Razvojna ekipa: Offworld Industries (Kanada)
Založnik: Offworld Industries
Spletna stran: https://joinsquad.com/
Steam: http://store.steampowered.com/app/393380/Squad/
Napovednik: https://www.youtube.com/watch?v=SHeLfkKEggE
Operacijski sistemi: Windows 7+
Datum izida: Early Access
Cena: 36.99 €
Zvrst: Taktična spletna streljačina
Squad je taktična prvoosebna streljačina, postavljena v svet moderne vojne. Ob prvem ogledu napovednika sem mislil, da je to le še ena izmed mnogih večigralskih iger, vendar se je izkazalo, da je mnogo več. Za pridobitev te igre se lahko zahvalimo razvojnemu studiu »Offworld Industries (OWI)«, ki so s pomočjo »Unreal Engine 4« spravili zabavo do naših zaslonov.
Kot sem rekel, je igra mnogo več od večine večigralskih streljačin. Zakaj? Ker je dobesedna simulacija vojne. Glavni poudarek so razvijalci dali na realnost, zabavno igralno izkušnjo, komunikacijo in sodelovanje z drugimi tovariši.
Igralnost
Poudarek je na pehotnemu vojskovanju, nam pa niso bila izvzeta razna vozila, kot so terenci, tovornjaki, oklepna vozila, tanki in helikopterji. Vsaka ekipa ima lahko 50 igralcev (skupno 100 igralcev v igri), ki se razporedijo v skupine po 9. Ko se pridružimo igri, si izberemo eno izmed skupin ali pa ustvarimo svojo. V naslednjem koraku si izberemo tip vojaka, s katerim bomo igrali. Izbor imamo precej širok, a obenem tudi ozek, saj se orožja ponavljajo, s to razliko, da imajo različne dodatke. Na voljo so razna orožja, kot so M4 in AK-47, pa do raznih ostrostrelskih pušk. Vsaka skupina potrebuje vodjo. Le-ta komunicira z vodji drugih skupin in načrtuje taktiko za napad ali obrambo, ki jo kasneje sporoči svoji skupini. Kar nisem zasledil še v nobeni igri, je to, da če želite vstopiti v prazno vozilo in z njim upravljati, morate prositi vodjo skupine za dovoljenje. Prav tako je v skupini obvezen zdravnik, saj brez tega hitro zaključimo igro.
Način zdravljenja je precej realen, in če po navadi igramo igre, kot so Call of Duty ali Battlefield, tudi precej težaven. V kolikor si zadet, moraš vzeti prvo pomoč in si zaustaviti krvavitev (saj v nasprotnem primeru izkrvavimo in umremo), potem pa poiskati zdravnika, da nas do konca pozdravi. Če nas sovražnik onemogoči, moramo počakati, da pride zdravnik do nas in prične z zdravljenjem. V kolikor potrebuje preveč časa, izkrvavimo in umremo.
Med igro na zaslonu vidimo samo kompas na dnu in v spodnjem desnem kotu orožje ter število nabojnikov, ki se obarvajo, glede na to, koliko nabojev je še v vsakem. Kot v vsaki igri lahko stojimo, pokleknemo in se uležemo, vendar pa moramo tokrat paziti na vzdržljivost, saj se nam ta ob teku prazni in se moramo na trenutke ustaviti ter počivati, da se nam spet obnovi. Streljanje je tudi standardno, vendar precej bolj realistično, saj se nam roka trese med merjenjem in razdalje so v večini primerov precej daljše, kot smo navajeni, zato pride prav orožje z daljnogledom. Seveda lahko zadržimo dih, da umirimo roko in merimo bolj natančno, poleg tega pa je tudi to, da nam nekoliko približa pogled.
Komunikacija
Ker ima igra Squad ogromen poudarek na sodelovanju in koordinaciji, potrebuje dobro komunikacijo, za kar je v igri dobro poskrbljeno. Na razpolago imamo 4 vrste komunikacije. Prvo smo že omenili, in sicer komunikacija med vodji skupin za načrtovanje taktik. Druga je prav tako namenjena vodjem, vendar lahko s pomočjo številčnice (1–9) komunicirajo le z določenim vodjem skupine. Tretji, in po mojem mnenju najbolj pogost način, je komuniciranje znotraj skupine. Zadnji, četrti način, je pa lokalno, kar pomeni, da komuniciramo s kolegi, ki so v naši bližini. Čeprav bi se za simulacijo spodobilo, da bi lokalno komuniciranje slišali tudi sovražniki, ga ne. Razvijalci so tudi sporočili, da bi to bilo nesmiselno, saj bi ljudje uporabljali druge aplikacije za komunikacijo.
Vstop na bojišče
Na začetku igre, ali po tem, ko umremo, se lahko na mapo vrnemo na tri različne načine. Prvi način je »Base Control Point (BCP)«, ki predstavlja glavno bazo v igri. Tukaj se lahko igri pridružijo vsi igralci iz naše ekipe.
Naslednje postajališče je »Forward Operating Base (FOB)«. Te manjše baze lahko igralci med igro postavijo sami in tukaj se lahko na bojišče vrne vsak član naše ekipe. Vodja skupine postavi ogrodje za bodečo žico, zid iz vreč peska, luknje za minomete in gnezda za mitraljeze v bližini FOB-a. Ostali lahko gradijo s pomočjo lopat, ki so del opreme vsakega vojaka. Za gradnjo teh baz so potrebne surovine, ki jih lahko pripeljemo s posebnim tovornjakom na mesto izgradnje.
Zadnji način pa je »Rally point (RP)«. Vodja ga postavi izključno za uporabo svoje skupine. Vsaka skupina ima lahko naenkrat aktiven samo en RP. Vodja ga lahko postavi, če ima v bližini svoje kolege, ki ga lahko uporabijo samo devetkrat. Če pa se v bližino prikradejo sovražniki, se ta sam podere.
Vloge v igri
Na začetku igre, in vsakič, ko se obudimo v življenje, lahko izbiramo med različnimi vlogami, ki imajo vnaprej določeno opremo. Konec koncev, saj si tudi vojaki v vojski ne morejo izmišljati, kakšno orožje bi imeli. Več članov kot je v naši ekipi, med več vlogami lahko izbiramo, ne smemo pa pozabiti, da so nekatere vloge omejene na število igralcev, ki jih uporablja. Izbirate lahko med spodnjimi vlogami:
Command & Support
- Officer
- Engineer
- Medic
Direct Combat
- Rifleman
- Automatic Rifleman
- Light Anti-tank
- Grenadier
- Breacher
- Designated Marksman
Special roles
- Sniper
- Heavy Anti-tank
- Reconnaissance
- Anti-air
- Crewman
- Pilot
Načini igre
Advanced and Secure (AAS)
AAS je način igre, kjer dve nasprotujoči si ekipi napadata in branita lokacije na zemljevidu in poizkušata zavzeti čim več teritorija. Lokacije morajo biti zavzete po vrsti in vsaka ekipa začne z določenim številom kuponov. Vsakič, ko nekdo iz ekipe umre, se kuponi odbijajo. Prva ekipa, ki doseže nično število kuponov, izgubi.
Insurgency (INS)
V tem načinu igre morajo člani »prijazne« ekipe poiskati in uničiti sovražnikove zaloge orožja. Lokacija teh je naključna, kar pomeni, da to ne bo ravno mačji kašelj. Za piko na i, pa moramo še zbirati informacije o zalogah, da jih lahko lažje poiščemo. V tem primeru kupone prejme le »prijazna« ekipa, medtem ko imajo »sovražniki« nalogo, da branijo zaloge orožja in imajo neomejeno število kuponov.
Moje mnenje o igri in zaključek
Ker nisem še nič rekel glede samega izgleda in grafike, bi to rad omenil tukaj, saj mislim, da vsakemu paše nekaj drugega. Osebno me izgled ni preveč navdušil, saj izgleda vse skupaj malo prazno in s premalo detajli. No, sicer orožja in ostala oprema izgledajo super in upam, da se bodo razvijalci do končnega izida tako potrudili tudi z okolico. Tudi pogled na soigralca izgleda dodelano, dokler ne pogledaš obraza, kar pa niti ne igra vloge, saj nimamo dialogov.
Mape so ogromne, lepo dodelane in jim ne manjka spustov in vzponov, prav tako pa se lahko skrijemo za razne kamne in hlode. Zaradi zavzemanja zastav in uničevanja orožja so bitke skoncentrirane na določenem območju in ni potrebe po iskanju sovražnikov po celi mapi. Če pa pride do tega, da imamo pred sabo daljšo pot, nam je ponujenih kar nekaj različnih vrst vozil.
Najbolj sem bil navdušen nad samo igralnostjo in realnostjo igre. Menim, da so razvijalci ubrali pravo pot pri zastavljanju cilja, saj sem že po nekaj minutah v igri izjemno užival in jo priporočam vsem, ki jim enostavna zabava v Battlefield-u ali Call of Duty-ju ni več dovolj. Zelo pomembno je sodelovanje in komuniciranje z ekipo, saj če nimamo v bližini zdravnika, nas nima kdo ozdraviti in tako po nepotrebnem izgubljamo kupone. Dobra komunikacija se vidi tudi, kadar vodja v svoji bližini nima članov skupine, in zato ne more postaviti RP.
Squad deluje precej tekoče za zgodnji dostop in, poleg nekaj hroščev, nisem zasledil večjih napak. Mislim, da bo požel kar nekaj uspehov in tudi igralcev mu bo zmanjkalo, saj med igranjem čas kar beži.