Založnik in razvijalec Ubisoft je bil dve desetletji nazaj drugačno podjetje, a roko na srce je bila tudi celotna igričarska industrija takrat drugačna in izdelava posamičnega naslova ni zahtevala letni proračun manjše države. Splošno gledano si je Ubisoft takrat upal inovirati in dostavljati originalne igričarske izkušnje, zaradi česar je užival sloves, ki bi ga v sodobnem času lahko primerjali s kakšnim Capcomom.
Plod te ustvarjalnosti je leta 2003 spočel igro Beyond Good & Evil, ki je sicer danes priznano ime, a ob svojem rojstvu svetovne slave ni zaužilo. Prodaja je bila bolj slaba, a tista igralna baza, ki je zadevo dejansko preizkusila, je bila nad njo navdušena, zato je zlagoma igra dobila kultni status, ki ga uživa še danes. Ubisoft sicer že celo večnost dela na nadaljevanju, ki je šlo že skozi več iteracij, vendar še vedno ni bližje izidu. Medtem se je odvila 20. obletnica originalne igre, ki jo je založnik proslavil preko manjše predelave 20th Anniversary Edition, ta pa bo mlajši generaciji igralcev pokazala, kako ambiciozen je bil ta projekt, čeprav se mu danes, kljub obdelavi, še vedno nekoliko poznajo leta.
NAPOVEDNIK
Razvojna ekipa: Ubisoft
Založnik: Ubisoft
Platforme: PC, PS5, PS4, XSX, XO, NS
Nakup: Steam
Datum izida: 25. junij 2024
Cena: 19,99 €
Zvrst: Akcijska pustolovščina
Kljub temu, da sem starejši igralec, je bila igra Beyond Good & Evil ena tistih, ki se mi je preprosto izmuznila skozi prste in je ob izidu nisem preizkusil. Nakar so minevala leta, poplava novodobnih iger je bila konkretna in za preigravanje originala si preprosto nikoli nisem vzel časa. Predelava 20th Anniversary Edition je bila tako idealen izgovor, da stvar končno enkrat zares preizkusim in po preigranem lahko rečem, da je jasno videti, zakaj je ta izdelek skozi leta pridobil takšen kulten status.
Štorijalno zaplet ni nič kaj preveč zapleten. Spremljamo zgodbo Jade, ki upravlja sirotišnico skupaj s svojim stricem Pey’jem, ki ima prašičje korenine. Jade se rada ukvarja tudi s fotografiranjem, ki je malce čuden poklic za svet v primežu zavojevalske vesoljske rase Domz. Ti redno napadajo, a branilci sveta Alpha Section se pred njimi uspešno branijo, pod površjem pa deluje tudi uporniška skupina IRIS, ki pozorno preučuje teorijo zarote glede branilcev in če so ti res tako odkritosrčni kot se predstavljajo javnosti. IRIS v pomoč vpokliče Jade, ki je naravnost zaljubljena v napete avanture in preko nje se odpravimo skozi dolgo pot, ki na poti zelo rada meša igralne elemente različnih igričarskih žanrov.
Osebno sem dolgo menil, da je Beyond Good & Evil samo neka platformščina, a temu ni tako. Jade v bistvu sploh ne zna dobro skočiti, saj ovire raje samo prepleza in se vsake toliko spusti v kakšen neroden pretep s pomočjo svoje palice, večino igranja pa je sestavljena iz sprehajanja med lokacijami ter reševanjem ugank. Te spet niso preveč zakomplicirane, a znajo v sebi vsebovati elemente, ki bi znali današnjemu igričarju izpasti nerodni, pri reševanju zagat pa smo večidel prepuščeni samemu sebi in svoji intuiciji.
Beyond Good & Evil je sicer dokaj linearna avantura, a nam razvijalec dopušča nekaj raziskovanja. Na začetku se boste naokoli sprehajali v komaj delujočem motornem čolnu in na zaslonu ne boste našli točno začrtanega pokazatelja, kaj vam je delati in kam se odpraviti. Kadarkoli sicer lahko prikličete daljnogled, ki vam pokaže, v kateri smeri se nahaja določeno območje, a nekaj od teh je bodisi zaklenjenih ali pa do njih dobite dostop šele kasneje. Vmes lahko pokukate tudi na kakšna opcijska območja, kjer lahko ven iztržite bisere, ki jih nato lahko izrabite za nadgrajevanje svojega plovila ali odklepanje predelov map.
To prepuščanje vajeti v rokah igralcev se zdi kot piš svežega vetra – še posebej v primerjavi s kakšno igro tipa God of War Ragnarok, kjer so vam na pot postavljene uganke, nakar vam rešitev po 10 sekundah razmišljanja že vpije spremljajoč NPC. Tule je situacija nekoliko drugačna in morda mestoma izpeljana malce nerodno, saj smo igralci dandanes preprosto postali preveč razvajeni. Dober primer tega je denimo dostop do enega dela mape, kjer vas nek robot ob poskusu prečkanja vedno preseli na začetno točko. Po nekaj nabranih biserih sem skočil v prodajalno, kjer sem iz seznama nadgradenj kupil rakete, ki se zaklenejo na tarčo in preko tega sem nato iz neba sklatil tečnega robotka. Nikjer pri temu mi igra ni povedala, kaj potrebujem za zmago nad to oviro – do te rešitve sem moral priti sam in zdelo se mi je, da sem jo odkril bolj po naključju.
Beyond Good & Evil rad premeša elemente igralne izkušnje. Če se boste na začetku veliko pretepali, boste potem padli v sekcije, kjer je treba rešiti kakšno uganko, nakar skočite v divje dirkanje z motornimi čolni in kasneje padete v igralne odseke, kjer se je treba potihem smukati skozi stopnje. Nič od tega ni lahka naloga, saj vas lahko sovražnik hitro poškoduje, obnova zdravja pa je možna samo preko posebnih predmetov, ki jih bodisi najdemo po stopnjah ali pa kupimo v zameno za denarce. K sreči vsaj igra neprestano samodejno shranjuje, kar včasih ni ponujala in si shranjevalne točke našel samo na določenih, redko posejanih terminalih.
Pri igranju se čutijo ostanki preteklosti. Omenil sem, da je pretepanje nekoliko nerodno in tudi platformski izzivi znajo hitro postati vir frustracij. Probleme rada povzroča tudi kamera, saj se ta med bojem postavi v nerodne položaje, težave pa se pojavijo tudi med prehodi stopenj, kjer včasih postane statična, tako da bolj na slepo iščeš izhod iz trenutne stopnje.
Grafično tole ni popolna prenova kot so jih dostavile kakšne predelave iger Resident Evil, a vseeno lahko že po primerjalnih slikah uvidiš, da so bile teksture nadgrajene in osvetlitev scen je zdaj boljša. Predvsem je treba pohvaliti glasbeno spremljavo, ki ti hitro zleze pod kožo in si jo v brk mrmraš tudi po tem, ko si že zdavnaj zaključil z igranjem. Edino opazko bi imel pri animacijah, ki se jim morda še najbolj poznajo leta: ko Jade začne skakati čez laserje postane boleče očitno, da je nekdo to animiral dve desetletji nazaj.
Vendar pa je Beyond Good & Evil: 20th Anniversary Edition še vedno igralna izkušnja, ki se ji splača ponuditi možnost preigravanja. Gre za lepo vrnitev v preteklost, ko ni samo Ubisoft, ampak cela igričarska industrija delala bolj pogumne igre, ki so po vsem tem času še vedno unikatne. K temu dodajte še odlično ceno – za mnogo ur zabave boste odšteli vsega 20 €, kar je za današnjo ero pregrešno dragih in slabo optimiziranih iger (Beyond Good & Evil: 20th Anniversary Edition težav z optimizacijo nima) vsekakor odlična kupčija.