Razvojna ekipa: Juvty Worlds ltd. (Rusija)
Založnik: Juvty Worlds ltd.
Spletna stran: http://www.playwildterra.com/
Steam: http://store.steampowered.com/app/500710/
Napovednik: https://www.youtube.com/watch?v=E5wagbp2yjo
Platforme: PC
Operacijski sistemi: Windows XP+
Datum izida: 16.12.2016
Cena: 14.99€
Žanr: Peskovniški MMORPG
Testna različica: 76561198071925559
Kupec ima vedno prav…
Tako bi vsaj naj v glavnem veljalo. A razvijalci, ki stojijo za tem peskovniškim MMORPG-jem se očitno ne strinjajo s tem. Sicer kar nekaj igralcev negoduje glede samimi razvijalci, a osebno so se mi zdeli korektni. Glavna graja je v “bannanju” ljudi s forumov (ki so na forumih širili negativno reklamo) ter trmasto sledenje lastnim idejam. A če to dvoje lahko spregledate, berite naprej.
Na lov za rudninami
Ena izmed najpomembnejših stvari je rokodelstvo. Tako je – poudarek ni na bojevanju, lovu, nabiralništvu ali zavzemanju baz (seveda lahko počnete tudi to). Izdelovanje stvari. Skoraj vse v igri je odvisno od tega. Pa najsi želite izdelati majhno vasico ali le uto za shranjevanje dobrin, primorani ga boste uporabljati. Tudi, če se želite le bojevati, je to edin način pridobitve opreme – seveda, če je enostavno ne ukradete od kakega drugega nesrečnika.
Kot rokodelstvo tudi nabiranje resursov igra precejšnjo vlogo. Na začetku boste zaradi omejenih sposobnosti omejeni le na majhne kupčke, ki se nahajajo povsod na mapi – na primer kamni ali palice. Kaj kmalu boste lahko izdelali orodje, ki vam bo med drugim omogočilo kopanje rude in sekanje dreves. In potem se vse ponovi. Boljši resursi omogočijo dostop do boljših orodij, te spet do boljših resursov… omejeni ste le glede na sposobnosti, ki se nadgrajujejo med opravljanjem opravil. Zgodbe oziroma cilja Wild Terra nima, zato si ga morate najti sami. Največ ljudi se bo trudilo zgraditi čim boljšo domovanje ter orodje in orožje, ki vam bo olajšalo branjenje opreme pred nasprotnimi igralci.
Kje pa so vsi?
Vse to me dovede do dveh največjih problemov, s katerima se igra trenutno sooča. Trenutno namreč ni zastonj in nisem prepričan, če bo na tem principu uspela delovati vse do polnega izida. Vidite, trenutno se zaradi ne-tako-nizke cene sooča z manjšim številom igralcev kot igre podobnega tipa. Na serverju, kjer sem igral, je običajno bilo okoli 25-40 igralcev. To niti ni tako malo število, a zaradi precejšnje velikosti zemljevida, boste druge igralce srečevali bolj poredko. Bojim se, da bo to sčasoma zahtevalo, da se igra prestavi na F2P model, čeprav lahko to zaradi njene narave povzroči povečano število goljufov in “grieferjev” ter negodovanje igralcev, ki so igro morali plačati.
Drugi večji problem so mikro-transakcije. Trenutno niti niso tako “hude”, gre za mešanico kozmetičnih izdelkov in olajšav napredka. Ravno slednje me najbolj skrbi. Kupite lahko recepte, ki jih je drugače kar težko odkleniti. Trenutna iteracija sicer ne nudi takšnih bonusov, kjer bi “plačljivi” igralci dobili prednost pred ostalimi, a bojim se, da lahko postane skušnjava za razvijalce prevelika in začnejo dodajati vedno več stvari, ki jih bo možno kupiti z denarjem.
Bi imel oklep? Marš delat
Pa preidimo k sistemu napredovanja. Vsaka sposobnost z uporabo napreduje, kar omogoči dostop do naprednejših struktur in resursov. Sprva to gre kar hitro, a ko se začnete končno ukvarjati z bakreno opremo, se začnejo pojavljati težave. Napredovanje se upočasni, saj morate izdelovati vedno dražje stvari, vsaka stopnja pa potrebuje več izkušenj. Nekateri bodo to vzeli kot plus – res moram reči, da se za izboljšavami sposobnosti in širjenju naselja skriva zadovoljstvo, saj imate občutek, kot da ste nekaj dosegli. Je pa problem to, da napredek zahteva precej časa in včasih lahko preživite pred ekranom več ur, brez da bi dosegli kakšen viden napredek.
Kljub temu, da fokus leži predvsem na kreftanju, je najbolj zabavna stvar na igri gradnja lastne “vasice”. Ozemlje si lahko polastite s pomočjo posebnih kamnitih spomenikov in če igrate na PvE serverju, ste nato varni pred nasprotniki (vsaj, če vrata zaprete za seboj). V PvP načinu je stvar nekoliko drugačna, saj lahko sovražni igralci s pomočjo oblegalnih strojev predrejo zidovje in jurišajo na vas. V tem načinu bi igro močno primerjal z Rust, saj je nasprotnika najlažje oropati takrat, kadar spi. Ena velika razlika pa je, da so stvari, ki jih imate na sebi ob neaktivnosti varne. Seveda to ni ne vem kolikšna tolažba, saj je inventar precej majhen in je tako uporaba različnih škatel in skrinj nujna in ponovno, hitro lahko izgubite več za ur napredka.
Le vkup, le vkup, uboga gmajna
To me pripelje do bojevanja. Na nekaterih serverjih vas lahko na odprtem kadarkoli napadejo drugi igralci. Ko umrete, načeloma izgubite vse stvari, saj je vaše truplo prosta tarča plenilcev. Sistem ni nič novega in kaznuje nepremišljeno tekanje naokoli ter nagradi premišljeno načrtovanje.
Sam bojni sistem je dokaj enostaven. Z uporabo napredujete v spretnostih z določenimi orožji, kar sčasoma odklene tudi aktivne sposobnosti, ki jih lahko uporabljate tekom bojevanja. Sicer pa ne obstaja veliko število sposobnosti in samo bojevanje je precej enostavno. Sicer ne vem, če ga bodo razvijalci sčasoma razširili, bi pa bilo to seveda dobrodošlo. Osebno bi rekel, da bi bila njegova razširitev dolgoročna, čeprav ni velik problem niti, če sistem ostane takšen, kot je trenutno. Z precejšnjim številom opreme in izmikanje, kritičnimi udarci in kvaliteto opreme niti ni preveč enostaven in z dobrim načrtovanjem ter pripravljenostjo pred nasprotnikom pridobite prednost, ki vas nato povede v zmago.
Presenetljivo malo problemov
A seveda ne bi govorili o zgodnjem dostopu, če bi bilo vse tako kot je treba. Tako je občasno še vedno vidna nedodelanost, ki v najhujšem primeru povzroča manjše težave. Primeri tega so pomanjkljivi opisi stavb, ki včasih ne povedo pravilno, čemur je kakšna stavba omenjena. Všeč mi ni niti trenutna oblika rokodelstva ter gradništva, kjer ima vsaka izdelava določen odstotek uspešnosti in če ne uspe, izgubite vse resurse, ki ste jih vložili. Glede na to, da je za napredovanje potrebno izdelovati vedno bolj napredne zadeve, se to hitro sprevrže v lakomen lov za resursi, ki jih potrebujete ogromno število.
Na zadnje bi par besed rekel še o izgledu ter zvočni plati igre. Z grafičnega vidika ima Wild Terra realističen stil, ki ga je kar težko prikazati v 2D igrah. Sicer so animacije bolj povprečne, a je zato uporabniški vmesnik enostaven za uporabo in lahko berljiv. Edin problem, ki sem ga imel z uporabniškim vmesnikom je, da naenkrat ni mogoče imeti odprtih več oken za izdelovanje (rokodelstvo in gradnja imata ločena okna), kar povzroči preklapljanje med enim in drugim. Glede delovanja nisem naletel na večje probleme, edini, vreden omembe je bil, da so sličice par krat začele biti nižje, kot bi morale biti (pod konstantnih 60), razlog je bil verjetno uhajanje spomina? Ponovni zagon je težavo odpravil. Pohvalil bi še “slike”, ki se prikazujejo med nalagalnimi zasloni, saj so prava paša za oči.
Glede zvočne plati bi sprva omenil eno zelo čudno odločitev. Zvok in glasbo v igri je možno izklopiti preko ikone v zgornjem desnem kotu, a ob ponovnem zagonu se nastavitev ponastavi na izklop glasbe. Drugih problemov glede zvoka nimam. Je bolj osnoven, a drugega tudi nisem pričakoval.
Zaključek
V trenutnem stanju je Wild Terra več kot igrana. Ima veliko potenciala, če se bodo le razvijalci držali začrtane poti in rahlo popustili s svojo strogostjo. Seveda ima Wild Terra znake nedodelanosti, a ljudem, ki je takšen stil iger všeč, priporočam igranje. Edin problem se zna pojaviti glede manjšega števila ljudi na serverjih, kar je glede na dokaj nizko ceno škoda. Sam sistem napredovanja sposobnosti, rokodelstva in gradništva je namreč odlično vpeljan in rade voljo bi takšno raznolikost videl tudi v drugih igrah.