Umetna inteligenca je postala že vsakdanje orodje marsikateremu programerju in naivno bi bilo misliti, da je pri svojem delu ne izrabljajo tudi razvijalci iger. Plod dela umetne inteligence je še vedno vroča tema med igralci, in tudi sam Steam razvijalcem sicer omogoča, da pri delu izrabljajo umetno inteligenco, a morajo pri opisu igre jasno zapisati, da je bila pri razvoju uporabljena umetna pamet.
Seveda tudi pri delu z umetno inteligenco obstajajo različne stopnje, saj lahko denimo programer uporabi ChatGPT za preverjanje kode in iskanje napak, pisec scenarija pa jo lahko izrabi za preiskovanje slovničnih napak – in teh stvari studiu ni treba zapisati ob opis igre. Tudi če bi to bila zahteva Steama, bi to zelo težko dokazali. A v primeru igre The Alters je razvijalec 11 Bit Studios vseeno šel malce predaleč, in to predvsem v svoji malomarnosti, saj so dokaze glede umetne inteligence našli kar igralci sami.
there's more damning evidence in-game, even, but it's all background stuff that you have to go out of your way for there's text crawls where you can still see the AI prompt responses before it produces a bunch of science jargon wild that they've dodged disclosures all things considered
— D (@vysetron.pixeldie.com) June 23, 2025 at 7:18 PM
[image or embed]
Eden od primerov je naključni računalniški zaslon, ki bi moral izpisati neko znanstveno izgledajoče besedilo, ki bi bilo tam zgolj zaradi občutka imerzije, in mu igralec navadno ne bi posvečal preveč pozornosti. Ampak nekdo je opazil, da izpisani tekst vsebuje tudi stavek, ki ga ob prošnji posreduje umetna inteligenca: v tem primeru uporabniku pove, da bo izpisala besedilo, ki je osredotočeno na astrološke podatke. Nekdo je nato tekst kopiral v igro, a je bil ob tem malomaren in je pri tem zajel tudi začetni stavek umetne inteligence, kar je jasen dokaz, da tega ni oblikovala človeška pamet.
There it is, in all its glory (translated in alt text)
— Steven Flow (@windblow.org) June 28, 2025 at 6:58 PM
[image or embed]
Drugi primer se je pojavil pri prevajanju v brazilščino, saj je nekdo zopet zajel prvi stavek, ki ga je spočela umetna inteligenca, kar je spet nova malomarnost s strani tistega, ki je skrbel za prevode. Naknadno se je na spletu oglasil Handong Ryu, ki je pri igri poskrbel za korejski prevod, in sam pravi, da pri svojem delu ni uporabljal umetne inteligence ter da so nerodni prevodi nastali zato, ker je nekdo naknadno dodal nove vrstice besedila in namesto da bi za prevod ponovno zaprosil pravega prevajalca, je raje vse skupaj vrgel v ChatGPT in bil nato malomaren pri kopiranju teksta.
Razvijalec 11 Bit Studios se na obtožbe za zdaj ni odzval, prav tako pa v Steamu ni označil, da je pri razvoju igre The Alters uporabil zmogljivosti umetne inteligence.
Kaj komplicirajo s tem … jasno je, da AI postaja danes del vsakdana – samo slikovne oglase si pogledaš, pa vidiš človeka, ki je 100% računalniško ustvarjen, ampak še slabše pogledaš, vidiš, da je ta osebek na sliki resničen. Tudi videi že nastajajo računalniško obdelani (vedno boljši in natančnejši), zakaj ne bi danes ustvarjali 3D predmetov? Recimo, chatgptju rečeš, da ti naj ustvari eno futuristično pošast za neko fantazijsko igro, ta naredi sliko, sliko vržeš v AI Kaedim ali pa druge, ta ti na hitro naredil povprečno 3D sliko oz. predmet, ki ga potem veliko lažje preoblikuješ v natančno mrežo in gibe, kasneje pa jo uporabiš v igri. Zakaj pa ne? Meni se AI ne zdi nič spornega. Res je edino to, da si igra ne zasluži potem 50 eur prodajne cene (recimo), če je bila več kot polovico izdelana z AI podporo, pač pa bi cena morala pasti na največ 25 eur …