Nasveti za dekleta oz. kako kupiti pravi volan za svojega dragega

Ta članek je namenjen ženskam, ki tudi letos ne vedo kaj bi kupile svojemu dragemu, ki je tako skromen in vedno pravi, da ne rabi nič. A vsaka ženska čuti, da njen samček noče priznati, da je v sebi še zmeraj mali otrok in si želi novega volana, da bo lahko nabijal NFS ali pa kakšen bol konkreten približek simulacije na svojem računalniku ali konzoli. To seveda ne pomeni, da si tega članka, ne smejo prebrati tudi moški.

Kot se spodobi bomo najprej začeli pri začetnikih in ljudeh, ki še ne vedo ali je dirkanje na volan nekaj kar bi lahko za njih postal resen hobi in zato nočejo vložiti prevelik kup denarja. V takšnih primerih si je najbolj pametno kupiti rabljen volan. Če ste uporabnik konzole in ste zadovoljni z osnovnim kompletom plin, zavora in sekvenčni menjalnik, potem je eden izmed boljših nakupov zagotovo Driving Force GT, ki je kompatibilen
s Playstation konzolami starejše generacije in seveda tudi računalnikom.

61curij-2el-_sl1280_

Volan je v celoti iz plastike, kar pa ne pomeni da ni vzdržljiv. Ravno nasprotno, Logitech ima na tem področju zelo solidno postavljene temelje, saj se takšni strojčki tudi po 10 letih vrtijo še vedno brez problema. Trenutno se cena tega rabljenega volana na trgu giblje med 40-80€, medtem ko novega dobite že za okoli 120€. Če poznate lastnika predhodno in morda veste kako je ravnal z njim, se vam definitivno splača kupiti rabljenega. Seveda je treba tudi argumentirati, zakaj je to volan, ki vam ga priporočam, da ne bo samo nizka cena glavni faktor, saj bi vam potem takem lahko priporočal tudi Sidewinderja, ki bi ga lahko dobil za 20€. Ampak mislim, da se nima smisla posvečati preveč zastarelim modelom volanov, ki bi jih kaj kmalu zasovražili. Treba je gledati tudi na kvaliteto doživetja, ki ga imate z dirkaško igro. Logitech je z DF PRO GT naredil pravo malo revolucijo, saj je z dostopno ceno ponudil volan z 900 stopinj rotacije, kar je nujno za moderne simulacije. Povratni učinki na volanu so solidni, čutijo se grbine in ostali efekti. Je pa seveda omejen pri hitrosti obračanja, saj se čuti dosti upora v volanu in tako je tudi pri vračanju v staro pozicijo. Zaradi gumijastega obroča namreč težje pustimo, da volan drsi skozi roko. Pedali so od vsega paketa najšibkejši člen, saj ne ponujajo dosti odziva, ker nimajo vzmeti, s tem pa tudi ne ponujajo dosti občutka za nadzor. Seveda se na vse navadiš, ampak vseeno se občuti slabša kvaliteta. Okvare se največkrat pojavijo na prestavah. Sekvenčna ročka se lahko tudi zlomi, vendar se prej kot to zgodi ob veliki uporabi, da začne preskakovati prestave. Seveda so moderne simulacije poskrbele, da se kljub obrabi teh problemov lahko izognemo, saj so vsaj pri Assetto Corsa dodali nastavitev za zamik prestavljanja.

41s8cbgr3nl

Njegov podhranjeni nasprotnik MOMO racing, je prav tako soliden volan s sekvenčnim menjalnikom, ki pa ima omejeno rotacijo na 240 stopinj. Z bolj dirkalnim izgledom izgleda malo bolj atraktiven kot DF PRO GT in tudi nižjo ceno, ohranja konkurenčnost. Rabljenega dobite že za okoli 20-30€. Novi pa so samo na voljo v redkih spletnih trgovinah, cena pa seveda nerealna še bolj kot steklenica vode, ki jo dobite na ljubljanskem gradu za 3,5€ v Strelcu. Torej cene, ki se za nov volan gibajo okoli 130€ so absolutno previsoke, saj za par deset evrov več dobite rabljenega G25.

510z4ugg0pl

Logitech je z G25 naredil pravo malo revolucijo, saj je prvič v kompletu zapakiral tri pedala z vzmetjo, H-menjalnik, ki si ga lahko samo z enim gumbom spremenil v sekvenčnega in volanski obroč oblečen v kakovostno trpežno usnje. Cena teh volanov se je gibala okoli 300€. V času izida je bil to najbolj popularen volan in tudi po koncu proizvodnje so zaloge novih hitro pošle. Tako, da danes tega volana ni mogoče dobiti novega. Lahko pa kupite rabljenega. Cene se gibajo od 100-150€. Volan ima 900 stopinj rotacije in žal samo dva gumba na volanskem obroču. Obračanje volana je dosti tišje kot na predhodnikih in tudi dosti hitrejše. Pa vendar, če ste velik ljubitelj driftanja se ob hitrem zasuku volana po določenem času malo zavoha, kot da bi se osmodila guma. To težavo pa odpravi njegov naslednik G27.

51ozfbdyfel-_sl1000_

G27 je evolucija G25 in praktično postavi nov standard na tržišču. S tem kompletom so odpravili težave prejšnjega volana in menjalnika. Gibanje volanskega obroča je praktično neslišno, namesto dveh gumbov jih je sedaj šest. Ker je sestava znotraj volana še vedno ista. Volan pri večjih obremenitvah rad ropota, predvsem čez kakšne grbine in skoke na določenih igrah. Menjalnik se je izboljšal in je na občutek postal kvalitetnejši in tišji, nič več šklocanja med menjavo prestav. Pri Logitechu pa so žal zaradi tega morali žrtvovati preklop iz H-shifterja na sekvenco. Sekvenca je seveda še vedno možna na ušeskih za volanskim obročem. Volan je kakovostno narejen in nima večjih okvar, deluje dolgo in solidno. Pedala so iz kovine in vzmeti, ki pa niso progresivne. Te lahko za zgolj slabih 30€ naročite na spletu. Najbolj znan je Nixim mod, vendar ni priporočeno, če vozite na kuhinjskem stolu. Kaj pa cena? Odkar so pri Logitechu izdali nov volan g29, se je cena rabljenih kompletov spustila pod 200€, pa tam nekje do 240€. In je trenutno za nekoga, ki želi vse v enem najboljša izbira. Žal je nove G27 komplete zelo težko najti, saj mislim, da so boljša naložba kot G29. Zakaj?

71rpwajhq9l-_sl1500_

Na pogled novi G29 zgleda, kot precej bolj kul in agresiven volan. Resnica pa je žal drugačna. Pri Logitechu so postali ne inovativni. Notranjost volana je praktično kopija G27, pedala so prenovili tako, da so na zavoro dodali progresivno vzmet. Kaj pa h-shifter? Hah, tega pa lahko kupite posebej za “samo” 60€. Največja šala pa je, da se je ob izidu prodajal komplet brez h-shifterja za 350€. Seveda, so se cene iz meseca v mesec spuščale, tako da so sedaj z akcijami v trgovinah dosegle 200€, brez h-shifterja. Tudi h-shifter je bil deležen nadgradnje, predvsem estetske. Izgubil je namreč vse funkcije, ki jih je bil deležen pri G27. Torej razen prestav na njem ni nič drugega. Norčevanje iz kupcev, bi jaz temu rekel. Na volanu so seveda dodali nekaj gumbov. Ampak to ne spremeni dejstva, da so stopili korak nazaj v razvoju. Pravo malo razočaranje. Če bodo hoteli slediti konkurenci, bo čas, da razvijejo kakšen volan z jermenom, ki daje dosti boljši občutek, tako kot to že nekaj časa delajo pri Thrustmasterju in Fanatecu.

91gcjbjx3l-_sl1500_

Thrustmaster je korak naprej naredil s svojimi volani na jermen, ki so tišji in natančnejši. Imajo dosti manj deadzona, ki je večna težava Logitechovih volanov. Ohišje volana v višino meri 2-krat več kot pa na primer G29, zato lahko marsikomu povzroča težave in ovira ogled na ekran. V kompletu so samo volan in pedala, za dokaj visokih 150€ lahko seveda dokupite še njihov TH8 menjalnik z vintage izgledom, vendar so na voljo tudi cenejše različice drugih proizvajalcev, ki mislim, da so bolj smiselne. Vsi Thrustmaster volani imajo vsaj 900 stopinj zasuka, vse do 1080. Volanski obroči so narejeni iz kovine in oblečeni v gumo, ter opremljeni s kar nekaj gumbi. Pedali teh volanov so malo boljši kot od DF PRO GT-ja, vendar ne kaj dosti. Važen je občutek na volanu, ki ga dobimo skozi jermen. Cene so v zadnjem letu tem volanom dosti padle. Najcenejšega TM T150 RS najdete že za 160€, TM TX FFB lahko dobite za 10€ več in TM T300 RS za slabih 240€. Žal pa pedali ne pridejo s sklopko in si lahko zaradi tega v marsikateri moderni simulaciji prikrajšan.

61pt0kv1l8l-_sl1024_

Če pa želite komplet s sklopko, sta na voljo dve odlični verziji. Sam bi osebno priporočal Ferrarijev Alcantara obroč. Narejen je iz odličnega materiala, ki ga uporabljajo v pravih dirkalnikih, sam volan je tako ali tako replika iz Ferrarijevega 599xx dirkalnika. Dober občutek in velikost volana vam dajeta večjo preciznost in nadzor nad dirkalnikom. Pedali so na obeh kompletih enaki z lepim kovinskim izgledom. Za slabe 400€ lahko torej dobite vrhunski komplet za dirkanje. Žal pa bo potrebno dokupiti še h-shifter.

41rgl0cqiwl

Predhodnikoma pa dela konkurenco T500 RS. Samo drobovje volanskega sistema se bistveno ne razlikuje. Volanski obroč dokaj osnoven, na srečo se ga da zamenjati za enega izmed mnogih kvalitetno izdelanih dirkaških volanov.

710hbrak3gl-_sl1500_

 

Prednost tega kompleta, ki vas bo udarila po žepu z malenkost več moči so pedali. Prava poslastica za oči. Iz železa, športnega videza, več funkcijski. Lahko jih imate v legi za formulo ali pa GT3. Imajo progresivno vzmet, zraven pa je priložen mod, za še večjo trdoto. Sam ga odsvetujem, saj skrajša hod zavore, njegova kvaliteta pa je bolj češka. Z vzmetjo sem ga preluknjal v dobrem mesecu. Mogoče pa je za to kriva moja debela rit, nikoli ne bomo vedeli. Bom pa s to lepo mislijo zaključil to kratko pripoved, ki pa še ni zaključena, saj bom, v roku enega do dveh tednov napisal nadaljevanje, ki bo zajemalo še ostale proizvajalce. Tako da boste gospodične letos morale kupiti svojim dragim fantom nekaj od zgoraj naštetega. Aha, da ne pozabim. Za konec vam še prilepim slikico Thrustmaster menjalnika, da boste vedele kako izgleda.

616daznefol-_sl1500_

P.S.: Tudi članek o Fanatecovih in Direct Drive volanih pride, da boste tiste malo bolj premožne punce lahko kupile svojemu najdražjemu kaj lepega in ne samo novih gat in srajco za 120€, ki jo mora nositi naslednje desetletje.

Zapisal: »zamex23«

Vaša reakcija na članek?

🔥Popularno

🛎️ Sveže objave

PUSTI ODGOVOR

Prosimo, vnesite vaš komentar!
Prosimo, vnesite vaše ime