Umetna inteligenca zna zdaj narediti veliko več kot pa samo odgovarjati na vaša vprašanja znotraj aplikacije ChatGPT. Zdaj zna skupaj spraviti tudi cele videoposnetke in čeprav so to še zgodnji dnevi, je tehnologija impresivna in samo vprašanje časa je bilo, da jo bodo začela izrabljati večja podjetja.
Takšna tehnologija še ni dorasla za ustvarjanje čisto pravih filmov, a za krajše oglase je več kot pripravna. To je pri nas dokazala že trgovina Spar, zdaj pa je za vajeti umetno-inteligentnih reklam poprijelo tudi podjetje Coca-Cola. Žal pa si je s tem nakopala ogromno jeze in ogorčenja iz strani splošne publike, ki bi pri nekaterih stvareh še vedno raje imela plod izpod človeških rok.
In ena od teh stvari je zdaj že njihova tradicionalna božična reklama, ki je znana tudi nam Slovencem. Vsaj jaz se spomnim, da sem v svoji rani mladosti z veseljem gledal v oglas, kjer se skozi snežno pokrajino zapelje rdeč tovornjak z napisom Coca-Cola, nakar Božiček nekomu podari steklenico te sladke pijače. Ti spomini so zdaj že malce megleni in zdaj sem v svojih srednjih letih poln cinizma glede takšnega oglaševanja, vendar imam kljub temu me na tisti rdeči tovornjak vlečejo tople misli in ob njem takoj pomislim na zasneženo domačo vasico, kjer sem se grel na vrhu krušne peči.
Ending with the slogan “Real Magic” right after showing the fakest crap is wild
— Synth Potato🥔 (@SynthPotato) November 15, 2024
Verjetno pri temu nisem edini in je zaradi tega ta reklama, ki jo je tokrat ustvarila umetna inteligenca, pri ljudeh na X-u in pod YouTube komentarji sprožila tako buren odziv. Umetna pamet je bila že večkrat obsojena kraje legitimnih služb in to za takšen oglas vsekakor drži, saj bi zanj potreboval ogromno človeških rok, ki bi na njem delala mesece, medtem ko je umetna inteligenca vse to naredila veliko hitreje in to za veliko manjši proračun. Oglas sicer ni katastrofalen, saj ne vidimo kakšnih večjih napak, kot je denimo pravopisna napaka na sloganu ali pa odvečnih prstov Božička. Vseeno pa so zdaj takšnih videoposnetki izpod umetne pameti postali takoj razširjeni, da jih lahko pozoren gledalec hitro prepozna: hitri kadri, kjer se kamera vedno premika v nekako isto smer in nasmejani obrazi ljudi, ki ne obstajajo in držijo mrtve oči.
Coca-Cola se javno na kritike še ni odzvala, a po drugi strani oglasa tudi ni umaknila, tako da lahko verjetno enako potezo pričakujemo tudi za naslednje leto.