričakovano se nadaljuje upad tradicionalnih medijev kot so časopisi in televizijske oddaje, saj današnja generacija svoje novice raje dobiva preko spletnih video platform. Med družabnimi omrežji je še vedno najbolj popularen Facebook, čeprav tudi ta doživlja upad, med video platformami pa se ljudje za novice poslužujejo platforme YouTube, v porastu pa je tudi spremljanje aktualnih dogodkov preko TikToka, ki je letos prvič prehitel X, nekdaj znan kot Twitter.
Pričakovano so največ zanimanja za video novice izrazili mlajši anketiranci, ki imajo najraje kratke videoposnetke. A tudi starejši so začeli pogledovati v smer lahko dostopnih novic preko spleta, saj preko njih dobivajo informacije hitreje, posodobitve glede aktualnih dogajanj pa se dogajajo praktično vsako uro.
Zaupanje ljudi do virov novic ostaja nekje na isti ravni kot prej: okoli 40 % ljudi pravi, da zaupajo tradicionalnim medijem – država z največjim zaupanjem je Finska, kjer 69 % ljudi verjame tistemu, kar mu je povedano preko televizije, medtem ko sta Madžarska in Grčija zasedli dno lestvice – tam samo 23 % ljudi verjame vsakodnevnim virom novic, saj se porajajo dvomi, da v podajanje informacij vpleteni politiki. Na splošno so ljudje najbolj nezaupljivi do platform TikTok in X – ljudje prav tako ne zaupajo umetni inteligenci in si želijo, da bi ta igrala podporno vlogo novinarjem, namesto da bi v celoti namesto njih pisala vsakodnevne novice.