Marsikdo med nami se je za rezervacijo dopusta zatekel pod okrilje strani Booking.com, ki je nekakšen imenik hotelov in zasebnih apartmajev po celem svetu, na račun preproste uporabe in preglednosti pa spletno stran uporabljajo tudi tisti, ki niso poučeni glede kibernetske varnosti in predstavljajo lahko tarčo spletnim goljufom.
Ti so sicer že dolgo prisotni na vseh takih večjih platformah, a v zadnjih dveh letih so postali še posebej drzni in število prevar je skokovito poraslo. Marnie Wilking, ki pri Bookingu zavzema vlogo šefice spletne varnosti, je na nedavni tehnološki konferenci v Torontu opozorila, da je na račun umetne inteligence številko prevar na Booking.com v zadnjih 18 mesecih naraslo za med 500 in 900 %.
Marnie pravi, da največjo nevarnost predstavljajo “phishing” napadi, ki so bili sicer težava tudi že prej, a jih je zdaj težje opaziti in ujeti. Gre za tehniko napada, kjer spletni goljuf žrtvi pošlje e-mail, ki se pretvarja kot legitimno sporočilo iz strani izbrane nastanitve, znotraj pa obstaja povezava za plačilo rezervacije izbranega hotela ali apartmaja. Povezava je seveda lažna, saj denar nakazujete samemu spletnemu goljufu, ki nato denarce pobaše in za njim se hitro izgubi vsaka sled, nekateri pa so celo tako predrzni, da od svoje žrtve zahtevajo nadaljnja nakazila.
Ta prevarantska sporočila je bilo prej lažje opaziti predvsem na račun pravopisnih napak, a odkar se je med nami pojavil ChatGPT, teh težav ni več, goljufi pa lahko svojim žrtvam pišejo tudi v različnih jezikih, zaradi česar izpadejo še bolj verodostojni. Umetna inteligenca je zdaj sposobna ustvarjati tudi unikatne slike, tako da razne hotelske sobe izpadejo res prepričljivo in žrtev lahko tako hitro nasede prevarantskim zasedam.
A umetna inteligenca deluje tudi v prid podjetja Booking.com, saj je to razvila razna orodja, ki hitro lahko odkrijejo takšne nategunske oglase na sami platformi in jih nato tudi brž odstrani. Vseeno pa to ni 100 % zaščita in iskalci nastanitev morajo sami poskrbeti za svojo varnost. Predvsem je pomembno, da ima ponudnik svojo lastno verodostojno spletno stran in da so tam na voljo podatki za kontakt – še posebej je tu pomembna telefonska številka, ki jo marsikakšen prevarant nima. Največjo pozornost pa seveda zahtevajo razna e-poštna sporočila, ki jih je vredno pozorno pregledati: izogibajte se klikanju na razne povezave, še posebej na takšne, ki od vas zahtevajo vnos podatkov kreditne kartice, obenem pa si vključite dvofaktorsko avtentikacijo, kjerkoli je že to možno.
V primeru platforme Booking.com je problem spletnih goljufov toliko večji na račun vdora na e-poštni sistem tega ponudnika, ki se je zgodil oktobra lani. Takrat so stranke dobivale sporočila iz prav njihove domače domene [email protected], ta pa so vsebovala povezave za plačila rezervacij, ki so bile lažne. Booking krivde takrat ni želel priznati in jo je raje zvračal na partnerske hotele, a ti so odvrnili, da to preprosto ni mogoče.